Τελικά δεν έχουμε… τον θεό μας εμείς οι Έλληνες. Απόδειξη (ένδειξη έστω) το πώς κινήθηκε η αγορά καινούριων αυτοκινήτων τον περασμένο Νοέμβριο με την χώρα να βρίσκεται σε καθεστώς γενικού lockdown.

Με βάση λοιπόν τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, αυξήθηκαν κατά 2,4% (επιβατικά οχήματα) έως 58,3% (λεωφορεία), με τις απώλειες του 11μηνου σε σχέση με το 2019 να μειώνονται.

Πιο αναλυτικά, οι πωλήσεις νέων οχημάτων τον περασμένο μήνα έχουν ως εξής:

Όσον αφορά την κατανομή στις κατηγορίες, η μικρή κατηγορία (Α) χάνει σταθερά πωλήσεις, με ανάλογη αύξηση των δυο μεγαλύτερων κατηγοριών Β & C) με έμφαση στα SUV της πρώτης και το σύνολο της δεύτερης.

Επίσης, σε επίπεδο επιλογής καυσίμου η βενζίνη υπερέχει με διαφορά (54,6 αντί 26,9) έναντι του πετρελαίου, αλλά χάνει και αυτή σημαντικά ποσοστά (σε σχέση με το 2019) από την κατακόρυφη αύξηση των υβριδικών (14,3% αντί 5,7%) και τον 5πλασιασμό των αμιγώς ηλεκτρικών (1,9% αντί 0,4%) σε μικρά βεβαίως απόλυτα νούμερα. Αντίθετα, η αύξηση πωλήσεων των με φυσικό αέριο ή υγραέριο κινητήρων κινείται σε χαμηλά επίπεδα.

Τέλος, όσον αφορά την Ε.Ε., το σύνολο πωλήσεων του 10μήνου υστερεί κατά περίπου 27% σε σχέση με πέρσι.

Νίκος Τσάδαρης