Ο περασμένος Μάρτιος δημιούργησε την μεγάλη έκπληξη στην αγορά καινούριων αυτοκινήτων, με αύξηση πωλήσεων που έφτασε στο 140%.
Η εντυπωσιακή αυτή αύξηση ρεφάρισε και τις απώλειες των δυο πρώτων μηνών του χρόνου, με αποτέλεσμα το σύνολο τριμήνου να αποκτήσει θετικό πρόσημο που στα επιβατικά αγγίζει το 10%.
Πιο αναλυτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Επίσης, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες των επιβατικών, εως τον Μάρτιο, έχει ως εξής:
Σημαντικές οι αλλαγές όσον αφορά το καύσιμο που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στο Α΄τρίμηνο του 2021, καθώς οι θερμικοί κινητήρες υποχωρούν, ενώ τα υβριδικά διπλασίασαν το ποσοστό τους (21,5% της αγοράς) και τα plug-in υβριδικά μαζί με τα αμιγώς ηλεκτρικά 8πλασίασαν το ποσοστό τους φθάνοντας το 5,5%, την ώρα που οι κινητήρες με αέριο υποχώρησαν κατά 0,4%. Πιο αναλυτικά, η αγορά ανά τύπο καυσίμου έχει ως εξής:
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε και τον Φεβρουάριο πτωτικά, γεγονός που κρατά περίπου στο 20% την μείωση πωλήσεων του Α΄ τριμήνου σε σχέση με αυτό του προηγούμενου έτους. Πιο αναλυτικά, η αγορά στις χώρες της ΕΕ κινήθηκε ως εξής:
Νίκος Τσάδαρης