Η Skoda παρουσίασε τη νέα Oμε ένα τιμόνι με δυο ακτίνες που ξεχωρίζει με την αισθητική του. Στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της αυτοκίνησης, το τιμόνι απλά εξυπηρετούσε στο να καθορίζει ο οδηγός την κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια έγινε πολυλειτουργικό, φιλοξενώντας πλήθος χειριστηρίων και φυσικά τον αερόσακο. Το σχήμα του είναι λίγο πολύ προκαθορισμένο, με συνήθως τρεις ή τέσσερις ακτίνες, με τις όποιες διαφοροποιήσεις να αφορούν το υλικό κατασκευής ή την επένδυση, τη διάμετρο ή το πάχος, ενίοτε και το κάτω μέρος της στεφάνης, που σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως σε πιο σπορ εκδόσεις, είναι πεπλατυσμένο.
«Ένα από τα κίνητρά μας για ένα τιμόνι δύο ακτίνων ήταν ότι, το διάκτινο τιμόνι είναι πιο βολικό και πρακτικό, ενώ η τοποθέτηση των ακτίνων οριζόντια συνδέεται οπτικά με τις άλλες γραμμές του εσωτερικού», λέει ο επικεφαλής εσωτερικού σχεδιασμού- αρχιτεκτονικής της μάρκας.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι σχεδιαστές πέτυχαν το στόχο τους: το τιμόνι δύο ακτίνων φαίνεται σαν να πλέει στο χώρο. Εκτός από το λογότυπο, διαθέτει συνολικά 14 κουμπιά για τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και δύο περιστροφικά χειριστήρια που μοιάζουν σχεδόν με κοσμήματα. Η συνολική διάταξη των διαφόρων στοιχείων και των άλλων σχεδιαστικών «ευρημάτων» εγγυάται πως ο οδηγός γνωρίζει πάντα τη γωνία με την οποία έχει στρέψει το τιμόνι. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, το κάτω μέρος του τιμονιού διαθέτει ένα είδος μινιμαλιστικής τρίτης ακτίνας, που προσφέρει σαφή αίσθηση στον οδηγό ανά πάσα στιγμή για την θέση του τιμονιού.
Επιπλέον, ο συγκεκριμένος σχεδιασμός επιτρέπει την προετοιμασία μιας έκδοσης του τιμονιού με μια κανονική τρίτη ακτίνα, η οποία προορίζεται για τα σπορ μοντέλα της μάρκας, δηλαδή τα RS και τις εκδόσεις Sportline και Monte Carlo.
Το νέο τιμόνι των δύο ακτίνων παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην 4η γενιά της Octavia αλλά σταδιακά τοποθετείται και στα άλλα μοντέλα της μάρκας. Είναι εργονομικό, έχει φρέσκια εμφάνιση και επιτρέπει ποικιλία παραλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης τριών ακτίνων. Χρειάστηκαν περίπου τρία χρόνια για την εξέλιξή του.
Η διαδικασία από τα πρώτα σκίτσα έως τα πρώτα φυσικά πρωτότυπα διήρκεσε περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ περίπου ίδιος χρόνος αφιερώθηκε στις δοκιμές. Κατά την διάρκεια της εξέλιξης δημιουργήθηκαν περίπου δέκα διαφορετικές παραλλαγές, οι οποίες μελετήθηκαν για να προκύψει το ιδανικό σχήμα και η ιδανική θέση των χειριστηρίων, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα δάχτυλα του οδηγού.