Κάθε χρόνο χιλιάδες ατυχήματα προκαλούνται εξαιτίας του ανοίγματος μιας πόρτας αυτοκινήτου από την πλευρά που διέρχεται ένα δίκυκλο. Το αιφνίδιο άνοιγμα θυρών επιφέρει το σοβαρό ή μοιραίο τραυματισμό 60 αναβατών κάθε χρόνο μόνο στη Μ. Βρετανία, ενώ στη Γερμανία ήταν η αιτία για περίπου 3.500 ατυχήματα κατά τη διάρκεια του 2018. Το πρόβλημα αναμένεται να επιδεινωθεί καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αποφασίζουν να κυκλοφορούν στην πόλη με ποδήλατο ή ηλεκτρικό πατίνι.
Για να αντιμετωπιστούν οι παραπάνω καταστάσεις, η Ford ανέπτυξε μία τεχνολογία που μελλοντικά θα συμβάλλει στην αποφυγή ατυχημάτων με ευάλωτους χρήστες των δρόμων, μεταξύ των οποίων και οι αναβάτες μοτοσικλετών.
Το Exit Warning εκδίδει οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις για αναβάτες και επιβάτες οχημάτων, όταν ανιχνεύει ότι το άνοιγμα της πόρτας ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου μπορεί να προκαλέσει ατύχημα. Επίσης θα μπορεί να αποτρέπει το άνοιγμα της πόρτας του αυτοκινήτου από την πλευρά διερχόμενου δικύκλου.
Πώς λειτουργεί
Τα οχήματα της Ford ήδη διαθέτουν αισθητήρες και τεχνολογίες που μπορούν αυτόματα να ανιχνεύσουν δικυκλιστές και να φρενάρουν, προειδοποιώντας τους οδηγούς για διερχόμενους χρήστες του δρόμου στα τυφλά σημεία τους.
Χρησιμοποιώντας τους υπάρχοντες αισθητήρες, το Exit Warning διαβάζει και αναλύει τις κινήσεις των χρηστών του δρόμου (είτε πρόκειται για ποδηλάτες είτε για χρήστες ηλεκτρικών πατινιών) που πλησιάζουν από την αριστερή ή τη δεξιά πλευρά.
Εάν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το άνοιγμα μιας πόρτας μπορεί να προκαλέσει ατύχημα, ενεργοποιείται μία ηχητική προειδοποίηση για τον οδηγό ή τον επιβάτη προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος. Φωτεινές, κόκκινες λυχνίες LED στον εξωτερικό καθρέπτη αρχίζουν να αναβοσβήνουν ως οπτική προειδοποίηση για τους αναβάτες, ενώ μία σειρά κόκκινων λυχνιών LED κατά μήκος της εσωτερικής επένδυσης της πόρτας (που γίνεται ορατή όταν η πόρτα ανοίγει) λειτουργεί ως πρόσθετη προειδοποίηση.
Οι μηχανικοί δοκιμάζουν επίσης ένα νέο μηχανισμό για την πόρτα του αυτοκινήτου που την εμποδίζει να ανοίξει τελείως, μέχρις ότου το σύστημα Exit Warning αποφασίσει ότι ο αναβάτης έχει απομακρυνθεί με ασφάλεια από το σημείο. Ο κάτοχος του οχήματος θα μπορεί μηχανικά να παρακάμπτει αυτή τη λειτουργία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Μετά από εσωτερικές δοκιμές της μάρκας με οδηγούς και ποδηλάτες, οι μηχανικοί θα πραγματοποιήσουν συμβουλευτικές συνεδρίες με πελάτες τους προσεχείς μήνες. Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι η τεχνολογία υποστηρίζει τους χρήστες των δρόμων σε διαφορετικές αγορές, λαμβάνοντας υπόψη δεξιοτίμονα (RHD) και αριστεροτίμονα (LHD) οχήματα καθώς και διαφορετικές μορφές δρόμων και λωρίδων κυκλοφορίας.
Νίκος Τσάδαρης