Η Hyundai Motor Group και η Rimac Automobili (Rimac) ανακοίνωσαν μια στρατηγική συνεργασία με στόχο την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων υψηλών επιδόσεων και την ενίσχυση του ρόλου του Ομίλου στην φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα.
Στο πλαίσιο της νέας συνεργασίας, η Hyundai και η Kia θα επενδύσουν 64 και 16 εκατομμύρια Ευρώ αντίστοιχα στη Rimac, ήτοι μια επένδυση ύψους 80 εκατομμυρίων Ευρώ. Οι εταιρείες θα συνεργαστούν στενά για να αναπτύξουν πρωτότυπα οχήματα για μια ηλεκτρική έκδοση του αγωνιστικού αυτοκινήτου της μάρκας N της Hyundai και ενός ηλεκτρικού οχήματος υψηλών επιδόσεων κυψελών καυσίμου (FCEV), με σκοπό να ενταχθούν αργότερα στην αγορά.
Η Rimac ιδρύθηκε το 2009 στην Κροατία από τον κ. Mate Rimac με όραμα την κατασκευή του sport car του 21ου αιώνα. Ξεκινώντας ως garage project, εξελίχθηκε πολύ γρήγορα με τεχνογνωσία από ηλεκτροκινητήρες υψηλών επιδόσεων έως διάφορες τεχνολογίες ελέγχου και συστήματα μπαταριών.
Η Hyundai θα χρησιμοποιήσει τη συνεργασία αυτή για να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες δυνατότητες Έρευνας & Ανάπτυξης, ώστε να ανταποκριθεί στο πλάνο ηλεκτροκίνησης της εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία 44 φιλικών προς το περιβάλλον μοντέλων έως το 2025.
«Θέλουμε να κατασκευάσουμε οχήματα υψηλών επιδόσεων που δεν είναι μόνο γρήγορα και ισχυρά, αλλά ταυτόχρονα να ανταποκρίνονται στις υψηλότερες προσδοκίες των πελατών μας ως το όχημα των ονείρων τους» δήλωσε ο κ. Thomas Schemera, στέλεχος της Κορεάτικης μάρκας. «Στόχος μας είναι να κάνουμε προσιτά ηλεκτρικά οχήματα και να δημιουργήσουμε κοινωνική αξία μέσω καινοτόμων τεχνολογιών και επιδόσεων»
Rimac Automobili
Η Rimac Automobili ιδρύθηκε το 2009 από τον Mate Rimac (21 ετών τότε), μετατρέποντας το πρώτο Guinness-World-Record ηλεκτρικό του αυτοκίνητο σε ένα γκαράζ. Σήμερα, η Rimac αναπτύσσει και κατασκευάζει βασικά συστήματα ηλεκτροκίνησης για πολλές παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτή η τεχνολογική μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με έδρα στα περίχωρα του Ζάγκρεμπ της Κροατίας απασχολεί σήμερα περισσότερους από 500 ανθρώπους με σχέδια για έντονη μελλοντική ανάπτυξη.
Η επόμενη πρόκληση είναι να αναπτυχθεί από έναν κατασκευαστή μικρού όγκου σύνθετων εξαρτημάτων ηλεκτροκίνησης υψηλής τεχνολογίας, σε έναν προμηθευτή της κατηγορίας Tier-1 για τη βιομηχανία. Στις νέες εγκαταστάσεις της που βρίσκονται υπό κατασκευή, η Rimac σχεδιάζει νέες γραμμές παραγωγής μεγάλου όγκου για συστήματα μπαταριών, συστήματα μετάδοσης κίνησης και έναρξη παραγωγής C_Two hypercar από το 2020.
Νίκος Τσάδαρης