Το νέο Opel Insignia κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών (9-19 Ιανουαρίου). Το Insignia GSi φτάνει στην αρχή της χρονιάς, με νέο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων turbo, 230 ίππων, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα υποβοήθησης πέδησης, καθώς και ανάρτηση FlexRide mechatronic, αλλά και σύστημα τετρακίνησης Twinster με torque vectoring.
Έως 18% μικρότερη κατανάλωση
Η ναυαρχίδα της γερμανικής μάρκας κάνει το ντεμπούτο της με τρεις εκδόσεις (GSI, Grand Sport και Sports Tourer) και νέους, πολύ αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel. Επιπλέον, νέα κιβώτια χαμηλών τριβών μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν την άνεση. Οι αγοραστές του Insignia μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενός πολύ οικονομικού με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση και ενός 8τάχυτου ή 9τάχυτου αυτόματου.
Η αεροδυναμική του νέου Insignia της Opel βελτιώνεται περαιτέρω με ένα ενεργό κλείστρο εμπρός. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, η κατανάλωση είναι μειωμένη κατά 18%, σύμφωνα με τον κύκλο NEDC, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι περίπου 100 g/km.
Επιπλέον, οι σχεδιαστές της μάρκας βελτίωσαν ακόμα περισσότερο το υψηλής ποιότητας εσωτερικό του Insignia. Τα εργονομικά πιστοποιημένα καθίσματα AGR με πολλές λειτουργίες άνεσης διατίθενται τώρα με ποικίλες υφασμάτινες και δερμάτινες επενδύσεις ή Alcantara. Οι εκδόσεις Elegance και Ultimate αποτελούν ιδανική επιλογή για όσους εκτιμούν την άνεση, ενώ οι λάτρεις της σπορ οδήγησης θα προτιμήσουν τα Insignia GS Line και GSi.
Επιπλέον, υπάρχουν προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, με πιο αξιοσημείωτο το νέο adaptive IntelliLux LED Pixel Light, που έχει τώρα συνολικά 168 στοιχεία LED -84 ανά προβολέα. Οι εξαιρετικά λεπτοί προβολείς προσφέρουν στον οδηγό του Insignia άριστη ορατότητα, που του επιτρέπει να αντιδρά ακόμα ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από πριν, χωρίς όμως να ενοχλούν τους οδηγούς των αντίθετα διερχόμενων ή προπορευόμενων οχημάτων.
Υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και ευελιξίας
Το σπορ σύστημα τετρακίνησης του νέου μοντέλου, με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) είναι μοναδικό στην κατηγορία. Σε AWD mode, δύο συμπλέκτες αντικαθιστούν ένα συμβατικό πίσω διαφορικό και κατανέμουν την ιδανική ποσότητα ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά, ανάλογα με την οδηγική κατάσταση. Με αυτή την τεχνολογία, το Insignia GSi είναι πιο ευέλικτο στις στροφές με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και πρόσφυση. Για ακόμα μεγαλύτερες οδηγικές συγκινήσεις, το νέο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο μπορεί να ελέγχεται από χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι.
Οι τελικές βελτιώσεις του Insignia GSi έγιναν στη θρυλική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ «Nordschleife». Το δυναμικό πλαίσιο προσφέρει υψηλή ελκτική πρόσφυση. Τα ισχυρά φρένα Brembo (με τετραπίστονες κόκκινες δαγκάνες) και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης έχουν βελτιωθεί περαιτέρω.
Με το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα υποβοήθησης πέδησης, το Insignia προσφέρει σήμερα ένα τεχνολογικό υπόβαθρο για την αυτόνομη οδήγηση του μέλλοντος. Το ενσωματωμένο σύστημα «eBoost» είναι ένα στοιχείο του ηλεκτρονικού συστήματος πέδησης («braking by wire»), το οποίο καταργεί την ανάγκη για ανεξάρτητες μονάδες ABS/ESP, σωληνώσεις και αντλίες υποπίεσης κλπ. Καθώς η υποπίεση πέδησης παράγεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ αντί του κινητήρα, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται ακόμα περισσότερο. Η πίεση παράγεται ταχύτερα και η αίσθηση του φρένου είναι βελτιωμένη. Επίσης, όταν ενεργοποιείται το ABS, το «eBoost» λειτουργεί πιο αθόρυβα από τα συμβατικά συστήματα πέδησης.
Επίσης, το Insignia GSi συνοδεύεται στάνταρ από ανάρτηση mechatronic FlexRide, που προσαρμόζει τα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Επιπλέον, το FlexRide μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων του 9τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης «Standard», «Tour», «Sport» και (αποκλειστικά για το Gsi) «Competition».
Νέοι κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων
Ενώ το προηγούμενο Insignia είχε κινητήρες βενζίνης και diesel από τρεις διαφορετικές οικογένειες, όλοι οι σημερινοί 3κύλινδροι και 4κύλινδροι κινητήρες ανήκουν σε μία νέα γενιά. Ο βενζινοκινητήρας 1.4 λίτρων με 145 ίππους και ο 1.5 λίτρων diesel με 122 ίππους αποτελούν τη βάση των κινητήριων συστημάτων.
Οι 3κύλινδροι κινητήρες είναι μέχρι 50 κιλά ελαφρύτεροι των προκατόχων τους και τώρα χρησιμοποιούνται επίσης στο νέο Astra. Πάνω από αυτούς, η γκάμα του Insignia περιλαμβάνει έναν 4κύλιδρο 2.0L diesel (θα λανσαριστεί αργότερα μέσα στη χρονιά) και έναν βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων με 200 ίππους ( ή 230 ίππους στην περίπτωση του Gsi).
Οι 2λιτροι βενζινοκινητήρες είναι επίσης οι πρώτοι κινητήρες της Opel με απενεργοποίηση κυλίνδρων. Με εξαίρεση την περίπτωση που ο οδηγός χρειάζεται υψηλή ισχύ, το σύστημα μεταβλητού ελέγχου εκκεντροφόρων απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου.
Το full-face ενεργό κλείστρο του νέου Insignia βελτιώνει περαιτέρω την απόδοση καυσίμου κλείνοντας το πάνω και τα κάτω τμήμα της μάσκας. Λαμβάνοντας υπόψιν έναν συνδυασμό θερμικών, ηλεκτρικών και αεροδυναμικών απαιτήσεων ευφυείς τεχνολογίες ελέγχου για το άνοιγμα των δύο τμημάτων της μάσκας, πετυχαίνουν πολύ αποδοτική οδήγηση σε ποικίλες συνθήκες κυκλοφορίας.
Το full-face κλείστρο προσφέρει επίσης θερμικά πλεονεκτήματα, καθυστερώντας την ψύξη μετά την απενεργοποίηση το κινητήρα, ή επιταχύνοντας την προθέρμανσή του μετά από μία κρύα εκκίνηση που ειδικά το χειμώνα παρέχει σημαντικά οφέλη στην κατανάλωση και στη ευχάριστη θερμοκρασία της καμπίνας.
IntelliLux LED Pixel Light
Το νέο Insignia εφοδιάζεται αποκλειστικά με συστήματα φωτισμού full LED, από τους προβολείς LED μέχρι το νέο, προσαρμοζόμενο σύστημα adaptive IntelliLux LED Pixel Light, που διαθέτει συνολικά 168 στοιχεία LED, αντί 32 της προηγούμενης γενιάς. Η μεγάλη σκάλα ρυθμίζεται αδιαλείπτως σε κλάσματα του δευτερολέπτου από δύο μονάδες ελέγχου (μία συνδεδεμένη στην εμπρός κάμερα και μία στον προβολέα). Ο μεγάλος αριθμός συνεχώς αντιδρώντων στοιχείων LED έχει ως αποτέλεσμα την συνεχή προσαρμογή της φωτεινής δέσμης. Η φωτιζόμενη περιοχή είναι μεγαλύτερη από πριν, ενώ η συσκότιση για τα προπορευόμενα και αντίθετα διερχόμενα οχήματα γίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Η Opel έχει βελτιώσει περαιτέρω το φωτισμό αυτοκινητόδρομου στο νέο σύστημα IntelliLux LED. Στις αριστερές στροφές, η φωτεινή δέσμη φτάνει ακόμη μακρύτερα στην αριστερή πλευρά, ώστε ο οδηγός να μπορεί πιο εύκολα να βλέπει τις πινακίδες οδοσήμανσης. Σε στροφή δεξιά στο autobahn mode (λειτουργία φωτισμού αυτοκινητόδρομου), η δέσμη είναι πιο φωτεινή προς τα δεξιά, ώστε να μη θαμπώνει τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς. Οι λειτουργίες φωτισμού περιλαμβάνουν από φωτισμό στροφής και δυσμενών καιρικών συνθηκών μέχρι φωτισμό πόλης, επαρχιακών δρόμων και αυτοκινητόδρομου καθώς και βελτιστοποιημένο φωτισμό στάθμευσης.
Προηγμένη συνδεσιμότητα και συστήματα υποβοήθησης
Το νέο Insignia περιλαμβάνει μία πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης και infotainment. Μία νέα ψηφιακή κάμερα οπισθοπορείας βελτιώνει την προς τα πίσω ορατότητα. Η ασφάλεια, όταν ο οδηγός εξέρχεται με όπισθεν από χώρους στάθμευσης αυξάνεται περαιτέρω με το προαιρετικό σύστημα rear cross traffic alert.
Πρόσθετα συστήματα υποστήριξης περιλαμβάνουν forward collision alert (σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού, lane keep assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), side blind zone alert (σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου), adaptive cruise control με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, traffic sign recognition (αναγνώριση οδικών σημάτων), advanced park assist (προηγμένο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης) και head-up display. Το Adaptive cruise control διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, φρενάροντας ή επιταχύνοντας αυτόματα. Το σύστημα που λειτουργεί με ραντάρ (με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), μπορεί να φρενάρει το Insignia μέχρι να σταματήσει τελείως και να ακολουθεί το ρυθμό του προπορευόμενου οχήματος σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Η γκάμα των συστημάτων infotainment που είναι συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto εκτείνεται από το Multimedia Radio και το Multimedia Navi έως το Multimedia Navi Pro. Το σύστημα προσφέρει πολλές υπηρεσίες Συνδεδεμένης Πλοήγησης, όπως «Trip & Drive Management» και «Live navigation», που παρέχει online πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα τη γρήγορη ανίχνευση και αποφυγή καθυστερήσεων. Συμβατά smartphones μπορούν να φορτίζονται ασύρματα. Όταν είναι εγκατεστημένο το e-Call, μία κλήση έκτακτης ανάγκης πραγματοποιείται αυτόματα, εάν οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας ή οι αερόσακοι ενεργοποιηθούν. Εναλλακτικά, μπορεί να γίνει κινητοποίηση για βοήθεια μέσα σε δευτερόλεπτα, πατώντας απλά τον κόκκινο διακόπτη.
Νίκος Τσάδαρης