Έχοντας αντιμετωπίσει τον εφιάλτη της χρεοκοπίας για επτά φορές(!) κατά τη διάρκεια της 100ετούς πορείας της, η Aston Martin σκοπεύει να γυρίσει οριστικά σελίδα εκπονώντας ένα αρκετά φιλόδοξο πρόγραμμα αναδιοργάνωσης αλλά και συνολικής ανάκαμψής της, το οποίο «περνά» μέσα από την παρουσίαση δύο ολοκαίνουργιων πλατφορμών, ενός πολυτελούς SUV οχημάτων, αλλά και από το «φρεσκάρισμα» της υπάρχουσας γκάμας σπορ μοντέλων της.
Όπως είναι αναμενόμενο, το σημαντικότερο κομμάτι του όλου αυτού σχεδίου είναι το… άλμα της Aston Martin στα αχαρτογράφητα νερά της crossover κατηγορίας, μια προσπάθεια που είδαμε να ξεκινά με την επίσημη πρεμιέρα του πρωτοτύπου DBX στην έκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί με την πλήρη αποκάλυψη του μοντέλου παραγωγής, το 2019.
Επ’ αυτού, ο Andy Palmer, ο CEO της βρετανικής φίρμας, δήλωσε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξή του: «Έχουμε ανάγκη να εξαρτώμαστε όλο και λιγότερο από μια περιορισμένη γκάμα διαθέσιμων μοντέλων».
Της παρουσίασης του νέου SUV της Aston Martin θα προηγηθεί η πρεμιέρα του νέου πολυτελούς σεντάν της, αλλά και το ντεμπούτο ενός τρίτου μοντέλου, για το οποίο ο Andy Palmer δεν έδωσε στη δημοσιότητα περαιτέρω στοιχεία.
Πριν από κάθε τι, όμως, η διάσημη βρετανική εταιρεία αναμένεται να λανσάρει την ολοκαίνουργια σπορ πλατφόρμα της παρουσιάζοντας το πρώτο νέο της κουπέ τον Σεπτέμβριο του 2016.
Στην όλη προσπάθεια των Βρετανών για ανάκαμψη σημαντικός αναμένεται να είναι ο ρόλος των… Γερμανών και συγκεκριμένα της Mercedes, με την οποία η Aston Martin έχει συνάψει 6ετές μνημόνιο συνεργασίας στον τεχνικό τομέα.
Επί του πρακτέου, από τη συνεργασία αυτή, η ιθύνοντες της Aston Martin αποκτούν άμεση πρόσβαση όχι μόνο στα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας της Mercedes, αλλά κυρίως στον εκπληκτικό 4λιτρο V8 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της AMG που πρωτοείδαμε στην GT και φυσικά στην κορυφαία έκδοση της C-Class.
Παράλληλα με το… προνόμιο αυτό, η Aston Martin θα συνεχίζει να χρησιμοποιεί τους γνωστούς V12 κινητήρες της Ford, κάτι ασφαλώς που αποτελεί μια πολύτιμη… κληρονομία ύστερα από την 16ετή συνεργασία της με την τελευταία, που έληξε και επίσημα το 2007.
Σε ό,τι αφορά τη δυναμική του εργοστασίου της εταιρείας στο Gaydon της Μ. Βρετανίας, ο Andy Palmer δήλωσε πως η συνολική δυναμική του σε ετήσια βάση, με τρεις βάρδιες λειτουργίας, ανέρχεται στις 15.000 μονάδες. Από αυτές, σύμφωνα με τον σχεδιασμό των Βρετανών, τα 7.000 θα είναι μοντέλα που θα αντικαταστήσουν τα τρία σημερινά της γκάμας, ενώ τα υπόλοιπα θα «μοιραστούν», ανάλογα με τις ανάγκες, ανάμεσα στα τρία νέα.
Όπως είναι προφανές, με όλα αυτά, η Aston Martin θέλει να οριστικό δώσει τέλος σε μια μακρά περίδο κακών επιδόσεων σε επίπεδο πωλήσεων και ακόμα… χειρότερων οικονομικών αποτελεσμάτων.
Χαρακτηριστικά, την περσινή χρονιά οι πωλήσεις της συρρικνώθηκαν κάτω από τις 4.000 μονάδες, όταν το 2007, που αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά των Βρετανών, οι τελευταίες ξεπέρασαν τις 7.300. Σε ό,τι αφορά την κατάσταση στο… ταμείο, αρκεί να θυμίσουμε πως το 2013 και το 2012 η Aston Martin σημείωσε ζημίες της τάξης των 50 και 27 εκ. ευρώ, αντίστοιχα.
Πηγή: 4troxoi.gr