Ο Jochen Berger, γεννημένος πριν 75 χρόνια στις 19 Ιουλίου του 1946, ήταν ο πρώτος Γερμανός επαγγελματίας συνοδηγός σε αγώνες ράλι και πρώην διευθυντής του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Berger ήταν ίσως πιο γνωστός ως συνοδηγός του θρύλου του αγώνων ράλι, Walter Röhrl (Βάλτερ Ρερλ), με τον οποίο συνεργάστηκε από το 1972 έως το 1976.
Οι Röhrl και Berger κέρδισαν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι το 1974, αποσπώντας νίκες σε έξι από τους 11 αγώνες της χρονιάς με το εργοστασιακό Opel Ascona, ενώ το 1975 κέρδισαν και το Ράλι Ακρόπολις.
Ο τελευταίος τους αγώνας ήταν το Ράλι Μόντε Κάρλο του 1976 όπου (παρά τις στεγνές ειδικές διαδρομές που ευνόησαν τον ανταγωνισμό) ολοκλήρωσαν τον αγώνα κατακτώντας την 4η θέση στην κατηγορία Group 2 (ελαφρώς τροποποιημένα μοντέλα παραγωγής) με το Kadett GT / E, το οποίο ηττήθηκε μόνο από τις τρεις εργοστασιακές και ειδικά σχεδιασμένες για αγώνες ράλι Lancia Stratos (Group 4).
Μετά την επιτυχία στο «Monte», ο Berger ανέλαβε τα ηνία της Opel Motorsport θέτοντας τα θεμέλια για τον πρώην οδηγό του, τον Röhrl, και τον συνοδηγό Christian Geistdörfer, ώστε να κερδίσουν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1982 με Opel Ascona 400.
Στη βιογραφία του Walter Röhrl, «Aufschrieb», ο Berger έγραψε: «Ως υπεύθυνος της ομάδας, δεν ήμουν το αφεντικό του Walter. Ο οδηγός είναι πάντα το αφεντικό, εκείνος παίρνει αυτό που θέλει και χρειάζεται. Δεν νομίζω ότι ευνόησα τον Walter έναντι των άλλων. Άξιζε να κερδίσει ο καλύτερος».
Ο Berger παρέμεινε πάντα ένας «Opelaner», ένας πιστός φίλος της μάρκας, μετά την απόσυρσή του από την εταιρεία. Ασχολήθηκε πολύ με ιστορικούς αγώνες και ράλι, στους οποίους ξεχώρισε επιδεικνύοντας τον ίδιο επαγγελματισμό και ενθουσιασμό με εκείνον που είδαμε μέσα από την παρουσία του στα «καυτά καθίσματα» των αγωνιστικών ράλι αυτοκινήτων της δεκαετίας του ‘70.
Νίκος Τσάδαρης