Το εντελώς νέο Nissan Micra, που βρίσκεται εδώ και σχεδόν τρία χρόνια στην ελληνική αγορά, είναι ένα μοντέλο, που η μόνη σχέση που έχει με τις προηγούμενες γενιές Micra, είναι το όνομα. Το δημοφιλές μοντέλο έχει ουσιαστικά ανέβει κατηγορία τόσο σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, όσο και σε ποιότητα, αλλά και σε διαθέσιμες τεχνολογίες. Έτσι, τώρα ναι μεν στοχεύει κυρίως το νεανικό κοινό, αλλά είναι ταυτόχρονα σε θέση να καλύψει και τις ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειες, εντός ή και εκτός πόλης.

Πρόσφατα, βρεθήκαμε στην θέση του οδηγού ενός 5θυρου Micra, που φορούσε τον νέο 3κύλινδρο, χιλιάρη κινητήρα των 100 ίππων και μαζί του διανύσαμε σχεδόν 800 χιλιόμετρα σε κάθε είδους διαδρομή.

Με λίγα λόγια

Η συνολική επανασχεδίαση του Micra, δημιούργησε ένα όμορφο, ευχάριστο  και γεροδεμένο μικρό οικογενειακό όχημα, που υπό προϋποθέσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «πασπαρτού» για μεμονωμένους χρήστες ή ολιγομελείς οικογένειες.

Η σημαντική αύξηση (17,4 εκ.) του μεγέθους, με μήκος που αγγίζει τα 4 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,52 μ. είχαν άμεσο αντίκτυπο στην αύξηση των χώρων που θεωρούνται ικανοποιητικοί για 4 άτομα. Ακόμα καλύτερος και από τους κορυφαίους της κατηγορίας, είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 300 λίτρα (με ρεζέρβα ασφαλείας) και μοναδικό μείον το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, που δυσκολεύει την φόρτωση ογκωδών και αυξημένου βάρους αντικειμένων.

Το σχεδιαστικά ευχάριστο και εργονομικά άψογο εσωτερικό, διαθέτει καλής ποιότητας υλικά (μαλακά στο ταμπλό), με αψεγάδιαστη συναρμογή, πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα και μεγάλο ντουλαπάκι εμπρός από τον συνοδηγό.

Η θέση οδήγησης διαθέτει απρόσμενα -για την κατηγορία-  πολλές επιλογές ρυθμίσεων, κάτι που σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις πάνω-κάτω και μέσα-έξω του τιμονιού, επιτρέπει σχεδόν σε όλους τους σωματότυπους να βρουν την θέση που τους ταιριάζει.

Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται, ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα ενεργής πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματα φώτα, κλιματισμός, περιοριστής ταχύτητας, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι. Η εύχρηστη και ευκρινής οθόνη αφής 7 ιντσών με το νέο σύστημα Nissan Connect, ενσωματώνει όποιο smartphone με το αυτοκίνητο, και δίνει την δυνατότητα ενημερώσεων του χάρτη και του λογισμικού με την μέθοδο Over The Air (OTA). Διαθέτει επίσης αναγνώριση φωνής, χάρτες 3D & Premium Traffic από την TomTom με ακριβείς πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, λειτουργία Find My Car (για να βρείτε που έχετε παρκάρει το αυτοκίνητό σας), εφαρμογή πλοήγησης από πόρτα σε πόρτα και προγραμματισμό ταξιδιού πριν από την αναχώρηση και αποστολή του προορισμού στο αυτοκίνητο. Τα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ από την έκδοση εξοπλισμού Acenta.

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο 3κύλινδρος 1000άρης βενζινοκινητήρας (προϊόν της συνεργασίας Nissan, Renault και Mitsubishi, που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6d-Temp), με την βοήθεια τούρμπο αποδίδει 100 ίππους, είναι εύστροφος και αρκετά δυνατός ώστε να προσφέρει στο βάρους 1060 κιλών αμάξωμα αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9” και τελική ταχύτητα 184 χλμ/ώρα), τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, γεγονός που προσφέρει ασφάλεια στα προσπεράσματα, ειδικά αν το όχημα χρειαστεί να κινηθεί φορτωμένο έξω από την πόλη. Ένα κενό ροπής (μέγιστη τιμή 160 Nm στις 2750 στροφές)που εμφανίζεται λίγο πριν τις 2.000 στροφές, οφείλεται κυρίως στην αραιή κλιμάκωση του νέου χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων, με σειρά τεχνικών βελτιώσεων (σε σχέση με το προηγούμενο πεντάρι), που μειώνουν τόσο την κατανάλωση, όσο και τις εκπομπές CO2.

Πάντως, μετά την περιοχή του στροφομέτρου όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή, το 3κύλινδρο σύνολο ανεβάζει εύκολα στροφές και δίνει την δυνατότητα κίνησης με σβέλτο ρυθμό, ακόμα και σε ορεινούς επαρχιακούς δρόμους. Οπωσδήποτε, με ένα κιβώτιο 6 σχέσεων θα ήταν καλύτερα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε και το επιπλέον κόστος, που ποσοστιαία είναι σημαντικό σε αυτή την κατηγορία.

Για την αξιόπιστη απόδοση του κινητήρα, έχει τοποθετηθεί ένα νέο κύκλωμα ψύξης, ηλεκτρονική βαλβίδα ανακούφισης, επικάλυψη των χιτωνίων των βαλβίδων από plasma (τεχνολογία από το κορυφαίο Nissan GT-R), ενώ η κυλινδροκεφαλή ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής για πιο άμεση θέρμανση του καταλύτη και μείωση των εκπομπών ρύπων.

Το σύνολο των βελτιώσεων του κινητήρα, μειώνει τον θόρυβο και τους κραδασμούς, ενώ σε συνδυασμό και με το σύστημα start/stop κρατά σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας στην διάρκεια της δοκιμής μας, ήταν 6,2 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

Από την θέση του οδηγού

Για όποιον έχει εμπειρίες από προηγούμενες γενιές Micra, θα του πάρει πολύ χρόνο να συνηθίσει την συνολική αναβάθμιση της οδηγικής αίσθησης. Αυτό εδώ το Micra είναι και συμπεριφέρεται σαν μεγάλο, δίνοντας την ανάλογη άνεση, ασφάλεια και ευχαρίστηση. Με καλή ποιότητα κύλισης και μειωμένους θορύβους (χάρη και στην βελτιωμένη ηχομόνωση της καμπίνας), μπορεί να κάνει και ταξίδια με άνεση.

Οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, παρά την κάποια ασάφεια του τιμονιού στην ευθεία, νοιώθεις υποσυνείδητα την ανάγκη να βάλεις και μια παραπάνω ταχύτητα στο κιβώτιο, γεγονός που πιστοποιεί στην πράξη την αναβαθμισμένη απόδοση (κυρίως σε ροπή) του νέου κινητήρα, που γίνεται αισθητή από την πρώτη στιγμή, παρά το ότι το 5άρι κιβώτιο δεν την αξιοποιεί στο έπακρο. Συνολικά, η απόδοση είναι γραμμική σε μεγάλο εύρος στροφών, ενώ θόρυβος και κάποιοι κραδασμοί γίνονται αντιληπτοί μόνο στην περίπτωση που θα βάλεις το γκάζι στο πάτωμα.

Η βελτιωμένη ηχομόνωση και ο πρόθυμος κινητήρας επιτρέπουν την κίνηση με ταχύτητες που δεν γίνονται αντιληπτές από οδηγό και επιβάτες, παρά μόνο αν δουν το ταχύμετρο. Όσον αφορά την συμπεριφορά στις στροφές, δεν διαπιστώσαμε έντονες τάσεις απώλειας τροχιάς, ούτε χρειάστηκε να επέμβουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης. Μοναδική σημείωση από την αποτελεσματική ανάρτηση, κάποιοι θόρυβοι στους κακοτράχαλους δρόμους, όπου ο ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά απότομα, αλλά δεν αφήνει τους τροχούς να χάσουν την επαφή τους με τον δρόμο.

Την συνολική εικόνα συμπληρώνουν τα αποτελεσματικά και με αίσθηση φρένα (με ταμπούρα πίσω) και τα όσο χρειάζεται – για τις δυνατότητες του οχήματος – δυνατά φώτα.

Διά ταύτα

Ξεχάστε το Micra, το σπαρτιάτικο σούπερ μίνι πόλης, που ξέρατε. Αυτό εδώ είναι όχημα ανώτερης κατηγορίας, καλοφτιαγμένο, οδηγοκεντρικό, άνετο και με δυνατότητες που του επιτρέπουν να ξεπερνά τα σύνορα της πόλης. Ο νέος κινητήρας, ο πλούσιος εξοπλισμός και τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, μαζί με την ποιότητα υλικών – συναρμογής, δικαιολογούν τα 14.890 ευρώ που κοστίζει, ενώ για όσους αναζητούν περισσότερη σβελτάδα, υπάρχει (με επιπλέον κόστος) ο ίδιος (σχεδόν…) κινητήρας, με απόδοση 117 ίππων, για τον οποίο θα σας μιλήσουμε προσεχώς.

Υπέρ

  • Σχεδίαση – Ποιότητα
  • Χώροι επιβατών – αποσκευών
  • Χώροι για μικροπράγματα
  • Εργονομία-θέση οδήγησης
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

Κατά

  • Κιβώτιο με 5 «μακριές» σχέσεις
  • Ασάφεια τιμονιού στην ευθεία
  • Ψηλό κατώφλι φόρτωσης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, μίνι, επιβατικό

Διαστάσεις: 3.999 Χ 1.743 Χ 1.455 χλστ

Μεταξόνιο:  2.525 χλστ

Βάρος:   1.060 κιλά

Χώρος αποσκευών: 300 λτ

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 41 λτ

Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, βενζίνης, 999 κ.εκ.

Ισχύς: 100 ίπποι / 5.000 σαλ

Ροπή (Nm @ σαλ):  160 / 2.750

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας

Τροχοί:  195/55/16

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / ΠίσωΤαμπούρα

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 10,0 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10,9΄΄

Τελική ταχύτητα:  184 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής):  6,2 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 103 γρ/χλμ.

Νίκος Τσάδαρης