Το βελτιωμένο Nissan Navara, θα κάνει χαρούμενους όσους επαγγελματίες το επιλέξουν, με τη βελτιωμένη ανάρτηση, τα εμπρός-πίσω δισκόφρενα και το στο ολοκαίνουργιο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Ειδικά η αναβαθμισμένη ανάρτηση, επιτρέπει στο Navara να μεταφέρει και βαρύτερα ωφέλιμα φορτία , ενώ χάρη στην τεχνολογία Intelligent Trailer Sway Assist, η ρυμούλκηση δεν ήταν ποτέ τόσο ασφαλής.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Ο κινητήρας twin-turbo του Navara διατίθεται με δύο επιλογές ισχύος, που προσφέρουν 163 και 190 ίππους αντίστοιχα. Στην πρώτη επιλογή, ο κινητήρας διαθέτει επιπλέον 22 Nm ροπής, φτάνοντας στα 425 Nm, χάρη στην αλλαγή από μονό σε διπλό turbo. Έχει οικονομία καυσίμου έως 6,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (συνδυασμένος κύκλος NEDC) και οι εκπομπές ξεκινούν από 182 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
Τον κινητήρα χαρακτηρίζουν τα ατσάλινα έμβολα με επίστρωση DLC (Diamond-Like Carbon Coating) στα δαχτυλίδια τους, καθώς και η χαμηλότερη αναλογία συμπίεσης 15,1 (έναντι 15,4 προηγουμένως). Η πίεση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου αυξήθηκε από 2.000 σε 2.200 bar με νέα αντλία, για μεγαλύτερη ακρίβεια και απόδοση. Το σύστημα ψύξης νερού έχει αναβαθμιστεί, ενώ και το νέο σύστημα εξάτμισης ενσωματώνει τεχνολογίες φίλτρου σωματιδίων πετρελαίου (DPF) και επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), παρέχοντας ένα πιο συμπαγές σχεδιασμό, με χαμηλότερες εκπομπές NOx.
Το νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο κατασκευάζεται στην Ευρώπη, αποτελώντας την παγκοσμίως πρώτη εφαρμογή του. Η νέα μετάδοση προσφέρει σημαντική βελτίωση στην ευκολία αλλαγών, χάρη στην καλωδιακή λειτουργία, την υιοθέτηση κοντύτερου επιλογέα ταχυτήτων, στον ενισχυμένο συγχρονισμό και στη μείωση των κραδασμών.
Η μετάδοση διαθέτει επίσης ένα πιο συμβατικό σχέδιο αλλαγής ταχυτήτων, με την όπισθεν τοποθετημένη δίπλα στην πρώτη και νέες σχέσεις μετάδοσης για βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα, έχει γίνει περαιτέρω ρύθμιση του αυτόματου κιβωτίου 7 ταχυτήτων, με βελτιώσεις στην άνεση, την αίσθηση και την απόκριση.
Ανάρτηση
Το Navara διαθέτει τη δεύτερη γενιά, τύπου SUV, οπίσθιας ανάρτησης πέντε συνδέσμων, ξεφεύγοντας από τα παραδοσιακά φύλλα σούστας που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα pick-ups. Το σύστημα παρέχει καλύτερη άνεση και έλεγχο, χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα του οχήματος. Η Nissan ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που εφάρμοσε την ανάρτηση με πέντε συνδέσμους στην αγορά των pick-ups του 1 τόνου, με το Navara Double Cab που κυκλοφόρησε το 2015. Τώρα, η ανάρτηση αυτή είναι διαθέσιμη και στην έκδοση King Cab, αποτελώντας παγκόσμια πρώτη για την συγκεκριμένη έκδοση σε pick-up.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω αλλαγών, το Navara έχει βελτιωμένη άνεση και έλεγχο χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα μεταφοράς φορτίου. Στο King Cab, αυτό «μεταφράζεται» σε αύξηση του ωφέλιμου φορτίου μεταξύ 55-95 κιλά (ανάλογα με τις προδιαγραφές) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με το νέο ωφέλιμο φορτίο να φτάνει στα 1.165 κιλά (και το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος στα 3.200 κιλά).
Εν τω μεταξύ, το Double Cab έχει μια αύξηση ωφέλιμου φορτίου σε ένα εύρος 54-114 κιλά (ανάλογα με τις προδιαγραφές), φτάνοντας σε συνολικά ωφέλιμα φορτία έως 1.115-1.180 κιλά και επιτρεπόμενο συνολικό βάρος στα 3.250 κιλά.
Οι τροποποιήσεις της μπροστινής ανάρτησης προσφέρουν περισσότερη ευκολία στον χειρισμό του τιμονιού, με ελαφρύτερο και πιο άνετο χειρισμό σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας. Η ανύψωση κατά 25 χλστ. στην πίσω ανάρτηση και η σπείρα ελατηρίου δύο βαθμίδων, ενισχύουν τη στάση του οχήματος, προσδίδοντας ακόμα πιο επιβλητική εμφάνιση.
Τα εμπρός δισκόφρενα έχουν αυξηθεί σε μέγεθος από 296 σε 320 χλστ., ενώ τα πίσω φρένα διαθέτουν δίσκους 308 χλστ. αντί για ταμπούρα. Εκτός από τις βελτιωμένες αποστάσεις ακινητοποίησης, τα νέα φρένα έχουν βελτιώσει και την αίσθηση στο πεντάλ, με μείωση στα επίπεδα θορύβου, αύξησης της απόδοσης κατά το πάτημα του φρένου, ενώ παράλληλα έχει μειωθεί κατά 40% η ασκούμενη δύναμη στο πεντάλ.
Στα χαρακτηριστικά του ανανεωμένου μοντέλου περιλαμβάνεται και το Intelligent Trailer Sway Assist. Αυτό το σύστημα ανιχνεύει την κλίση του ρυμουλκούμενου και πραγματοποιεί ανεπαίσθητες διορθώσεις με μεμονωμένη πέδηση σε κάθε τροχό και μείωση της ροπής του, διατηρώντας υπό έλεγχο τόσο το όχημα, όσο και το ρυμουλκούμενο. Τα Intelligent Emergency Braking, Hill Start Assist, Hill Descent Control και Intelligent Around View Monitor συμπεριλαμβάνονται επίσης στον εξοπλισμό.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό, επαναπροσδιορίζεται η σχέση οχήματος και οδηγού, χάρη στο νέο NissanConnect με το Alliance In-Vehicle Connectivity (A-IVC). Το σύστημα ψυχαγωγίας NissanConnect έχει υποστεί μια ολική επανεγκατάσταση υλικού και λογισμικού που επιτρέπει στους επιβάτες να «αντικατοπτρίζουν» (mirroring) το τηλέφωνό τους στο εσωτερικό του οχήματος, εμφανιζόμενο σε μια νέα, ευκρινέστερη οθόνη 8 ιντσών (έναντι της προηγούμενης των 7 ιντσών), με έλεγχο πολλαπλής αφής και ταχύτερους χρόνους απόκρισης.
Επίσης διατίθεται και η εφαρμογή NissanConnect Services, η οποία διαθέτει μονάδα ελέγχου τηλεματικής και ενσωματωμένη συσκευή 4G που επιτρέπει την κοινή χρήση δεδομένων, χωρίς ξεχωριστή τηλεφωνική σύνδεση. Οι ενσωματωμένοι χάρτες της TomTom συνδυάζονται με ενημερώσεις over-the-air για να διασφαλίζεται η ακριβής χαρτογράφηση σε πραγματικό χρόνο, παράλληλα με πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, τρισδιάστατους χάρτες, πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες, όπως και με τα Google Satellite και Street View. Η εφαρμογή περιλαμβάνει, επίσης, έλεγχο κόρνας και φωτισμού, αλλά και εντοπισμό του οχήματος, όλα εξ αποστάσεως. Το νέο σύστημα είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto, παρέχοντας απρόσκοπτη συνδεσιμότητα.
Το αναβαθμισμένο Navara εξοπλίζεται με ζάντες νέας σχεδίασης σε όλη την γκάμα εκδόσεων. Παράλληλα, στις αρχικές εκδόσεις εξοπλισμού, η διάσταση των τροχών ανέρχεται στις 17 ίντσες, έναντι 16 ιντσών που ήταν μέχρι πρότινος.
Στις πλουσιότερες εκδόσεις, από πλευράς εξοπλισμού, το ιαπωνικό pick-up διαθέτει αναβαθμισμένους προβολείς LED, με εσωτερικό σκούρο γυαλιστερό χρώμα.
Φυσικά, το Navara εξακολουθεί να συνοδεύει η πανευρωπαϊκή εγγύηση 5 ετών/160.000 χλμ., ως στάνταρ.
Οι τιμές για το συνολικά βελτιωμένο μοντέλο της Nissan, ξεκινούν από τις 26.140 ευρώ για την έκδοση King Cab και από τις 26.840 ευρώ για την έκδοση Double Cab, ενώ ισχύει και η πανευρωπαϊκή εγγύηση 5 ετών/160.000 χλμ., ως στάνταρ.
Νίκος Τσάδαρης