Ο 12ος γύρος του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, όχι μόνο δεν ξεκαθάρισε τις υποθέσεις τίτλοι οδηγών και κατασκευαστών, αλλά μετέθεσε την αγωνία για τους δυο εναπομείναντες αγώνες, στους οποίους τρεις οδηγοί και δυο ομάδες θα τα δώσουν όλα για το ψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Στα βρεγμένα και ομιχλώδη δάση της Ουαλίας, το «αφεντικό» ήταν ο Εσθονός Όιτ Τάνακ με το Toyota Yaris WRC, που κατάφεραν μια πειστική νίκη, κερδίζοντας και τους περισσότερους από τους έξτρα βαθμούς της Power Stage (της τελευταίας ειδικής του αγώνα), γεγονός που αύξησε τη διαφορά του από τον εξάκις παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ στους 28 βαθμούς.
Ο Γάλλος οδηγός της Citroen προσπάθησε πολύ με το C3 WRC, αλλά δεν μπόρεσε να αντιδράσει ούτε στην υπεροχή του Τάνακ, ούτε στην επίθεση που δέχτηκε στα μισά της δεύτερης ημέρας, από τον τρίτο διεκδικητή του τίτλου, τον Βέλγο Τιερί Νεβίλ, που τερμάτισε τελικά δεύτερος στο τιμόνι του Hyundai i20 WRC.
Πάντως, ο Οζιέ απέδειξε για μια ακόμα φορά τη μεγάλη του κλάση, καθώς αν και ουσιαστικά είναι μόνος (ο δεύτερος οδηγός της Citroen, ο Φινλανδός Λάσε Λάπι δεν δείχνει ικανός να το υποστηρίξει), παραμένει ακόμα ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου, που αν τελικά καταφέρει να τον κερδίσει, ίσως να αλλάξει και την απόφασή του να τερματίσει την καριέρα του μετά το 2020.
Τέταρτος στον δύσκολο αγώνα της Ουαλίας, τερμάτισε ο «τοπικός» Κρις Μικ, που είχε για κάποιο διάστημα την πρώτη θέση, οδηγώντας το Yaris WRC, αλλά δεν μπόρεσε να αντιδράσει όταν οι τρεις μονομάχοι πέρασαν… από πάνω του σαν τσουνάμι.
Στην 5η θέση τερμάτισε ο άνθρωπος του αγώνα, ο Βρετανός, Έλφιν Έβανς, που επέστρεψε μετά από απουσία τριών αγώνων (λόγω τραυματισμού) και οδήγησε το Ford Fiesta WRC στην πρώτη θέση σε επτά από τις 21 ειδικές, αλλά καθυστέρησε πολύ στο πρώτο σκέλος του αγώνα και δεν κατάφερε να διεκδικήσει μια από τις τρεις πρώτες θέσεις όπως του άξιζε.
Την εξάδα συμπλήρωσε ο Νορβηγός Αντρέας Μίκελσεν, που οδήγησε συνετά το Hyundai i20 WRC και έδωσε στην κορεάτικη ομάδα πολύτιμους βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, όπου και παραμένει στην πρώτη θέση. Όμως, αυτήν τη φορά η ομάδα της Toyota έχει μειώσει την διαφορά στους μόλις 8 βαθμούς (Hyundai 340, Toyota 332) και όλα δείχνουν μάχη μέχρι να πέσει η αυλαία του πρωταθλήματος.
Κατά τα λοιπά, ο Λάτβαλα βγήκε από τον δρόμο και κετέστρεψε το Yaris στην 7η ειδική διαδρομή, διεκδικώντας μια θέση στην εξάδα. Ο Ιρλανδός Μπριν προσπάθησε στην αρχή με το Hyundai, αλλά διάφορα προβλήματα και λάθη τον έριξαν τελικά πίσω, ενώ ο Φιλανδός Σούνινεν είχε μια έξοδο στην τελευταία ειδική της δεύτερης ημέρας, τραυματίζοντας το Fiesta τόσο, που η ομάδα αποφάσισε να μην ξεκινήσει στο τελευταίο σκέλος του αγώνα. Στη Ford, επίσης, ο Σουηδός Τίντεμαν είχε μια ακόμα απογοητευτική εμφάνιση με το Fiesta, δείχνοντας ότι δεν είναι έτοιμος για αυτή την κατηγορία.
Αντίθετα, έτοιμος για την κορυφή είναι ο νεαρός Φιλανδός Κάλε Ροβάνπερα, που κέρδισε και πάλι την κατηγορία WRC2 στο τιμόνι της Skoda Fabia R5 Evo, αφήνοντας πίσω του τρανταχτά ονόματα, όπως ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2003 Νορβηγός Πίτερ Σόλμπεργκ, που εμφανίστηκε μετά από χρόνια για μια «τελευταία παράσταση», οδηγώντας ένα VW Polo R5. O 45χρονος Νορβηγός ξεκίνησε εντυπωσιακά, σημειώνοντας τον τρίτο χρόνο της γενικής στην πρώτη ειδική του αγώνα, για να τερματίσει τελικά 10ος, μια επίδοση που σφραγίζει με τον καλύτερο τρόπο τη ζηλευτή καριέρα του. Μάλιστα, όλα δείχνουν ότι, το όνομά του θα πρωταγωνιστεί για χρόνια στα ράλι, καθώς ο γιος του, Όλιβερ (οδηγούσε στον ίδιο αγώνα ένα Polo R5, αλλά εγκατέλειψε έχοντας προλάβει να γράψει κάποιους εντυπωσιακούς χρόνους), δείχνει να αποτελεί στους αγώνες μαζί με τον Κάλε Ροβάνπερα, το δίδυμο των ρούκις που απειλούν να ξεπεράσουν τους πατεράδες τους (και πολλούς ακόμα) σε φήμη και αποτελέσματα.
Η επόμενη συνάντηση, επί ισπανικού εδάφους με το Ράλι Καταλούνια (25-27/10), όπου οι μνηστήρες του τίτλου (Τάνακ 240 βαθμοί, Οζιέ 212 βαθμοί και Νεβίλ 199 βαθμοί), θα έχουν -εκτός από τη μεταξύ τους μάχη- να αντιμετωπίσουν και τους περσινούς νικητές του αγώνα, τους εννέα φορές πρωταθλητές Λεμπ-Ελενά, που στο τιμόνι του Hyundai i20 WRC, είναι ικανοί για όλα.
Νίκος Τσάδαρης