Σας παρουσιάζουμε όλα τα «οικολογικά» αυτοκίνητα των οποίων η διάθεση θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες του τρέχοντος έτους, καθώς και μέσα στο 2011. Η λίστα περιλαμβάνει υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Honda Jazz ή το πολυαναμενόμενο Volt της Chevrolet.

Στην Ελλάδα το αυτοκίνητο θα το δούμε το φθινόπωρο του 2011

Chevrolet Volt
Το Volt ανήκει στην κατηγορία αυτοκινήτων Extended-Range Electric Vehicle ή Ε-REV (Ηλεκτρικό Όχημα με Σύστημα Επέκτασης Αυτονομίας). Το μοντέλο προσφέρει 60 χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης χωρίς να χρησιμοποιεί καύσιμο, ενώ έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυτονομία που μπορεί να επεκταθεί σε εκατοντάδες χιλιόμετρα. Διαθέτει μία μπαταρία 16 kWh, η οποία προσφέρει ισχύ σε μία ηλεκτρική μονάδα, που κινεί το αυτοκίνητο. Όταν η ισχύς των μπαταριών καταναλωθεί, τότε ο κινητήρας βενζίνης/Ε85 αναλαμβάνει να κινήσει μία γεννήτρια που θα παρέχει ισχύ στην ηλεκτρική μονάδα κίνησης, ενώ παράλληλα υποστηρίζει τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί και από μία πρίζα του δικτύου ηλεκτρισμού με παροχή 230V σε λιγότερο από τρεις ώρες. Η μονάδα ηλεκτροκίνησης του Volt αποδίδει 150 ίππους και 370 Nm ροπής, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει στα 161 χλμ./ώρα.
H διάθεση του Citroen C-Zero θα ξεκινήσει στο τέλος του 2010
Citroen C-Zero
Το Citroën C Zero κινείται με την βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 47 kW ή 64 ίππων από τις 3.000 έως τις 6.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 180 Nm, είναι διαθέσιμη από τις 0 έως τις 2.000 σ.α.λ. Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός μειωτήρα μιας σχέσης. Ο κινητήρας τροφοδοτείται μέσω ενός συσσωρευτή ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς 330 Volt που αποτελείται από 88 στοιχεία των 50 Ah. Η συγκεκριμένη τεχνολογία διατηρεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα δεν επηρεάζεται η ζωή της μπαταρίας από τη διαδικασία των μερικών φορτίσεων. Η φόρτιση του προϋποθέτει μόνο την τοποθέτηση της πρίζας σε μια υποδοχή 220 volt, και διαρκεί έξι ώρες ενώ η κατά 80% φόρτιση απαιτεί μόνο 30 λεπτά χρησιμοποιώντας μονοφασική τροφοδοσία των 125Α με 400V τάση, για απαιτήσεις ισχύος μέχρι 50kWh.

Το μοντέλο θα το δούμε στην Ελλάδα στις αρχές του 2011
Honda Jazz Hybrid
Όπως έχει γίνει πλέον γνωστό, η τεχνολογία που χρησιμοποιεί η υβριδική έκδοση του μικρού Honda Jazz προέρχεται από το γνωστό μας Insight. Έτσι το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με τον κινητήρα 1,3 λίτρων τεχνολογίας i-VTEC, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας CVT, με το ηλεκτρικό μοτέρ να βρίσκεται ενδιάμεσα. Ο κινητήρας των 1.339 κ.εκ. αποδίδει 88 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 121 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι ελαφρώς υψηλότερες από του Insight στα 104 γρ./χιλιόμετρο. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι οι εσωτερικοί χώροι του υβριδικού Jazz δεν έχουν αλλοιωθεί με την πρακτικότητα να παραμένει, αφού οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες κάτω από τον χώρο των αποσκευών. Έτσι ο τελευταίος είναι της τάξης των 341 λίτρων και μπορεί με την έξυπνη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που δημιουργούν ένα επίπεδο πάτωμα, να φτάσει έως τα 831 λίτρα.

Το CT200h θα το δούμε στην Ελλάδα έως το τέλος του 2010

Lexus CT200h
Το νέο πεντάθυρο μικρομεσαίο υβριδικό της Lexus αντλεί σχεδιαστική έμπνευση από το πρωτότυπο LF-Ch και βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, που χρησιμοποιεί διπλά ψαλίδια πίσω. Το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα είναι γνωστό από το Toyota Prius και διαθέτει 3 τρόπους λειτουργίας: Eco, Normal και Sport. Αποτελείται από ένα 1.800άρι μοτέρ βενζίνης VVT-I και από ηλεκτροκινητήρα, που του χαρίζουν επιδόσεις δίλιτρου με σημαντικά όμως χαμηλότερη κατανάλωση. Το CT200h μπορεί και να κινηθεί για δύο χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρικό ρεύμα, με ταχύτητα κάτω από 45 χλμ./ώρα. Εσωτερικά, το Lexus CT200h δείχνει όμορφο, ποιοτικό και κομψό, με δέρμα, μέταλλο και το διάκοσμο γενικά να ανοίγει μέτωπα με… Γερμανία, ενώ ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει οθόνη 8 ιντσών με το εξελιγμένο interface Remote Touch και βέβαια όλα τα απαιτούμενα καλούδια, όπως Bluetooth, ηχοσύστημα με θύρα USB, πλοήγηση κ.ά.

Η διάθεση του Mitsubishi i-MiEV στην αγορά θα ξεκινήσει μέσα στο 2011

Mitsubishi i-MiEV
Για την κίνηση του i-MiEV χρησιμοποιείται ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμης απόδοσης 64 ίππων και 180 Nm ροπής, που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα φροντίζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από 88 κυψέλες (με αυτονομία, σύμφωνα με την εταιρεία, στα 130 χλμ.). Στο νέο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, όμως, έχει χρησιμοποιηθεί και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Για τη φόρτιση του ηλεκτρικού i-MiEV απαιτείται ειδικό καλώδιο, ενώ αυτή μπορεί να γίνει οπουδήποτε. Ωστόσο, διαφοροποιείται ο χρόνος φόρτισης που ανάλογα με την τάση του δικτύου απαιτούνται από 6 έως 14 ώρες. Στην περίπτωση που το δίκτυο είναι 3 φάσεων και τάσης 200V, μπορεί να επιτευχθεί το 80% εντός 30 λεπτών. H Mitsubishi πρόσφατα παρουσίασε την ευρωπαϊκή έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού i-MiEV. Αυτή θα διαφέρει ελαφρά στη σχεδίαση εμπρός και πίσω, στην κεντρική κονσόλα που έχει ενσωματωθεί στο ταμπλό και έχουν προστεθεί σύστημα ASC (Active Stability Control) και πλευρικοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας στο στάνταρ εξοπλισμό.

Το Leaf της Nissan θα διατεθεί στην αγορά το Δεκέμβριο του 2010
Nissan Leaf
Το Nissan Leaf αποτελεί την πρόταση της Nissan στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Το αυτοκίνητο ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία με μήκος 4,445 μ., πλάτος 1,77 μ., και ύψος 1,55 μ. ενώ το μεταξόνιο του είναι τα 2,7 μ. Θα χρησιμοποιεί μπαταρίες λιθίου και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 109 ίππους και 280Nm ροπής, ενώ το μοντέλο θα πωλείται προς 32.780 δολάρια στην Αμερική. Πρόσφατα ο Κάρλος Γκόν δήλωσε ότι η παραγωγή του Leaf είναι ήδη «sold-out», όμως αυτό είναι κάτι που αφορά στο μερίδιο που προορίζεται για την αμερικάνικη αγορά. Πιο συγκεκριμένα ο Γκόν ανέφερε ότι η παραγωγή του Leaf έχει ήδη πουληθεί, με την εταιρεία να έχει ήδη δεχθεί περί τις 13.000 παραγγελίες από την αγορά της Αμερικής.

Η διάθεση του Ampera θα ξεκινήσει στο τέλος του 2011
Opel Ampera
Η τεχνολογία Voltec της Opel χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό σαν πρωταρχική πηγή ισχύος και βενζίνη σαν δευτερεύουσα πηγή για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Τα βασικά στοιχεία του συστήματος ηλεκτροκίνησης Voltec είναι μία μονάδα μπαταρίας σχήματος «Τ», μία ηλεκτρική μονάδα κίνησης 111 kW, και ένας κινητήρας-γεννήτρια. Η σχεδόν αθόρυβη ηλεκτρική μονάδα κίνησης του Voltec παράγει 370 Nm ροπής, με τελική ταχύτητα τα 160 χ.α.ω. Το Ampera δεν χρησιμοποιεί καύσιμο όσο λειτουργεί με την αυτονομία της μπαταρίας (60 χιλιόμετρα), ενώ μπορεί να φορτιστεί σε οικιακή πρίζα 230v. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μονάδα μπαταρίας ιόντων λιθίου, 16-kWh, που τροφοδοτεί την ηλεκτρική μονάδα κίνησης, που κινεί το μοντέλο, σε όλες τις ταχύτητες και για μέχρι 60 χ.α.ω. Για μεγαλύτερες διαδρομές, η βενζινοκίνητη ηλεκτρική γεννήτρια του Ampera επεκτείνει την αυτονομία σε περισσότερα από 500 χιλιόμετρα. Από πλευράς χώρων, το γερμανικό μοντέλο προσφέρει το χώρο και την άνεση ενός πεντάθυρου μοντέλου τεσσάρων θέσεων, ενώ διαθέτει χώρο αποσκευών 300 λίτρων.

Πηγή: autotriti.gr