Η έλευση του νέου Paceman επεκτείνει την γκάμα των τετρακίνητων Mini, αυξάνοντας σε οκτώ (από 4) τον αριθμό των μοντέλων που θα διατίθενται με ALL4, στάνταρ ή προαιρετικά.

Το πρώτο Mini που εφοδιάστηκε με το σύστημα Mini ALL4 all-wheel-drive ήταν το Countryman, το 2010. Με την προσθήκη και των Paceman, η γκάμα ALL4 της Mini διαμορφώνεται πλέον ως εξής:

Mini-Paceman-ALL4

Το νέο Sports Activity Coupe της Mini συνδυάζει το ALL4 προαιρετικά (στο John Cooper Works Paceman είναι στάνταρ) στις παρακάτω εκδόσεις:

Cooper D Paceman (1.6 Turbodiesel, 112 hp)
Cooper SD Paceman (2.0 Turbodiesel, 143 hp)
Cooper S Paceman (1.6 Turbo, βενζίνη, 184 hp)
John Cooper Works Paceman (1.6 Turbo, βενζίνη, 218 hp)

Όλα τα μοντέλα διατίθενται στάνταρ με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ ένα εξατάχυτο αυτόματο προσφέρεται προαιρετικά κατόπιν παραγγελίας.

Mini-Countryman-ALL4

Το ALL4 συνδυάζεται είτε με μηχανικό είτε με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και διατίθεται για τα:

Cooper D Countryman (1.6 Turbodiesel, 112 hp)
Cooper SD Countryman (2.0 Turbodiesel, 143 hp)
Cooper S Countryman (1.6 Turbo, βενζίνη, 184 hp)
John Cooper Works (1.6 Turbo, βενζίνη, 218 hp)

Mini ALL4

Το ALL4 κυκλοφόρησε το 2010. Το all-wheel-drive σύστημα της Mini χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικό κεντρικό διαφορικό που κατανέμει συνεχώς την ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα.

Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το ALL4 κατανέμει μέχρι το 50% της κινητήριας ισχύος στους πίσω τροχούς, ποσοστό που φτάνει μέχρι το 100% σε ακραίες συνθήκες, όπως στο πάγο και στο χιόνι.

Τα ηλεκτρονικά ελέγχου του MINI ALL4 είναι ενσωματωμένα απευθείας στη μονάδα διαχείρισης DSC (Dynamic Stability Control), κατανέμοντας έτσι την ισχύ στους τροχούς σε χιλιοστά του δευτερολέπτου ανάλογα με τις απαιτήσεις σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Αυτό το σετάρισμα προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα. Σε κανονικές οδηγικές συνθήκες βελτιστοποιεί την οικονομία καυσίμου, ενώ στις αλλαγές των οδηγικών συνθηκών ανταποκρίνεται άμεσα.

Χρησιμοποιεί δεδομένα που συγκεντρώνει το DSC ώστε να μεταβάλει προληπτικά την κατανομή ισχύος, κάτι που φαίνεται ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές. Το σύστημα μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς για μεγαλύτερη ακρίβεια στο στρίψιμο.

Στα ALL4 μοντέλα, το DSC συνδυάζεται στάνταρ με DTC (Dynamic Traction Control) mode, που επιτρέπει ελεγχόμενη ολίσθηση για να ξεκολλάει το αυτοκίνητο από την άμμο ή το χιόνι.

Επιπλέον, όταν το σύστημα ελέγχου ευστάθειας είναι απενεργοποιημένο (σε DSC Off mode), επιστρατεύεται μία ηλεκτρονική λειτουργία κλειδώματος για το διαφορικό του εμπρός άξονα. Σε κλειστές στροφές φρενάρει έναν ολισθαίνοντα τροχό, ανάλογα με τις απαιτήσεις, για καλύτερο κράτημα.

Γνωστό σαν Electronic Differential Lock Control (EDLC), το σύστημα αυξάνει την πρόσφυση χωρίς επιπτώσεις στην κατευθυντικότητα. Επιπλέον, τα ΜΙΝΙ με ALL4 έχουν ειδικό σετάρισμα πλαισίου.

Μαζί με τη μελετημένη τελική μετάδοση και την έδραση του κεντρικού άξονα, που περιλαμβάνει εσωτερικό αποσβεστήρα κραδασμών, το συγκεκριμένο σετάρισμα προσφέρει σε όλες τις AWD εκδόσεις των Mini Countryman και Mini  Paceman επίπεδα άνεσης και αθόρυβης λειτουργίας εφάμιλλα των προσθιοκίνητων εκδόσεων (FWD).

Πηγή:gocar.gr