Η Mercedes αποκαλύπτει την τεχνολογία αλλά και τα πλήρη στοιχεία απόδοσης του νέου V8 κινητήρα της, ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο του στην επερχόμενη AMG GT.
Η παράδοση της AMG στην κατασκευή πανίσχυρων V8 κινητήρων δεν είναι κάτι το καινούργιο, αφού η «ενασχόληση» της στο συγκεκριμένο τομέα έχει τις ρίζες της στο μακρινό 1967, όταν και παρουσίασαν το θρυλικό 8κύλινδρο διαμάντι των 6,8 λίτρων που κοσμούσε την αγωνιστική Mercedes 300 SEL.
Σήμερα, το διάσημο… παρακλάδι της γερμανικής φίρμας, η AMG, μάς αποκαλύπτει και επίσημα πλέον το νέο της δημιούργημα, ένα προηγμένο σε κάθε του πτυχή μηχανικό σύνολο, το οποίο, λίαν συντόμως, θα δούμε να δίνει ζωή στη νέα Mercedes GT.
Επί της ουσίας, πρόκειται για έναν κινητήρα με χωρητικότητα 3.982 κ.εκ., ο οποίος διαθέτει δύο turbo. Η καινοτομία εδώ έγκειται πως και τα δύο βρίσκονται τοποθετημένα ανάμεσα στο V που σχηματίζουν οι 8 κύλινδροι και όχι εξωτερικά, όπως συνηθίζεται μέχρι σήμερα.
Ποιο το όφελος μιας τέτοιας επιλογής; Σύμφωνα με την AMG, ο περιορισμός των συνολικών διαστάσεων του κινητήρα, η αμεσότερη απόκρισή του καθώς και οι μικρότερες εκπομπές ρύπων. Στα highlights του νέου Μ178, όπως είναι η «εσωτερική» ονομασία του νέου αυτού κινητήρα, συγκαταλέγεται επίσης και το ξηρό κάρτερ -χωρητικότητας 12 λίτρων- επιλογή που επιτρέπει την τοποθέτησή του πιο χαμηλά (βλ. 55 χλστ.) συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία ενός αμαξώματος με χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Από πλευράς απόδοσης, ο κινητήρας υπόσχεται μέγιστη ισχύ 510 ίππων στις 6.250 σ.α.λ. και ροπή 650 Nm σταθερά από τις 1.750 έως και τις 4.750 σ.α.λ., με τους δύο υπερσυμπιεστές να λειτουργούν με μέγιστη πίεση 1,2 bar.
Έχοντας ως όριο περιστροφής τις 7.200 σ.α.λ., ο 8κύλινδρος αυτός κινητήρας, ο οποίος ζυγίζει μόλις 209 κιλά, έχει ειδική ισχύ 128 ίππων/λίτρο, ενώ ειδική μέριμνα έχει δοθεί στην περιβαλλοντική του «συμπεριφορά», καθώς πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.
Από εκεί και πέρα, τώρα, άξια αναφοράς είναι μερικά ακόμα τεχνολογικά επιτεύγματά του, όπως για παράδειγμα αυτά που αφορούν τις κυλινδροκεφαλές, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από κράμα ζιρκονίου για καλύτερη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες, τις φτερωτές των δύο turbo, οι οποίες περιστρέφονται με 186.000 σ.α.λ., τον εναλλάκτη, ο οποίος είναι αέρος/νερού, των βάσεών του, οι οποίες είναι ενεργού τύπου, αλλά και τα πιστόνια, τα οποία φυσικά είναι σφυρήλατα.
Κυβισμός: 3.982 κ.εκ., Κύλινδροι: 8 σε διάταξη V, Περιεχόμενη γωνία: 90 μοίρες, Βαλβίδες/Κύλινδρο: 4, ΔιάμετροςxΔιαδρομή: 83×92 mm, Σχέση συμπίεσης: 10,5:1, Ισχύς: 510 ίπποι/6.250 σ.α.λ., Ροπή: 650 Nm 1.750-4.750 σ.α.λ., Όριο περιστροφής: 7.200 σ.α.λ., Πίεση υπερπλήρωσης: 1,2 bar, Βάρος: 209 κιλά, Προδιαγραφές ρύπων: Euro 6
Πηγή: 4troxoi.gr