Όταν οι ειδικοί του χώρου αποκαλύπτουν τις μηχανοκίνητες εμμονές και τα τετράτροχα πάθη τους, στήνουμε αυτί και ακούμε προσεκτικά.
Κι αυτό γιατί αγάπη για το αυτοκίνητο μεγαλύτερη από του σχεδιαστή σπάνια συναντάς στον κόσμο τούτο!
Και το γνήσιο ενδιαφέρον τους για την αυτοκίνηση δεν εξαντλείται φυσικά στις δικές τους δημιουργίες, καθώς το αυθεντικό πάθος τους για τα τετράτροχα αναγνωρίζει τη σχεδιαστική μεγαλειότητα απ’ όπου κι αν αυτή προέρχεται.
Πέντε κορυφαίοι λοιπόν σχεδιαστές αυτοκίνητου, οι Adrian van Hooydonk της BMW, Ian Callum της Jaguar, Martin Davis της GM, Filippo Perini της Lamborghini και Max Wolff της Lincoln, αποκαλύπτουν τις επιλογές του για τα μαγικότερα τετράτροχα που πάτησαν ποτέ δρόμο!
Κι αν οι τελικές επιλογές σάς εκπλήξουν, αυτός είναι ο ιδιαίτερος κόσμος των σχεδιαστών…
Renault 4 (1961-1992)
Adrian van Hooydonk: υπεύθυνος σχεδιαστικού τμήματος του BMW Group
Ο λόγος: «Είχα ένα παλιά. Είναι ένα σχετικά τετράγωνο κουτί, αλλά το εκτιμώ ακριβώς γι’ αυτό!».
Η ιστορία του: Εγκαινιάστηκε το 1961 ως 4L, όπως είναι επίσης γνωστό, ενσαρκώνοντας την ευελιξία, την ανθεκτικότητα και την οικονομία.
Buick Riviera (1965)
Ian Callum: διευθυντής σχεδιασμού της Jaguar
Ο λόγος: «Ήταν εκπληκτικά όμορφο, με πολύ ιδιαίτερο σχεδιασμό. Ένας από τους καλύτερους σχεδιασμούς του Bill Mitchell [της GM]. Υπήρχε κάτι το σχεδόν ιταλικό σε αυτό».
Η ιστορία: Γνωστό απλά ως Riv από τους χιλιάδες πιστούς οπαδούς του, το αμάξι αντιπροσωπεύει το σχεδιαστικό απόγειο της Buick, και βλέπετε το γιατί…
BMW 3.0 CSL (1972-1975)
Martin Davis: υπεύθυνος σχεδιαστικού τμήματος της General Motors
Ο λόγος: «Είχε τρομερά στιβαρή δομή και αναλογίες. Το χαρακτηριστικό του σασί εκτελέστηκε με σχεδιαστική μαεστρία».
Η ιστορία: Το CSL βασίστηκε στο ήδη κομψότατο CS και χαρακτηρίζεται από πλειάδα συλλεκτών ως η ωραιότερη BMW που πάτησε ποτέ δρόμο. Να μην τους πιστέψουμε;
Alfa Romeo 33 Stradale (1967)
Filippo Perini: διευθυντής σχεδιασμού της Lamborghini
Ο λόγος: «Πρόκειται για αυτοκίνητο που δεν αναγνωρίστηκε ποτέ όπως του πρέπει. Σχεδιασμένο από τον Franco Scaglione, είναι για μένα ένα από τα ωραιότερα σπορ αμάξια που κατασκευάστηκαν ποτέ».
Η ιστορία: Το ακριβότερο αυτοκίνητο του καιρού του (1967), το πανάλαφρο «κτήνος» των 230 αλόγων δεν περνούσε απαρατήρητο. Παρά τον «πολύ» σχεδιασμό του ωστόσο, το υπέρογκο κόστος του το καταδίκασε εμπορικά, με λιγότερα από 20 κομμάτια να πατούν δρόμο…
Smart Fortwo (1998-2013)
Max Wolff: διευθυντής σχεδιαστικού τμήματος της Lincoln
Ο λόγος: «Η αισθητική του που παραπέμπει σε βιομηχανικό σχεδιασμό ήταν η καλύτερη απόπειρα να επανακαθοριστεί η έννοια του μικρού αυτοκινήτου».
Η ιστορία: Σχεδιασμένο από τη μητρική της Mercedes-Benz, Daimler, με τις απαραίτητες πινελιές της Swatch, το μικροσκοπικό όχημα έκανε την απόλυτη διαφορά στα «μικρά»…