Οι Ευρωπαίοι αγοραστές θα έχουν μία πρώτη ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το νέο Jeep Gladiator στο φετινό Camp Jeep (την ετήσια συνάντηση των φίλων της μάρκας), η οποία θα πραγματοποιηθεί στο San Martino di Castrozza, στους Δολομίτες, την περίοδο 12-14 Ιουλίου.
Το νέο Jeep Gladiator στηρίζεται στην πλούσια κληρονομιά της μάρκας προσφέροντας αυθεντικό σχεδιασμό Jeep, πρακτικότητα, αποδοτικούς κινητήρες, κορυφαίες εντός και εκτός δρόμου δυνατότητες και προηγμένα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και συνδεσιμότητας.
Το πρώτο pick-up της μάρκας μας μεταφέρει πίσω στο 1947, όταν η Willys Overland παρουσίασε το σχετικό βασισμένο στο CJ-2A τετρακίνητο μοντέλο. Στη συνέχεια ακολούθησε μια σειρά pick-up μοντέλων όπως τα FC-150/170 (1957-1965), η σειρά Jeep Gladiator/J Series (1963-1987), το Jeep CJ-8 Scrambler (1981-1985) και το Jeep Comanche (1986-1992).
Σήμερα, μετά από 27 χρόνια, η θρυλική μάρκα επιστρέφει στην κατηγορία pickup, με μια μοναδική πρόταση που ξεχωρίζει για τον ανοικτό της χαρακτήρα, τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, την προηγμένη τεχνολογία και την ελευθερία να μεταφέρει κανείς φορτίο και εξοπλισμό στον μήκους 152εκ. χώρο φόρτωσης.
Το Gladiator εξελίσσει τη φιλοσοφία του Wrangler αυξάνοντας την πρακτικότητα και την ελευθερία που προσφέρει προς τον χρήστη. Οι κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες στηρίζονται στα συστήματα τετρακίνησης Command-Trac και Rock-Trac, τους 3ης γενιάς άξονες Dana 44, τα εμπρός και πίσω διαφορικά με ηλεκτρονικό κλείδωμα και την ηλεκτρονικά απενεργοποιουμένη αντιστρεπτική ράβδο.
Κατασκευασμένο στο Toledo του Οχάιο, το Gladiator προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Sport, Overland και Rubicon. Η διάθεση του στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται στο δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους.
Σχεδιασμός Jeep
Το Gladiator διαθέτει στιβαρό και με προσωπικότητα σχεδιασμό που είναι άμεσα αναγνωρίσιμος στα πλαίσια της εικόνας της μάρκας.
Η σχεδιαστική ομάδα της Jeep διατήρησε την κλασσική γρίλια με τις επτά κάθετες εισαγωγές αέρα, διευρύνοντας το μέγεθος τους ώστε να προσφέρουν περισσότερο αέρα στον κινητήρα.
Οι εκδόσεις Overland και Rubicon προσφέρουν φώτα και προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED το λευκό χρώμα των οποίων ενισχύουν τη μοντέρνα εικόνα του.
Στην πίσω πλευρά τα παραδοσιακά τετράγωνα φώτα είναι επίσης τεχνολογίας LED και βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος ώστε να επιτρέπουν το μέγιστο πλάτος για την πόρτα του χώρου φόρτωσης η οποία μπορεί να κλειδώσει σε τρεις διαφορετικές θέσεις.
Έξυπνος και πρακτικός είναι και ο ανθεκτικός χώρος φόρτωσης του Gladiator. Ο κρυφός φωτισμός και η εξωτερική ηλεκτρική παροχή (230V) ενισχύουν περαιτέρω την πρακτικότητα, ενώ το σύστημα Trail Rail Cargo Management System προσφέρει επιπλέον επιλογές για την οργάνωση του χώρου και την ασφάλιση του φορτίου.
Τέσσερις βίδες στο πάνω μέρος του παρμπρίζ επιτρέπουν την εύκολη και γρήγορη αναδίπλωση του. Μία μπάρα συνδέει τις κολόνες και μένει στη θέση της επιτρέποντας εκτός των άλλων και τη στήριξη του εσωτερικού καθρέπτη ανεξάρτητα από τη θέση του παρμπρίζ. Αντίστοιχα, οι κατασκευασμένες από ειδικό κράμα αλουμινίου πόρτες έχουν χαμηλό βάρος και είναι ιδιαίτερα στιβαρές, ενώ μπορούν να αφαιρεθούν πολύ εύκολα μέσω βιδών τύπου Torx. Τέλος, τα Gladiator Overland και Rubicon χρησιμοποιούν μια βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος σκληρή οροφή τριών τεμαχίων, η οποία μπορεί να αφαιρεθεί με μεγάλη ευκολία μέσω ενός συστήματος quick release.
Πρακτικό εσωτερικό
Το εσωτερικό του Gladiator συνδυάζει το αυθεντικό στιλ με την πρακτικότητα και την άνεση, ενώ η υψηλή ποιότητα στα υλικά και τη συναρμογή είναι πανταχού παρούσα στο εσωτερικό.
Στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 7 (ή προαιρετικά των 8,4 ιντσών) του συστήματος UconnectTM. Παράλληλα, ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει μία οθόνη τεχνολογίας TFT 3,5 ή προαιρετικά 7 ιντσών, η οποία μπορεί να διαμορφωθεί με περισσότερους από 100 τρόπους.
Τα πίσω καθίσματα έχουν επίσης μοναδικό σχεδιασμό τα οποία επιτρέπει τη διαμόρφωση επιπλέον χώρου φόρτωσης, ενώ στο εσωτερικό διάσπαρτες βρίσκονται έξυπνες θέσεις αποθήκευσης. Τέλος, η βάση των πίσω καθισμάτων διαθέτει επιπλέον αποθηκευτικό χώρο.
Το Gladiator ξεχωρίζει για τη χρηστικότητα του, όπως για παράδειγμα στις εκδόσεις Rubicon, όπου υπάρχει μία εμπρός κάμερα που είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στις εκτός δρόμου διαδρομές. Για επιπλέον ευκολία η κάμερα διαθέτει σύστημα αυτοκαθαρισμού που εξασφαλίζει την αποτελεσματική της χρήση ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.
V6 κινητήρες
Η γκάμα κινητήρων του Gladiator της Jeep περιλαμβάνει τον V6 βενζινοκινητήρα Pentastar των 3,6 λίτρων (για τις αγορές εκτός Ευρώπης) και το νέο V6 πετρελαιοκινητήρα EcoDiesel χωρητικότητας 3 λίτρων που θα είναι διαθέσιμος στις αγορές της Ευρώπης.
Ο κινητήρας EcoDiesel έχει απόδοση 260 ίππους και 600 Nm ροπής και κατασκευάζεται από την FCA στην Ευρώπη. Χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία για τον στροβυλοσυμπιεστή, καθώς και μια σειρά στοιχείων που μειώνουν τις τριβές και αυξάνουν την απόδοση. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που βελτιστοποιεί τις δυνατότητες του οχήματος.
No limits
Το Gladiator προσφέρει κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες χάρη στα προηγμένα συστήματα τετρακίνησης με τα οποία είναι διαθέσιμο. Το Command-Trac 4×4 εφοδιάζει τις εκδόσεις Sport και Overland και διαθέτει δύο τελικές σχέσεις μετάδοσης και ανθεκτικούς άξονες Dana 44 τρίτης γενιάς.
Επιπλέον, στο Gladiator Rubicon, το σύστημα Rock-Trac 4×4 συνδυάζεται με ενισχυμένους άξονες Dana 44 3ης γενιάς και την επιλογή «4LO» που προσφέρει ιδιαίτερα «κοντή» σχέση μετάδοσης 4:1.
Το Gladiator Rubicon προσφέρει επίσης ελευθερία άρθρωσης και μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησης, καθώς και σύστημα απενεργοποίησης της αντιστρεπτικής ράβδου. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο των οκτώ σχέσεων το Gladiator Rubicon προσφέρει εξαιρετικά «κοντή» σχέση 77.2:1, δίνοντας τη δυνατότητα υπέρβασης και τον πιο δύσκολων εμποδίων.
Και τα δύο συστήματα τετρακίνησης προσφέρουν βέλτιστη διαχείρισης της ροπής επιτρέποντας τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε συνθήκη. Παράλληλα διαθέσιμο είναι το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Trac-Lok στις εκδόσεις Sport και Overland για ακόμα καλύτερη πρόσφυση σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (π.χ. άμμος, χίονι, κτλ.).
Οι εκδόσεις Gladiator Sport, Overland και Rubicon χάρη στις εκτός δρόμου δυνατότητες τους έχουν την πιστοποίηση Trail Rated με:
- Σύστημα Command-Trac 4×4 με διαθέσιμη «κοντή» σχέση μετάδοσης 2.72:1 (στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Sport και Overland).
- Σύστημα Rock-Trac 4×4 με επιλογή «4LO» και σχέση μετάδοσης 4:1, καθώς και εμπρός και πίσω διαφορικά με επιλογή κλειδώματος στην έκδοση Rubicon.
- Προστατευτικές ποδιές πατώματος εμπρός και πίσω.
- Ενισχυμένους προφυλακτήρες στην έκδοση Rubicon.
- Γωνία προσέγγισης 43,6ο , γωνία ράμπας 20,3ο, γωνία αποχώρησης 26ο και 28,2 εκ. απόσταση από το έδαφος.
- Δυνατότητα υπέρβασης υδάτινου κωλύματος ύψους 76εκ.
- Δυνατότητα ρυμούλκησης έως 2.722 κιλά και μεταφορική ικανότητα 725 κιλών.
Το Gladiator εκτός από το ενισχυμένο πλαίσιο διαθέτει ένα σύστημα ανάρτησης 5 σημείων που προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας. Το πλαίσιο αυτό είναι κατασκευασμένο από προηγμένα υλικά με χαμηλό βάρος, αλλά κορυφαία αντοχή. Συγκρινόμενο με το πλαίσιο του Wrangler, έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 78,7 εκ., ενώ το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 49,2 εκ. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις και η θέση του χώρου φόρτωσης επιτρέπουν την εξαιρετική σταθερότητα και τη βέλτιστη κατανομή βάρους.
Προηγμένα συστήματα τεχνολογίας
Το Gladiator προσφέρει μια σειρά συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, όπως το σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας, καθώς βέβαια και το προηγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας με σύστημα αποφυγής ανατροπής.
Τέλος, το τέταρτης γενιάς σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης UconnectTM προσφέρει προηγμένες εφαρμογές μέσω της οθόνης αφής των 7 ή προαιρετικά των 8,4 ιντσών. Το σύστημα είναι συμβατό με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto.
Στα πλαίσια του Camp Jeep 2019 το κοινό θα μπορεί να γνωρίσει δύο Gladiator που είναι εφοδιασμένα με αξεσουάρ της Mopar.
Νίκος Τσάδαρης