H Williams επιβεβαίωσε ότι το 2011 θα χρησιμοποιήσει KERS το οποίο θα αποθηκεύει σε μπαταρίες την ενέργεια που συσσωρεύει κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και όχι σε στροφέα, όπως συνέβαινε με το σύστημα που είχε εξελίξει το 2009 η ομάδα του Grove.
Αυτή η αλλαγή πορείας της Williams όσον αφορά το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας, οφείλεται στον περιορισμένο διαθέσιμο της καινούργιας γενιάς μονοθεσίων, αφού από φέτος έχουν απαγορευτεί οι ανεφοδιασμοί κατά τη διάρκεια του αγώνα, οδηγώντας στο διπλασιασμό του όγκου των ρεζερβουάρ βενζίνης.
Το γεγονός ότι η Williams θα χρησιμοποιεί KERS με μπαταρίες του χρόνου επιβεβαίωσε ο συνιδιοκτήτης και διευθυντής μηχανολογίας της ομάδας, Patrick Head, o οποίος εξήγησε ότι η λύση του στροφέα, λόγω της φύσης του σχεδιασμού της έχει συγκεκριμένες διαστάσεις οι οποίες δε υπάρχει η δυνατότητα να μειωθούν. Παρά το γεγονός ότι ο στροφέας αποτελεί πιο ελαφριά λύση, οι μπαταρίες προσφέρουν την ευελιξία «πακεταρίσματος» σε οποιοδήποτε σχήμα βολεύει τους σχεδιαστές, καθώς οι συσσωρευτές αποτελούνται από μικρές κυψέλες, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν με οποιοδήποτε τρόπο αρμόζει καλύτερα στην εκάστοτε περίπτωση.
Ο Head πιστεύει ότι ενδέχεται το KERS στροφέα να προσφέρει περισσότερα πλεονεκτήματα στην επόμενη σημαντική αλλαγή τεχνικών κανονισμών που έχει προγραμματιστεί για το 2013. Εκείνη τη σεζόν, αναμένεται να παρουσιαστούν οι 4κύλινδρους turbo κινητήρες οι οποίοι θα καταλαμβάνουν πολύ μικρότερο όγκο, ενώ θα ελαττωθούν οι περιορισμοί στους κανονισμούς που καθορίζουν τις προδιαγραφές των KERS. Προβλέπεται ότι τα συστήματα του 2013 θα έχουν διπλάσια ισχύ (120 kilowatt) και ενδεχομένως έως και δεκαπλάσια χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας. Από τα 400 kilojoules στα οποία είναι περιορισμένη αυτή τη στιγμή η χωρητικότητα, ο Head αναφέρει αριθμούς από 2,3 έως τα 4 megajoules.
Πηγή: 4troxoi.gr