Γιατί η ασφάλεια αυτοκινήτου κοστίζει παραπάνω; Πότε κάποιος θεωρείται «νέος οδηγός»; Όλα όσα πρέπει να ξέρεις πριν αναζητήσεις το πρώτο σου συμβόλαιο.

Μπορεί να πήρες πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης και να έχεις καταλήξει στο πρώτο σου όχημα, όμως κοίταξες για ασφάλεια αυτοκινήτου; Εάν όχι, τότε μην αγχώνεσαι, γιατί σκοπός αυτού του άρθρου είναι να σε καθοδηγήσει, ώστε να μάθεις όσα χρειάζεσαι γρήγορα και εύκολα.

Πότε κάποιος είναι νέος οδηγός;

Ο νόμος ορίζει ως «νέους οδηγούς» όλους όσους είναι 23 ετών, ανεξάρτητα από τον χρόνο κατοχής του διπλώματος οδήγησης και όσους έχουν δίπλωμα οδήγησης που δεν έχει συμπληρώσει 12 μήνες, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Αυτό σημαίνει λοιπόν πως αν είσαι μέσα στις δύο αυτές κατηγορίες, τότε κατά την αναζήτηση και τον σχεδιασμό μίας ασφάλειας αυτοκινήτου, θα πρέπει να το δηλώσεις ώστε να ενεργοποιηθεί το «επασφάλιστρο νέου οδηγού».

Τι είναι το «επασφάλιστρο νέου οδηγού»;

Είναι μία επιπλέον χρέωση κατά 30% στα ασφάλιστρα μίας ασφάλειας αυτοκινήτου που προβλέπει ο νόμος.

Μπορεί να μην σου αρέσει αυτό που ακούς και να σκέφτεσαι, όμως πρόκειται για μία δικαιολογημένη προσαύξηση που σχετίζεται με το ρίσκο.

Ένας οδηγός που δεν έχει εμπειρία είναι πιθανότερο να εμπλακεί σε ένα ατύχημα. Έτσι ο νόμος έχει προβλέψει πως οι ασφάλειες αυτοκινήτου που απευθύνονται σε αυτούς τους οδηγούς, είναι προϊόντα με αυξημένο ρίσκο για τις εταιρείες.

Γιατί είναι σημαντικό να το δηλώσεις;

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία κάθε ασφάλεια αυτοκινήτου που εμπεριέχει ως βασικό ή δεύτερο οδηγό έναν «νέο οδηγό» οφείλει να έχει επασφάλιστρο για να θεωρείται ενεργή.

Για παράδειγμα εάν ο νέος οδηγός χρησιμοποιεί το όχημα των γονιών του και η ασφάλεια του δεν περιέχει επασφάλιστρο, τότε σε έναν έλεγχο ή σε ένα ατύχημα το όχημα θα θεωρείται ανασφάλιστο με ότι συνεπάγεται αυτό για τον οδηγό και για τον ιδιοκτήτη.

Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει «τρικ» για να γίνει διαφυγή.

Δεν είναι άδικο;

Ένα επιπλέον κόστος μπορεί να φαντάζει άδικο, όμως το επασφάλιστρο νέου οδηγού είναι δικαιολογημένο σε μία ασφάλεια αυτοκινήτου

Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν δεδομένα για να ενεργοποιηθεί το σύστημα «bonus -malus» και είναι αρκετά πιθανή μία λάθος επιλογή του νέου οδηγού, το συμβόλαιο θεωρείται αυξημένου κινδύνου.

Έτσι το επασφάλιστρο του νέου οδηγού, είναι η δικλίδα που δικαιολογεί, γιατί μία ασφαλιστική εταιρεία πρέπει να ασφαλίσει έναν νέο, παρά τον κίνδυνο που ενέχει η κάλυψη του.

Με απλά λόγια είναι η επιβολή του νόμου, ώστε η ασφαλιστική εταιρεία να μην αρνηθεί την παροχή ασφάλειας αυτοκινήτου στους νέους.