Η βοηθητική λωρίδα εισόδου στον αυτοκινητόδρομο παραχωρεί υποχρεωτικά την προτεραιότητα στα αυτοκίνητα που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο.
Έτσι λέει ο νόμος, έτσι λέει το προειδοποιητικό σήμα, έτσι λένε όλοι οι κανόνες ασφαλείας. Σε χώρες του εξωτερικού υπάρχει μάλιστα κάποιες φορές και φανάρι, ελέγχοντας τη ροή εισόδου με βάση την κίνηση του αυτοκινητόδρομου.
Και η ύπαρξή τους είναι αποφασιστικής σημασίας για τον περιορισμό του μποτιλιαρίσματος.
Κάτι που ξέρουν ή φαντάζονται τουλάχιστον όλοι, μόνο που πλέον υπάρχουν και νούμερα που αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του μέτρου σε επίπεδο κίνησης.
Όπως μας είπε ο David Schrank του κορυφαίου Texas Transportation Institute, έπειτα από μελέτη που έκανε το ινστιτούτο για τη μέτρηση της αποδοτικότητας του μέτρου, «περιμένοντας 20-30 δευτερόλεπτα στη ράμπα, γλιτώνει στους οδηγούς 5-10 λεπτά στη διαδρομή τους».
Για τέτοια νούμερα μιλάμε…