Η 275 GTB/C ήταν η Ferrari που φτιάχτηκε για να αντικαταστήσει τη θρυλική σειρά 250, στην οποία περιλαμβάνεται κι αυτό το κινούμενο έργο τέχνης που είπαν 250 GTO, το ωραιότερο αμάξι που φτιάχτηκε ποτέ κατά πολλούς.
Με την τεράστια επιτυχία της 250 στην πίστα, η Ferrari δεν είχε καθόλου εύκολο έργο για τη διάδοχη κατάσταση. Μόνο που τα κατάφερε και τα κατάφερε με αποστομωτικό τρόπο!
Παρά το γεγονός ότι η αγωνιστική έκδοση έμοιαζε πολύ με το αμάξι που κυκλοφόρησε στον δρόμο, η 275 GTB/C (το «C» σήμαινε «Competizione») πατούσε σε ένα τελείως διαφορετικό σασί, από ένα πανάλαφρο κράμα χάλυβα και αλουμινίου.
Μόλις 12 κομμάτια βγήκαν από το Μαρανέλο με επίσημη ονομασία 275 GTB Berlinetta Competizione και είναι σήμερα το Άγιο Δισκοπότηρο των συλλεκτών, πίσω μόνο από τη 250 GTO.
Η συγκεκριμένη, που πωλείται από τον οίκο RM Sotheby’s χωρίς δημοπρασία, ήταν το Νο 9 και είχε πουληθεί σε ιδιωτική εταιρία, αντί σε αγωνιστική ομάδα. Δοκιμάστηκε ωστόσο στην πίστα το 1969 και φέρει τις αντίστοιχες περγαμηνές.
Με μόλις 80.000 χιλιόμετρα στο ενεργητικό της, είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα του τι μπορούσε να κάνει η Ferrari στον κολοφώνα της αγωνιστικής ακμής της.
Το γεγονός ότι στο design και την κατασκευή συνεργάστηκε ο «πολύς» Sergio Scaglietti, μόνο πόντους δίνει στο όλο ποίημα…