Η εποχή που τα αυτοκίνητα θα κινούνται από μόνα τους, χωρίς ο οδηγός να παρεμβαίνει στο παραμικρό, φαίνεται να πλησιάζει. Η Audi είναι μια από τις ελάχιστες εταιρείες στο είδος με σημαντικά ήδη επιτεύγματα στο συγκεκριμένο τεχνολογικό τομέα.

Τα προγράμματα αυτοματοποιημένης οδήγησης δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τα σύγχρονα αυτοκινητικά δρώμενα, πόσο μάλλον για την πρωτοπόρο γερμανική εταιρεία, η οποία έχει επενδύσει πολλά, σε χρήμα και ανθρώπινο δυναμικό, πάνω στην εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας ήδη από το 2009.

Στόχος δεν είναι ασφαλώς η παντελής αντικατάσταση του οδηγού από μια… συστάδα καμερών, αισθητήρων και πολύπλοκων ηλεκτρονικών συστημάτων (τι νόημα θα είχε άλλωστε ένα αυτοκίνητο που θα κινείται μόνο του), αλλά η διευκόλυνσή του σε συγκεκριμένες καταστάσεις και συνθήκες οδήγησης, όπως είναι για παράδειγμα το παρκάρισμα και η κίνηση μέσα στην πόλη.

Όπως προβλέπουν οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας, τα αυτοκίνητα που θα κινούνται από μόνα τους μέσα στην πόλη με ταχύτητες κίνησης που δεν θα υπερβαίνουν τα 60 χλμ./ώρα θα είναι έτοιμα προς άμεση διάθεση στο ευρύ κοινό πριν από τα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε προσφέροντας απόλυτη αυτονομία κίνησης, αφού τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που θα διαθέτουν θα μπορούν να ελέγχουν σε ποσοστό 100% όχι μόνο την πέδηση και την επιτάχυνση του οχήματος, αλλά και τη δυναμική τους συμπεριφορά σε επίπεδο κατευθυντικότητας.

Οι ιθύνοντες της Audi, σε μια προσπάθεια όχι μόνο να εντυπωσιάσουν κοινό και ανταγωνιστές, αλλά και να αναδείξουν της δυνατότητες της συγκεκριμένης τεχνολογίας, προχώρησαν ένα βήμα πιο μπροστά, καθώς παρουσίασαν ένα διαφορετικό RS7 στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος DTM ή, αν προτιμάτε, ένα πρωτοποριακό πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης, σύμφωνα με το οποίο το ειδικά διαμορφωμένο τετράθυρο αυτό σπορ κουπέ όχημα κινείται χωρίς οδηγό στην πίστα.

Το ασπρόμαυρο αυτό RS7 διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα GPS που εξασφαλίζει ακρίβεια εκατοστού του μέτρου αναφορικά με τη θέση του οχήματος μέσα στην πίστα. Επιπρόσθετα, είναι εφοδιασμένο με μια τρισδιάστατη κάμερα, η οποία στέλνει διαρκώς οπτικό υλικό στην κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος, στην οποία έχουν αποθηκευτεί ένα μεγάλο πλήθος εικόνων της πίστας.

Το σύστημα, θέλοντας να προσδιορίσει με μέγιστη ακρίβεια τη θέση του οχήματος, συγκρίνει τις πραγματικές εικόνες που λαμβάνει μέσω της 3D κάμερας με τις αποθηκευμένες, που περιλαμβάνουν όλα τα (γνωστά) μοτίβα του περιβάλλοντος χώρου.

Προς το παρόν πάντως, εν αναμονή της έγκρισής τους από τις αρμόδιες αρχές, το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης της Audi, αλλά και τα αντίστοιχα που ήδη εξελίσσουν εταιρείες, όπως η Mercedes και η Tesla, παραμένουν σε πιλοτικό επίπεδο.

Πηγή: 4troxoi.gr