Σχεδόν επτά χρόνια μετά το ντεμπούτο του δημοφιλέστατου SUV μοντέλου που ακούει στο όνομα Mercedes GLA, ήρθε η ώρα για αλλαγή σελίδας, ή καλύτερα τη συνέχεια μιας εμπορικής επιτυχίας, με τη 2η γενιά που θα βρίσκεται στην αγορά την άνοιξη του 2020.

Η νέα GLA είναι το 8ο μοντέλο που προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων Mercedes και αποτελεί τον βασικό εκπρόσωπο της επιτυχημένης οικογένειας SUV της εταιρείας.

Στη 2η γενιά απέκτησε πιο επιβλητική εμφάνιση με το ύψος της (ένα από τα ελάχιστα μειονεκτήματά της 1ης γενιάς) να φτάνει πλέον τα 1.611 χιλιοστά (1.616 με τις ράγες οροφής), δηλαδή τουλάχιστον δέκα εκατοστά υψηλότερη. Η επίσης υψηλότερη θέση καθίσματος που χαρακτηρίζει το SUV συνοδεύεται από μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στην μπροστινή σειρά.

Ο χώρος ποδιών για τους πίσω επιβάτες είναι πιο γενναιόδωρος, παρόλο που το συνολικό μήκος έχει μειωθεί κατά ενάμισι εκατοστό. Στα off-road χαρακτηριστικά του μοντέλου συγκαταλέγονται: το κάθετο μπροστινό τμήμα, οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω και οι περιμετρικές, προστατευτικές επενδύσεις.

Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Off-road στον βασικό εξοπλισμό, το οποίο περιλαμβάνει ένα πρόσθετο πρόγραμμα οδήγησης, λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης σε κατηφόρα και μία off-road προβολή κινούμενων εικόνων στην οθόνη πολυμέσων, καθώς και ειδική λειτουργία φωτισμού για εκτός δρόμου οδήγηση σε συνδυασμό με τους προβολείς Multibeam Led.

Η νέα GLA είναι εξοπλισμένη με εξελιγμένα συστήματα υποστήριξης του οδηγού. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Η νέα GLA έχει τη δυνατότητα να αντιδρά, όταν αδρανεί ο οδηγός. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με ταχύτητα έως περίπου 60 χλμ./ώρα, το σύστημα μπορεί να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα και πεζούς να διασχίζουν τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο. Έτσι, ανάλογα με την κατάσταση, είναι δυνατό να προλαμβάνονται ακόμη και συγκρούσεις με ταχύτητα έως 50 χλμ/ώρα

Σχεδίαση

Η GLA διαθέτει δυναμικές αναλογίες με κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω, ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής (Cd) της ξεκινά από 0,28.

Το μπροστινό τμήμα συνεχίζεται οπτικά πέρα από τις κολώνες Α και μοιάζει να ενώνεται αρμονικά με το compact πίσω μέρος καμπίνας (greenhouse). Τα εμφανή powerdome στο καπό του κινητήρα σε συνδυασμό με τους τροχούς 20 ιντσών, οι οποίοι ευθυγραμμίζονται με τα εξωτερικά άκρα του αμαξώματος, ενισχύουν την γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνισή της.

Κεντρικό χαρακτηριστικό της νέας GLA είναι οι δυνατοί «ώμοι» του αμαξώματος, αλλά και οι γραμμές τύπου coupe των πλευρικών παραθύρων.

Η μάσκα του ψυγείου διαθέτει τα χαρακτηριστικά ανοίγματα κατά μήκος της μονής γρίλιας και ένα κεντρικό αστέρι, ενώ η κατεργασία του εσωτερικού των προβολέων είναι κορυφαίας ποιότητας και ακρίβειας.

Στις πλευρές και στο πίσω τμήμα του οχήματος κυριαρχούν οι μυώδεις «ώμοι» του μοντέλου. Οι πόρτες εκτείνονται πάνω από τα μαρσπιέ με αποτέλεσμα, αφενός να γίνεται ευκολότερη η είσοδος στο αυτοκίνητο, και αφετέρου να παραμένουν τα πλαίσια των θυρών (και συνεπώς τα παντελόνια των επιβατών) καθαρά και να βελτιώνεται η προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Οι περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις εντείνουν τον off-road χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως ακριβώς και η επένδυση προστασίας του πλαισίου μπροστά και πίσω.

Τα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα με τους ανακλαστήρες τοποθετημένους ξεχωριστά στον προφυλακτήρα, ώστε να είναι μεγαλύτερο το άνοιγμα του χώρου αποσκευών και, συνεπώς, να διευκολύνεται η φόρτωση. Ένα επιπλέον όφελος είναι ότι με αυτή τη σχεδίαση το πίσω τμήμα δείχνει φαρδύτερο. Άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά, τα οποία ανάλογα με τη γραμμή εξοπλισμού μπορεί να διατεθούν προαιρετικά, αποτελούν οι ενσωματωμένες ράγες οροφής και η χρωμιωμένη επένδυση προστασίας για το κατώφλι του χώρου φόρτωσης.

Σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό

Το κεντρικό ταμπλό είναι ενιαίο, με οπτικές κυρτώσεις στο χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Η εσοχή στην πλευρά του οδηγού φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 εκ.), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 εκ.) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Στην πλευρά του συνοδηγού, η εσοχή καλύπτεται από διακοσμητική επένδυση.

Τα στρογγυλά στόμια αεραγωγών, πέντε συνολικά, διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα με όμορφα σχεδιασμένα πτερύγια καθοδήγησης του αέρα. Το υποβραχιόνιο στις πόρτες ενσωματώνεται στο κεντρικό πλαίσιο των θυρών, ενώ η χειρολαβή στήριξης είναι κυλινδρική και τοποθετημένη οριζόντια, σαν κουπαστή.

Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό. Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ο πανίσχυρος υπολογιστής, οι λαμπερές οθόνες και τα άψογα γραφικά, η προσαρμόσιμη προβολή, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, το λογισμικό που μαθαίνει και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes» αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.

Αν και μικρότερου μήκους εξωτερικά, η νέα GLA προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία εσωτερικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ιδιαίτερα αισθητή είναι στο χώρο ποδιών για τους πίσω επιβάτες και στο πορτμπαγκάζ, όπως φαίνεται από τις διαστάσεις του παρακάτω πίνακα:

Η θέση καθίσματος οδηγού και συνοδηγού είναι υψηλότερη και πιο όρθια σε σύγκριση με συνέπεια ο οδηγός και ο συνοδηγός να κάθονται 140 χλστ υψηλότερα από ό,τι στην A-Class και 50 χλστ υψηλότερα από ό,τι στην B-Class. Επίσης αυξημένη είναι και η περιμετρική ορατότητα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, κυρίως λόγω της βελτιωμένης διατομής των κολώνων οροφής που κρύβουν λιγότερο τον περιβάλλοντα χώρο.

Τα πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε πιο όρθια θέση, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για ογκώδη αντικείμενα. Παραμένει άφθονος χώρος για ένα ή δύο άτομα πίσω καθώς οι πλάτες των καθισμάτων είναι διαιρούμενες σε αναλογία 40:60. Το δάπεδο χώρου φόρτωσης με δυνατότητα ρύθμισης ύψους, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, προσφέρει σημαντική ευελιξία. Όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διπλωμένες και το δάπεδο βρίσκεται στην υψηλότερη θέση, δημιουργείται μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης μέχρι τα μπροστινά καθίσματα. Για ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί στη χαμηλότερη θέση, να αφαιρεθεί η εγκάρσια δοκός πίσω από τα πίσω καθίσματα και τα πίσω καθίσματα να μετακινηθούν προς τα εμπρός, εφόσον έχουν την προαιρετική δυνατότητα ρύθμισης εμπρός/πίσω.

Συστήματα υποβοήθησης

Η νέα GLA εξοπλίζεται με τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, τα οποία προσφέρουν συνεργατική υποστήριξη στον οδηγό, θέτοντας ένα από τα υψηλότερα πρότυπα ενεργητικής ασφάλειας στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Οι πιο πρόσφατες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.

Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης (προαιρετικός εξοπλισμός που διαφέρει ανάλογα με τη χώρα και το επίπεδο εξοπλισμού) περιλαμβάνει…

Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC με τις εξής λειτουργίες:

  • Επιβράδυνση για σταματημένα οχήματα,
  • Διευρυμένη αυτόματη επανεκκίνηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε συνδυασμό με ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης και πλοήγηση,
  • Ενεργοποίηση της «ελεύθερης κύλισης» («Gliding») στο πρόγραμμα οδήγησης ECO.

Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης με τις εξής λειτουργίες:

  • Ενεργή υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης -με αυτόματο ξεκλείδωμα και αυτόματη κλήση SOS στο κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης της Mercedes μετά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου (ανάλογα με τη χώρα)
  • Ενεργή υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας σε συνδυασμό με πλοήγηση,
  • Λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης: σε μποτιλιαρίσματα σε αυτοκινητοδρόμους με ταχύτητες κάτω των 60 χλμ./ώρα.
  • Ενεργό σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας που αντιδρά στις αλλαγές των ορίων ταχύτητας σε συνδυασμό με την σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας,
  • Προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής κατά την προσέγγιση σε στροφές, κυκλικούς κόμβους, σταθμούς διοδίων, διασταυρώσεις και πριν τις εξόδους από αυτοκινητοδρόμους – μείωση της ταχύτητας του οχήματος όταν προσεγγίζει σε μποτιλιάρισμα σε συνδυασμό με πλοήγηση,
  • Υποβοήθηση ελιγμών αποφυγής,
  • Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας,
  • Σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας,
  • Ενεργή υποβοήθηση πέδησης με λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης και διασταυρούμενης κυκλοφορίας,
  • Pre-Safe Plus: μπορεί να ανιχνεύει επικείμενη οπίσθια σύγκρουση. Εάν εξακολουθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης, το σύστημα μπορεί επίσης να εφαρμόσει δύναμη στα φρένα ενώ το αυτοκίνητο είναι ήδη σταματημένο, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο τραυματισμών, καθώς περιορίζει το απότομο τράνταγμα προς τα εμπρός που προκαλείται από μια οπίσθια σύγκρουση.
  • Το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας Blind Spot Assist, ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, έχει την ικανότητα να προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα και ποδήλατα στην περιοχή κινδύνου. Για πρώτη φορά, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, μπορεί να ενημερώνει τον οδηγό με μια οπτική προειδοποίηση στον εξωτερικό καθρέφτη προτού αυτός εξέλθει από το αυτοκίνητο ότι διέρχεται ένα όχημα σε κρίσιμη απόσταση. Εάν ο οδηγός ακουμπήσει τη χειρολαβή της πόρτας εκείνη την στιγμή, ακούγεται μια πρόσθετη ηχητική προειδοποίηση. Το διερχόμενο όχημα πρέπει να κινείται με ταχύτητα πάνω από 2 μέτρα/δευτερόλεπτο. Η λειτουργία είναι επίσης διαθέσιμη όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και για έως και τρία λεπτά αφού κλείσει ο διακόπτης της μίζας. Το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας, στοιχείο του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης, μπορεί επιπλέον να ανταποκρίνεται σε οχήματα που βρίσκονται στη νεκρή γωνία επεμβαίνοντας ενεργητικά στα φρένα.
  • Σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας: Τα σήματα ορίων ταχύτητας και απαγόρευσης προσπέρασης για το εκάστοτε τμήμα της διαδρομής προβάλλονται με τη βοήθεια της λειτουργίας αναγνώρισης εικόνων και των πληροφοριών του ψηφιακού οδικού χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Η ταχύτητα του αυτοκινήτου συγκρίνεται με το όριο ταχύτητας. Εάν ο οδηγός επιλέξει τις κατάλληλες ρυθμίσεις, μεταδίδεται ένα οπτικό ή οπτικό και ηχητικό σήμα προειδοποίησης κάθε φορά που καταγράφεται υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Το σύστημα αναγνωρίζει επίσης σήματα απαγόρευσης εισόδου, ενώ προειδοποιεί για πεζούς σε διαβάσεις πεζών.

Σύστημα ελέγχου ανέσεων Energizing

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων Energizing συνδυάζει διάφορα συστήματα ανέσεων στο όχημα και χρησιμοποιεί ρυθμίσεις φωτισμού και μουσικής ανάλογα με τη διάθεση, καθώς και διάφορες επιλογές μασάζ, προσφέροντας μια πλούσια ποικιλία προγραμμάτων ευεξίας. Το Energizing Coach προτείνει αυτά τα προγράμματα ανάλογα με την κατάσταση. Εάν είναι συνδεδεμένο το vivoactive 3 smartwatch της Mercedes-Benz ή άλλη συμβατική φορετή συσκευή (wearable) Garmin, τα προσωπικά στοιχεία, όπως το επίπεδο άγχους ή η ποιότητα ύπνου, βελτιώνουν την ακρίβεια των υποδείξεων.

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων Energizing διευρύνεται με την κινηματική καθισμάτων Energizing. Το σύστημα υποστηρίζει ορθοπεδικά τις αλλαγές της στάσης σώματος, πραγματοποιώντας ανεπαίσθητες αλλαγές στην κλίση της πλάτης και της έδρας του καθίσματος. Αυτή η κινηματική καθισμάτων διατίθεται για τα μπροστινά καθίσματα με πλήρως ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μνήμης.

Λειτουργία πλύσης αυτοκινήτου

Η GLA είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας της που εξοπλίζεται με τη λειτουργία πλύσης αυτοκινήτου. Με μία εντολή, διπλώνουν οι εξωτερικοί καθρέφτες και κλείνουν τα πλευρικά παράθυρα και η συρόμενη οροφή. Τα σήματα του αισθητήρα βροχής καταστέλλονται, ώστε να μην ενεργοποιηθούν οι υαλοκαθαριστήρες του παρμπρίζ μέσα στο πλυντήριο αυτοκινήτων. Το σύστημα κλιματισμού ρυθμίζεται αυτόματα στην ανακύκλωση αέρα και, μετά από λίγα δευτερόλεπτα, εμφανίζεται η εικόνα από την μπροστινή κάμερα 360° (εάν υπάρχει), για να βοηθήσει τον οδηγό να βγει από το πλυντήριο αυτοκινήτων. Αυτές οι ρυθμίσεις απενεργοποιούνται αυτόματα μόλις βγει ο οδηγός από το πλυντήριο αυτοκινήτων και επιταχύνει σε ταχύτητα άνω των 20 χλμ./ώρα.

Νέα ανάρτηση

Η μπροστινή ανάρτηση της νέας GLA είναι τύπου McPherson. Οι τροχοί ελέγχονται από έναν εγκάρσιο βραχίονα κάτω από το κέντρο του τροχού, το γόνατο McPherson και ένα ημίμπαρο. Τα ψαλίδια είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος αλλά και τις μη αναρτημένες μάζες, ενώ τα ακραξόνια κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο.

Το νέο γερμανικό SUV διαθέτει έναν υπερσύγχρονο πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων. Οι τρεις εγκάρσιοι και ο ένας διαμήκης βραχίονας σε κάθε πίσω τροχό είναι σχεδιασμένοι για μέγιστη οδηγική ευστάθεια, υψηλή άνεση καθώς και διαμήκη/πλευρική δυναμική. Ο πίσω άξονας είναι στερεωμένος σε έναν υποπλαίσιο, το οποίο απομονώνεται από το αμάξωμα με λαστιχένια έδρανα, ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί από το σύστημα ανάρτησης στο αμάξωμα.

Το μετατρόχιο 1605 και 1606 χιλιοστών (μπροστά/πίσω) είναι πάνω από τέσσερα εκατοστά φαρδύτερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι μεγαλύτεροι θόλοι και η φαρδύτερη διάμετρος των τροχών, 17 έως 20 ιντσών, εξασφαλίζουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (143 χιλιοστά/+9 χιλιοστά).

Σύστημα τετρακίνησης 4MATIC

Η GLA του 2020 μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. Στα επιμέρους στοιχεία του συστήματος περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Ο τελευταίος αποτελείται από έξι δίσκους (12 επιφάνειες τριβής) με επίστρωση ανθρακονημάτων και έχει τη δυνατότητα να μεταδίδει 1.000 Nm ροπής. Η προσαρμογή γίνεται αυτόματα για την αποτροπή φθοράς.

Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, όπου η ενεργοποίηση ήταν υδραυλική, ο συμπλέκτης αυτού του μοντέλου λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Μέσω ενός μετωπικού γραναζιού δύο σταδίων και μίας «σφαίρας σε στεφάνη», ένας ηλεκτρικός κινητήρας ασκεί αξονική δύναμη στο σετ πλακών σύμπλεξης, για να ανοίξει ή να κλείσει τους δίσκους. Ένα στοιχείο αυτής της compact μονάδας είναι το πίσω διαφορικό, το οποίο αντισταθμίζει τις διαφορετικές ταχύτητες περιστροφής των πίσω τροχών.

Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος ελέγχου είναι, πρωτίστως, ότι λειτουργεί ανεξάρτητα από τον αριθμό στροφών σε όλο το εύρος ενεργοποίησης, όπως και ο προκαταρκτικός έλεγχος του συμπλέκτη με σταματημένο το αυτοκίνητο, καθώς και η υψηλότερη αποδοτικότητα χάρη στο σχεδιασμό «σφαίρας σε στεφάνη». Επιπλέον, δεν προκαλούνται περιττές απώλειες από σύγχρονη υδραυλική αντλία και η μονάδα τετρακίνησης έχει δυνατότητα κατευθείαν διάγνωσης.

Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη Dynamic Select, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές χαρτογραφήσεις για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.

Χρησιμοποιούνται πολυάριθμοι αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την τρέχουσα οδηγική κατάσταση και τη μεταδίδουν στο σύστημα ρύθμισης, με βάση τους παρακάτω παράγοντες ενδεικτικά:

  • Διαφορετικές οριακές τιμές ενεργοποίησης/απενεργοποίησης, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης
  • Εντολές οδηγού (πεντάλ γκαζιού, πεντάλ φρένου, τιμόνι)
  • Πρόσφυση
  • Ανωφέρειες/κατωφέρειες
  • Συνεχείς στροφές/ευθεία
  • Ταχύτητα
  • Λειτουργία ρυμουλκούμενου
  • Επιπλέον λειτουργίες που προστατεύουν από ακραίες θερμοκρασίες και μέγιστη ροπή (overtorque).

Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Off-road στον βασικό εξοπλισμό.

Τα επιμέρους στοιχεία του πακέτου:

Σε συνδυασμό με τους προβολείς Multibeam Led, αυτά τα μοντέλα προσφέρουν μια ειδική λειτουργία φωτισμού off-road, διευκολύνοντας τον εντοπισμό εμποδίων σε ανώμαλο έδαφος στο σκοτάδι. Με τη λειτουργία off-road, ο φωτισμός αλλαγής κατεύθυνσης των προβολέων παραμένει διαρκώς ενεργοποιημένος σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Έτσι εξασφαλίζεται ευρεία και αποτελεσματική κατανομή του φωτός μπροστά από το όχημα.

Επιπλέον, το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Off-road περιλαμβάνει άλλο ένα πρόγραμμα οδήγησης, το οποίο δεν προσαρμόζει απλώς τα χαρακτηριστικά του συστήματος 4MATIC, αλλά και την απόδοση ισχύος του κινητήρα και τις επεμβάσεις του ABS κατά την εκτός δρόμου οδήγηση σε σχετικά εύκολο έδαφος. Ενεργοποιείται από τον διακόπτη Dynamic Select.

Υπάρχει ακόμα, η δυνατότητα προβολής της οδηγικής κατάστασης ως κινούμενη εικόνα στην οθόνη πολυμέσων, ενώ η ρεαλιστική παρουσίαση της ανωφέρειας ή κατωφέρειας, η γωνία κλίσης και οι τεχνικές ρυθμίσεις βοηθούν τον οδηγό να υπολογίζει σωστά τους ελιγμούς.

Κατ’ επιλογή, το σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR) τηρεί αυτόματα μια προεπιλεγμένη, αργή ταχύτητα μεταξύ περίπου 2 και 18 χλμ/ώρα, και μπορεί να εμφανίζεται στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων και στην προαιρετική οθόνη Head-up. Με στοχευμένες επεμβάσεις στα φρένα, το σύστημα DSR συμβάλλει στη διατήρηση του ελέγχου κατά την οδήγηση σε απότομη κατηφόρα.

Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου

Η νέα GLA εξοπλίζεται με τους 4κύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι εξελίχθηκαν εξολοκλήρου για τη νέα έκδοση της σειράς compact μοντέλων. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν μεγαλύτερη απόδοση ισχύος, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές ρύπων. Επιπλέον, ετοιμάζεται ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς για οδήγηση χωρίς ρύπους.

Η βασική έκδοση του βενζινοκινητήρα είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων GLA 200 (163 ίπποι/5.500 σ.α.λ., ροπή 250 Nm/1.620-4.000 σ.α.λ., 0-100 σε 8.7″, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, μικτή κατανάλωση καυσίμου 5.9-5.6 λτ./100 χλμ, μικτές εκπομπές CO2 135-129 γρ./χλμ.). Αυτός ο κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DCT 7 σχέσεων.

Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας είναι η Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (306 ίπποι/5.800 σ.α.λ., ροπή 400 Nm/3.000-4.000 σαλ, 0-100 σε 5.1″, τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα, μικτή κατανάλωση καυσίμου 7.5-7.4 λτ./100 χλμ., μικτές εκπομπές CO2 171-170 γρ./χλμ.). Ο δίλιτρος, 4κύλινδρος τούρμπο κινητήρας συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο AMG Speedshift 8 σχέσεων, ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του πεντάλ γκαζιού, έχει υψηλή ισχύ, ιδιαίτερα ζωντανή απόκριση και έναν χαρακτηριστικό ήχο. To μπλοκ κινητήρα είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής, ελαφρό κράμα αλουμίνιου, το οποίο μειώνει το βάρος του οχήματος γεγονός που βελτιώνει τη δυναμική οδήγηση. Χρησιμοποιείται ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων δύο σταδίων, που συνδυάζει την καλύτερη ανταπόκριση σε χαμηλές ταχύτητες κινητήρα με ισχυρή αύξηση της ισχύος σε υψηλότερες ταχύτητες.

Τα υψηλά τεχνολογικά πρότυπα του νέου 4κύλινδρου κινητήρα υπογραμμίζονται από τα διάφορα μέτρα αύξησης της αποδοτικότητάς του. Αυτά περιλαμβάνουν το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων Camtronic, το «έξυπνο» σύστημα θερμικής διαχείρισης ψυκτικού υγρού και λαδιών, πιεζοηλεκτρικούς ψεκαστήρες υψηλής ακρίβειας και το σύστημα ανάφλεξης πολλαπλών σπινθήρων. Κατά την παραγωγή, η πατενταρισμένη τεχνολογία κωνικής διαμόρφωσης της εσωτερικής διαμέτρου κυλίνδρου Conicshape ελαχιστοποιεί την τριβή των εμβόλων, μειώνοντας την κατανάλωση.

Η νέα GLA θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρώπη την άνοιξη του 2020.

Νίκος Τσάδαρης