Η Honda θα παρουσιάσει το πρώτο παγκοσμίως σύστημα προληπτικής ασφάλειας cruise control.
Το σύστημα που είναι γνωστό ως Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC), μπορεί να προβλέπει και να αντιδρά αυτόματα στην ξαφνική είσοδο άλλων οχημάτων στη λωρίδα του οχήματος που είναι εφοδιασμένο με αυτό.
Βασισμένο σε εκτενή έρευνα σε πραγματικές συνθήκες όπου ελήφθησαν υπόψη τα πιο χαρακτηριστικά ευρωπαϊκά οδηγικά στυλ, το Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης άλλων οχημάτων στο δρόμο. Στη συνέχεια χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να προβλέψει την πιθανότητα αιφνίδιας εισόδου οχημάτων που κινούνται σε γειτονικές λωρίδες αξιολογώντας σχέσεις μεταξύ πολλαπλών οχημάτων, και δίνοντας τη δυνατότητα στο όχημα με το σύστημα να αντιδρά με αμεσότητα, ασφάλεια και άνεση.
Το i-ACC θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο ανανεωμένο ευρωπαϊκό CR-V, βασισμένο στο σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC). Τα παραδοσιακά συστήματα ACC διατηρούν μία προεπιλεγμένη ταχύτητα που μειώνεται μόνον για να διατηρηθεί μία ασφαλής απόσταση από ένα προπορευόμενο όχημα. Ωστόσο, εάν ένα άλλο όχημα εισβάλει ξαφνικά από διπλανή λωρίδα, το παραδοσιακό σύστημα ACC αντιδρά πιο αργοπορημένα με αποτέλεσμα να απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.
Το νέο σύστημα i-ACC μπορεί να υπολογίζει την πιθανότητα εισόδου ενός οχήματος από άλλη λωρίδα μέχρι πέντε δευτερόλεπτα πριν συμβεί, επομένως είναι σχεδιασμένο για να αντιδρά πολύ ομαλά ώστε να μην ξαφνιάζει τον ανυποψίαστο οδηγό. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα εφαρμόζει αρχικά ήπια πέδηση, ενώ ένα εικονίδιο εμφανίζεται στην οθόνη του οδηγού, ενημερώνοντάς τον για το λόγο της επιβράδυνσης. Στη συνέχεια παρεμβαίνει με ισχυρότερο φρενάρισμα για προσαρμογή της ταχύτητας ώστε να διατηρηθεί μία ασφαλής απόσταση.
Το i-ACC αναγνωρίζει την πλευρά του δρόμου στην οποία οδηγείτε, είτε βρίσκεστε στη Βρετανία ή στην υπόλοιπη Ευρώπη και ανιχνεύει αυτόματα ποιο από τα διπλανά οχήματα αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο κίνδυνο οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή.
Το i-ACC είναι αποτέλεσμα εσωτερικού προγράμματος Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) το οποίο ανέλαβε μία διεθνής ομάδα της Honda σε Ευρώπη και Ιαπωνία, και είναι ειδικά σχεδιασμένο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους, κατόπιν έρευνας πάνω στη συμπεριφορά των οδηγών για τη δημιουργία του αλγορίθμου, που διεξήχθη σε όλη την Ευρώπη.
Το σύστημα –προς το παρόν- θα διατίθεται μόνο με το ευρωπαϊκό μοντέλο CR-V, Executive του 2015.