Η παρουσίαση ενός οχήματος ενός όγκου ή, αν προτιμάτε, ενός «τυπικού» MPV μοντέλου και δη της μικρομεσαίας κατηγορίας, είναι αναμφίβολα κάτι το πρωτόγνωρο για τη BMW, η οποία, εδώ και πολλά πλέον χρόνια, έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των απανταχού αγοραστών ως ένας (αν όχι ο κορυφαίος) κατασκευαστής «σπορτίφ αυτοκινήτων με πολυτελή χαρακτηριστικά».

Τι ήταν αυτό, άραγε, που «ανάγκασε» τους Βαυαρούς να κάνουν το μεγάλο για αυτούς άλμα κατασκευάζοντας το πρώτο τους «πολυμορφικό μοντέλο» εγκαταλείποντας, μάλιστα, για χάρη του το πιο χαρακτηριστικό, για μοντέλο της BMW, γνώρισμα; Ναι, η νέα σειρά 2 Active Tourer είναι το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής της εταιρείας με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ένα μοντέλο που η παρουσία του στο portfolio της μάρκας βάζει τέλος σε μια μακρά παράδοση των Γερμανών από το Μόναχο που τους ήθελε -μέχρι σήμερα- να κατασκευάζουν αυτοκίνητα μόνο με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Η μεγάλη στροφή των ιθυνόντων της BMW, η οποία συνοδεύτηκε από την τελική απόφασή τους να δώσουν το «ΟΚ» για την ένταξη της σειράς 2 Active Tourer στην γκάμα της εταιρείας (όταν ο Norbert Reithofer ανέλαβε καθήκοντα CEO, μια από τις πρώτες κινήσεις του ήταν να «κόψει» το project εξέλιξης του μοντέλου χαρακτηρίζοντάς το «εκτός φιλοσοφίας BMW»), έγινε λαμβάνοντας υπόψη τρεις πολύ σημαντικές παραμέτρους:

Η πρώτη αφορά στην πρόβλεψη έγκυρων αναλυτών της διεθνούς αγοράς αυτοκινήτου ότι τα πολυτελή compact μοντέλα, όπως είναι η σειρά 2 Active Tourer, αναμένεται μέσα στην προσεχή 10ετία να σημειώσουν τεράστια εμπορική άνοδο, πολύ μεγαλύτερη από εκείνη που αναμένεται για το σύνολο της premium κατηγορίας.

Η δεύτερη αφορά στην… ανάγκη των Βαυαρών να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, ώστε ο λόγος συνολικά έσοδα/καθαρές πωλήσεις να αγγίζει το πολυπόθητο για αυτούς 10%, που είναι και ο στόχος της εταιρείας.

Η τρίτη παράμετρος, που δείχνει να είναι και η πλέον σημαντική για όσους γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αφορά στην επιτακτική πλέον ανάγκη κατασκευής (επομένως και πώλησης στις διεθνείς αγορές) όσο το δυνατόν περισσότερων οχημάτων με περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, εν όψει των νέων και πιο αυστηρών προδιαγραφών ρύπων της ΕΕ, οι οποίες θα αναγκάσουν κάθε εταιρεία εντός των κόλπων της να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων της στα μόλις 130 gr/χλμ. (μέσος όρος).

Έτσι, λοιπόν, ο συνδυασμός όλων των παραπάνω παραμέτρων γέννησε τη νέα σειρά 2 Active Tourer, ένα αρκούντως εμπορικό όπως όλα δείχνουν αυτοκίνητο, πρακτικό μεν, αλλά και σπορτίφ δε, με κίνηση στους εμπρός τροχούς (πρακτικότητα, κόμπακτ διαστάσεις, άνετοι χώροι και κίνηση στους πίσω τροχούς φαίνεται τελικά πως δεν πάνε μαζί), περιορισμένη κατανάλωση και εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες βενζίνης (218i: 3κύλινρος turbo 1,5 λίτρων με 136 ίππους, 225i: 4κύλινδρος turbo 2.0 με 231 ίππους), και ντίζελ (218d: 4κύλινδρος turbo 2.0 με 150 ίππους).

Μάλιστα, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το πρακτικό προφίλ του μοντέλου, το εμπορικό ντεμπούτο του οποίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο, η BMW σχεδιάζει στο εγγύς μέλλον να λανσάρει και μια 7θέσια εκδοχή του, με τρεις σειρές καθισμάτων. Τώρα, το κατά πόσο ένα τόσο πρακτικό μοντέλο, όσο η νέα σειρά 2 Active Tourer, πρόκειται να «αλλοιώσει» ή και να επηρεάσει αρνητικά το αποδεδειγμένα σπορτίφ προφίλ της βαυαρικής φίρμας, δεν μένει παρά να αποδειχθεί στην πράξη.

Πηγή: 4troxoi.gr