Με μία απόφαση που αρχικά προκαλεί έκπληξη, η Daimler AG πούλησε το σύνολο του μεριδίου που έως τώρα κατείχε στο μετοχικό κεφάλαιο της εξειδικευμένης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αμερικάνικης Tesla.

Όλα ξεκίνησαν το Μάιο του 2009, όταν η Daimler AG άδραξε την επενδυτική ευκαιρία που της παρουσιάστηκε στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού αποκτώντας με συνολικό τίμημα της τάξης των 50 εκ. δολαρίων, περίπου το 10% της πρωτοποριακής στον τομέα της κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων αμερικάνικης εταιρείας Tesla, που την περίοδο εκείνη βρίσκονταν κυριολεκτικά στο χείλος του γκρεμού.

Από τη «σχέση» αυτή, οι Γερμανοί της Daimler AG, πέρα από το ζεστό για αυτούς χρήμα το οποίο εισέρρευσε στα ταμία τους μετά και την είσοδο της Tesla Motors το 2010 στο χρηματιστήριο και την εκτόξευση της τιμής της μετοχής της που ακολούθησε την αμέσως επόμενη περίοδο (θυμίζουμε πως το 2012, η Daimler ΑG μεταβίβασε στην Aabar Investments PJSC, ένα fund που αποτελεί συγχρόνως και το βασικό της επενδυτή-μέτοχο(!), πάνω από το 40% του μεριδίου που κατείχε στην Tesla), κατάφεραν να αποκομίσουν και άλλα σημαντικά οφέλη, καθώς η αμερικάνικη εταιρεία αποτέλεσε τον έναν και μοναδικό προμηθευτή των ηλεκτρικών συστημάτων του Smart ForTwo EV, αλλά και των αντίστοιχων της B-Class Electric Drive.

Πριν λίγες όμως μέρες, η Daimler AG έκανε την έκπληξη «αποχωρώντας» πλήρως από το μετοχικό κεφάλαιο της Tesla.

Οι κακές γλώσσες αναφέρουν πως η ξαφνική αυτή φυγή των Γερμανών, που ωστόσο θα συνεχίσουν, όπως οι ίδιοι δηλώνουν, να συνεργάζονται με την Tesla, συνδέεται με τρεις κυρίως λόγους: ο πρώτος αφορά το χρήμα, καθώς από την πώληση του μεριδίου της, η Daimler AG φαίνεται να εισέπραξε περί τα 650 εκ. ευρώ, ποσό που αν μη τι άλλο αναμένεται να ενισχύσει τους ήδη θετικούς οικονομικούς δείκτες της εταιρείας στο τρέχον οικονομικό έτος.

Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με έγκυρους αναλυτές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ο βασικότερος λόγος της «αποχώρησης» αυτής είναι η δυσαρέσκεια που δημιούργησε στους μετόχους της Daimler AG η απόφαση των Αμερικανών να προσφέρουν και σε άλλους κατασκευαστές την κορυφαία τους τεχνογνωσία στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των μπαταριών και όχι κατ’ αποκλειστικότητα στη Mercedes-Benz.

Ο τρίτος λόγος σχετίζεται με την απόφαση των Γερμανών να πορευτούν αυτόνομα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αντιμετωπίζοντας την Tesla περισσότερο ως ανταγωνιστή και λιγότερο ως εταίρο.

Πηγή: 4troxoi.gr