Η Ferrari παρουσίασε την Daytona SP3, ένα υπεραυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής που συμπληρώνει την σειρά «Icona» μαζί με τις Monza SP1 & SP2. Το όνομα του νέου hypercar αποτίνει φόρο τιμής στις επιτυχίες της μάρκας τον θρυλικό 24ωρο αγώνα της Daytona.
Το άκρως εντυπωσιακό και αεροδυναμικό αμάξωμα, σχεδίασε η ομάδα του Flavio Manzoni, συνδυάζοντας στοιχεία του χθες με το σήμερα. Στις 5άκτινες ζάντες είναι φορεμένα τα ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο Pirelli P Zero Corsa (265/30/ZR20 εμπρός & 345/30/ZR21 πίσω, ενώ η πίσω όψη είναι πιο επιθετική χάρη στην, οριζόντια λωρίδα LED, την διπλή μπούκα της εξάτμισης και τον κατασκευασμένο από ανθρακονήματα διαχύτη. Πρόκειται για την Ferrari με τη μεγαλύτερη παθητική αεροδυναμική απόδοση (κλειδί δυο αγωγοί στο πίσω μέρος του πατώματος που αυξάνουν την παραγωγή κάθετης δύναμης, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην διατήρηση του βάρους χαμηλά (1.485 κιλά, κατανεμημένα 44/56 εμπρός/πίσω) με την χρήση εξωτικών υλικών.
Το εσωτερικό παραπέμπει ευθέως σε αγωνιστικό αυτοκίνητο πολυτελείας, με πολύ χαμηλή θέση οδήγησης και τα καθίσματα ενσωματωμένα στο αυτοφερόμενο αμάξωμα με σημαντική κλίση προς τα πίσω. Λιτό σχετικά είναι και το ντυμένο με ματ δέρμα ταμπλό, που διαθέτει σύστημα infotainment εντός του ψηφιακού πίνακα οργάνων 16 ιντσών. Τέλος, στο τιμόνι υπάρχει μόνο ένα manettino, καθώς οι σχεδιαστές υιοθέτησαν την τεχνολογία αφής για πολλές λειτουργίες.
Η ψυχή της Daytona
Ψυχή της Daytona SP3 ο πιο δυνατός θερμικός κινητήρας που κατασκεύασε μέχρι σήμερα η μάρκα στο Μαρανέλο. Πρόκειται για ένα V12, 6,5 λίτρων με 840 ίππους/9.250 σαλ και ροπή 697 Nm/7.250 σαλ. Το έργο του θηριώδους κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός F1 κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων και –φυσικά- μπλοκέ διαφορικού.
Όπως είναι αναμενόμενο, οι επιδόσεις αγγίζουν την σφαίρα της φαντασίας, καθώς η επιτάχυνση 0-100 διαρκεί μόλις 2,85΄΄, για τα 0-200 χλμ./ ώρα απαιτούνται 7,4΄΄ και η τελική ταχύτητα σταματά στα 340 χλμ./ώρα.
Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι, η Daytona SP3 θα κατασκευαστεί σε μόλις 599 αντίτυπα με κόστος περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ/έκαστο αλλά μην βιάζεστε να εκταμιεύσετε γιατί ήδη είναι καπαρωμένα αλλά κάθε ένα από αυτά, έχει ήδη βρει το «σπίτι» του. Τα 499 θα δοθούν στους ιδιοκτήτες των Monza και τα 100 σε επιλεγμένους συλλέκτες, πελάτες της μάρκας.
Νίκος Τσάδαρης