Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα επηρέασε πολλούς τομείς της οικονομίας, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη. Όσον αφορά την αγορά αυτοκινήτου, αυτό που προκύπτει, είναι πως οι εταιρικές πωλήσεις την κράτησαν «ζωντανή».
Σε αυτό συντέλεσε από τη μία η αύξηση του τουρισμού όλο τον χρόνο σε κάθε μήκος και πλάτος της Ελλάδας και από την άλλη η τάση των επιχειρήσεων που στράφηκε στην αγορά leasing, αφού τα συγκεκριμένα ποσά που δαπανούν για να έχουν ένα αυτοκίνητο, αφαιρούνται άμεσα από τα έσοδά τους.
Η περσινή χρονιά στον χώρο του αυτοκινήτου έκλεισε με νέο ρεκόρ. Πουλήθηκαν συνολικά 114.109 οχήματα, δηλαδή 10,3% περισσότερα από τις πωλήσεις του 2018. Από το σύνολο των πωλήσεων τα 52.279 οχήματα αφορούσαν εταιρικές πωλήσεις (είτε βραχυχρόνιας μίσθωσης είτε leasing). Με δεδομένο ότι έχει αλλάξει το καθεστώς φορολόγησης των εταιρειών που θα αποφασίσουν να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο με leasing, το ποσοστό των εταιρικών αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο.
Όμως, σε καμιά περίπτωση δεν θα πλησιάσει το αντίστοιχο ποσοστό της Ευρώπης, το οποίο είναι πολύ μεγάλο και αναμένεται να το πλησιάσουμε σε πολλά χρόνια από σήμερα.
Ένας επιπλέον λόγος που θα δώσει περαιτέρω ώθηση στις εταιρικές πωλήσεις, είναι η αναδυόμενη αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ταιριάζει περισσότερο με την φιλοσοφία του leasing. Άλλωστε, δεν είναι μακριά η στιγμή που οι αντιπροσωπείες θα πουλούν μόνο το «σκάφος» ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς της μπαταρίας με leasing.
Και φυσικά όσο υπάρχει εξέλιξη της τεχνολογίας της μπαταρίας, τόσο οι εταιρικές πωλήσεις θα σημειώνουν αύξηση, καθώς θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άτομα που έχουν αυξημένες ημερήσιες ενεργειακές ανάγκες.
Υπερίσχυσαν τα μικρά αυτοκίνητα
Οι αγαπημένες κατηγορίες των εταιρικών αυτοκινήτων εντοπίζονται στα αυτοκίνητα πόλης και μέχρι την κατηγορία C. Δηλαδή, τα θεωρητικά μικρά αυτοκίνητα, τα οποία μπορούν να κινηθούν με ευκολία στον αστικό ιστό.
Από τη μικρή κατηγορία ξεχωρίζει το Fiat Panda, που αναδεικνύεται ο κυρίαρχος των πωλήσεων με 2.866 μονάδες, ενώ στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία (Β) οι πωλήσεις έχουν… γαλλικό άρωμα με το Citroen C3 και το Peugeot 208 να δίνουν μεγάλη μάχη -με 2.649 και 2.544 μονάδες αντίστοιχα- για να καταλάβουν την πρώτη θέση.
Στην C κατηγορία την πρωτοκαθεδρία έχει το Fiat Tipo με 1.434 αυτοκίνητα. Σε αυτό το σημείο δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε την μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στα SUV, καθώς στην κατηγορία Β το VW T-Roc έχει μεγάλη απήχηση με 710 μονάδες και το Peugeot 3008 με 1.071 μονάδες στις εταιρικές πωλήσεις.
Εταιρικές πωλήσεις πραγματοποιούνται και στις υπερπολυτελείς μάρκες με τις Mercedes, Volvo, Porsche, Audi και BMW να σημειώνουν ικανοποιητικές πωλήσεις. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις στην κατηγορία Ε είναι αυξημένες με την Volvo XC90 να σημειώνει 82 πωλήσεις, στα σπορ πολυτελή η Mercedes να σημειώνει 13 πωλήσεις και με την μεγάλη κατηγορία των πολυτελών SUV η Range Rover Sport να πετυχαίνει 56 πωλήσεις.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι διάχυτη είναι η αισιοδοξία των εισαγωγέων ότι και φέτος θα συνεχιστεί η καλή πορεία των πωλήσεων των καινούριων αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις αναμένεται να σημειώσουν και νέα άνοδο και δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε ότι η αγορά ίσως ξεπεράσει τις 120.000 μονάδες, αριθμός που μπορεί να επιτευχθεί, εάν συνυπολογιστεί πως στους επόμενους μήνες θα σημειώσουν μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τάση που αναπόφευκτα θα δώσει νέα περαιτέρω ώθηση και στις εταιρικές πωλήσεις…