Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας 2019 ξεκίνησε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, με διοργανωτή το σωματείο Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.).

Από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου ήταν εμφανές ότι την Κυριακή θα βλέπαμε δυνατές μάχες, αφού σε όλες τις κατηγορίες υπήρχαν οδηγοί με πολύ κοντινούς χρόνους. Τα περισσότερα βλέμματα βέβαια συγκέντρωνε η Formula Saloon, με τις δύο Lamborghini Huracan να έχουν σταματήσει το χρονόμετρο κάτω από τα 58 δευτερόλεπτα. Το «57.512» που πέτυχε στα χρονομετρημένα ο «Samino» αποτελεί νέο ρεκόρ πίστας.

Ο καιρός ήταν σύμμαχος, με λιακάδα τις περισσότερες ώρες, κι έτσι οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού τίμησαν τους αναγεννημένους αγώνες ταχύτητας, κατακλύζοντας την πίστα.

Ας δούμε όμως πώς εξελίχθηκε ο κάθε αγώνας.

Ομάδα Ν & Ομάδα Α

Έντονος συναγωνισμός και αρκετές εναλλαγές θέσεων χαρακτήρισαν τον μικτό αγώνα των Ομάδων Ν και Α. Στην εκκίνηση ο Π. Ευθυμίου (Ford Escort RS Cosworth) έφυγε μπροστά, ενώ ο Κ. Κάκος (Mitsubishi Lancer Evo IX) καθυστέρησε πολύ, κι έτσι τον πέρασαν οι Α. Τζαβάρας (Opel Astra F GSi), Β. Στάγιας (Citroen Saxo VTS) και Ρ. Καίσαρ (Peugeot 106 S16). Δύο γύρους αργότερα το Mitsubishi είχε ξαναβρεθεί στη 2η θέση, όμως πλέον ο Ευθυμίου είχε απομακρυνθεί πολύ, και όλα έδειχναν ότι όδευε προς μια εύκολη νίκη. Στα μισά του αγώνα όμως αναγκάστηκε να μπει στα pits, όπου και παρέμεινε για περισσότερα από 6 λεπτά, χάνοντας γύρους και αφήνοντας την 1η θέση στον Κάκο, ο οποίος τη διατήρησε μέχρι το τέλος του αγώνα.

Ο Λ. Λεοντόπουλος (Honda Civic Type R), o ταχύτερος μεταξύ των αγωνιζομένων της Α7 στα χρονομετρημένα του Σαββάτου, επίσης καθυστέρησε στην εκκίνηση και βρέθηκε μεταξύ των αυτοκινήτων της Ν2. Γρήγορα όμως ανέκαμψε κι έφτασε πίσω από τους άμεσους ανταγωνιστές του, Τζαβάρα και Στάγια. Το πράσινο Saxo του τελευταίου τέθηκε εκτός μάχης από μηχανική βλάβη στον 3o γύρο. Ο Λεοντόπουλος πίεσε και πέρασε τον Τζαβάρα, ο οποίος στη συνέχεια έκοψε ρυθμό.

Στην πολύ ανταγωνιστική Ν2, ο Καίσαρ έμεινε στην 1η θέση από την αρχή. Πιο πίσω είχαμε μάχη μεταξύ του Α. Μπαρκονίκου (Citroen Saxo VTS) και του Χ. Μίλη (Peugeot 106 S16), η οποία έληξε υπέρ του δεύτερου με μια προσπέραση πριν από την Κ8. Πολύ κοντά τους ακολουθούσε και ο Χ. Γιαννούλης (Peugeot 106 S16), ενώ 5ος στην κλάση ήταν ο Μ. Αναστασόπουλος (Peugeot 106 S16).

Ομάδα Ε

Αγώνας για πολύ γερά νεύρα, με αρκετούς οδηγούς να αντιμετωπίζουν μηχανικά προβλήματα και τη νίκη να παίζεται μέχρι την τελευταία στροφή, ήταν αυτός της Ομάδας Ε. Ο poleman Ν. Πλέσσας (Ford Sierra RS Cosworth) βγήκε 1ος από την πρώτη στροφή, με το άλλο πορτοκαλί Sierra του Κ. Καρμανιόλα πίσω του. Ο Η. Τσαγγαράς (Opel Astra F GSi), που ξεκινούσε 2ος, είχε πέσει πίσω από τον Γ. Κουρνιάτη (Ford Escort RS2000), στην 4η θέση. Η πρωτοπορία του Πλέσσα κράτησε μόνο για 2 γύρους, αφού στη συνέχεια ένα μηχανικό πρόβλημα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει.

Πίσω από τον Τσαγγαρά βρισκόταν ο Γ. Μαραβέλιας (BMW 318 iS), ο οποίος κατάφερε να περάσει μπροστά στα φρένα της Κ1, ενώ το ίδιο έκανε και ο Ε. Καλκούνος (BMW M3 E30) που ακολουθούσε. Παράλληλα, ο Κουρνιάτης που βρισκόταν στη 2η θέση έκοψε ρυθμό, για να εγκαταλείψει τελικά κι εκείνος από μηχανική βλάβη, στον 5ο γύρο. Πίσω από τον Καρμανιόλα η σειρά ήταν πλέον Μαραβέλιας, Καλκούνος και Τσαγγαράς, με ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους.

Το γρηγορότερο αυτοκίνητο εκείνη τη στιγμή στην πίστα ήταν η πράσινη BMW M3 E30 του Καλκούνου, με ταχύτερο γύρο 1:06.709. Στην ευθεία μετά την Κ6 πέρασε την 318iS του Μαραβέλια και πλησίασε το πορτοκαλί Sierra του Καρμανιόλα, που φαινόταν να χάνει χρόνο στα φρένα. Η προσπέραση ήρθε τελικά στο 10ο γύρο, όταν ο Καλκούνος κατάφερε να πάρει την εσωτερική στην Κ5 και να περάσει στην 1η θέση. Όμως ούτε η δική του χαρά κράτησε πολύ, αφού στον επόμενο γύρο είχε ένα τετακέ στην Κ1, που αρχικά τον έριξε στην 4η θέση και στη συνέχεια τον ανάγκασε να εγκαταλείψει.

Το τρενάκι των πρώτων ήταν πλέον Καρμανιόλας, Μαραβέλιας, Τσαγγαράς. Δυστυχώς ο 1ος ήταν ο επόμενος οδηγός που θα εγκατέλειπε τον αγώνα, στον 15ο γύρο, αφήνοντας τους άλλους δύο να μάχονται για την πρωτιά. Και ακριβώς αυτό έκαναν: Η συνεχής πίεση του Τσαγγαρά του επέτρεψε να βρεθεί στον τελευταίο γύρο δίπλα στον Μαραβέλια δύο φορές, μία στη μεγάλη ευθεία και μία πριν την Κ8. Ο οδηγός της BMW όμως παρέμεινε ψύχραιμος και έστριψε 1ος στην τελευταία στροφή, για να πάρει τελικά την καρό σημαία με το Astra μόλις 8 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω του!

Στην 3η θέση του αγώνα βρέθηκε ο Γ. Παπαμάρκος (BMW 320i E21), σημειώνοντας και τον καλύτερο γύρο του για αυτό το διήμερο (1:11.058), ενώ πιο πίσω τερμάτισε ο Ρηγόπουλος (Opel City 2.0). Ο Ι. Λούκος (Citroen Saxo VTS) δεν βρήκε ποτέ το ρυθμό που είχε επιδείξει στα δοκιμαστικά και εγκατέλειψε την προσπάθειά του στον 6ο γύρο, ενώ ο Γ. Σεβνταλής (Opel Kadett C GTE), που ξεκινούσε από την τελευταία θέση της εκκίνησης λόγω μη συμμετοχής στα χρονομετρημένα, δεν ολοκλήρωσε παρά μόνο έναν γύρο στον αγώνα.

Ιστορικά

Ο αγώνας των Ιστορικών ξεκίνησε επεισοδιακά, αφού ο κινητήρας του Ford Sierra RS Cosworth του poleman Μ. Σταφυλοπάτη έσβησε στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα να τον περάσουν όλοι οι υπόλοιποι! Ο Γ. Γαβριηλίδης (Ford Escort RS1600) ήταν πλέον 1ος, με αρκετή διαφορά από τον 2ο Β. Παπαφιλίππου (Opel Kadett C 1.9 GTE), ο οποίος πιεζόταν από τον Δ. Σκεπασιανό (Ford Escort RS2000). Ακολουθούσε ο Π. Πουλιάδης με ένα πολύ ξεχωριστό μονοθέσιο Πρωτότυπο.

Σύντομα βρέθηκε πίσω τους ο Σταφυλοπάτης, ο οποίος είχε βαλθεί να ξαναβρεθεί μπροστά. Στους επόμενους γύρους σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα (1:08.475) και πέρασε σταδιακά όλους τους προπορευόμενους, για να ξαναπάρει την 1η θέση πριν το μέσο του αγώνα και να παραμείνει εκεί μέχρι το τέλος.

Παράλληλα, πολύ ενδιαφέρον είχε η πίεση που ασκούσε ο Σκεπασιανός στον Παπαφιλίππου, για την 3η θέση. Η προσπάθειά του έληξε άδοξα στον 8ο γύρο, με ένα τετακέ στην Κ1 που τον έθεσε εκτός αγώνα. Οι θεατές όμως σύντομα είχαν να απολαύσουν την πίεση του Παπαφιλίππου στον Γαβριηλίδη, με το Escort να διαγράφει πολύ εντυπωσιακές τροχιές, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τη θέση του. Λίγους γύρους πριν το τέλος όμως ο Παπαφιλίππου βρέθηκε δίπλα του στα φρένα της Κ6, και πέρασε μπροστά.

Πιο πίσω, ο Ι. Κάτσικας (Ford Escort RS2000) ξεκίνησε δυναμικά αλλά δεν είχε το ρυθμό που θα του επέτρεπε να φτάσει τον Πουλιάδη. Τελικά τερμάτισε 6ος, πίσω από τον 5ο Π. Κανσό (VW Golf GTI 1.8), ενώ στην 7η θέση βρέθηκε ο Ζ. Ζάχος (Toyota Corolla AE86 GT 1).

Formula Saloon

Με την πίστα να έχει κατακλυστεί από θεατές, που κατέφταναν μέχρι την τελευταία στιγμή για να δουν τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα του διημέρου, ξεκίνησε ο αγώνας της Formula Saloon. Οι δύο Lamborghini Huracan έφυγαν μπροστά, με τον «Samino» να παραμένει στην 1η θέση και τον Π. Σολδάτο πίσω του, να τον πιέζει. Ακολουθούσε το ζευγάρι Π. Ηλιόπουλου (Ferrari 458 Challenge) και «Korny» (Porsche 911 GT3 Cup), διατηρώντας τις θέσεις που είχαν στην εκκίνηση.

Η κόντρα των δύο Lamborghini συνεχίστηκε για αρκετούς γύρους. Ο Σολδάτος πλησίαζε πολύ σε κάποια σημεία της πίστας και έμενε πιο πίσω σε κάποια άλλα, με τη διαφορά όμως να είναι πάντα μικρότερη από 1″. Η μάχη έληξε στον 8ο γύρο, όταν τα δύο αυτοκίνητα ήρθαν σε επαφή μέσα στην Κ6. Το αποτέλεσμα του χτυπήματος ήταν η Huracan του «Samino» να κάνει τετακέ, ενώ ο Σολδάτος συνέχισε. Η απόφαση των αγωνοδικών που ήρθε ελάχιστα λεπτά αργότερα, ήταν ότι το συμβάν προκλήθηκε από αντιαθλητική συμπεριφορά του Σολδάτου, οπότε του καταλογίστηκε ποινή 15″.

Στη συνέχεια ο «Samino» πίεσε για να καλύψει τη διαφορά και να αναρριχηθεί ξανά από την 4η θέση στην οποία είχε πέσει μετά το συμβάν. Περνώντας αρχικά τον «Korny» και στη συνέχεια τον Ηλιόπουλο ξαναβρέθηκε 2ος. Η διαφορά του από τον Σολδάτο μειώθηκε πολύ, δεν ήταν όμως τελικά όσο μικρή θα χρειαζόταν για να επηρεάσει το αποτέλεσμα η ποινή που είχε επιβληθεί στον 1ο. Για την 3η θέση δεν είχαμε μάχη, αφού η διαφορά του Ηλιόπουλου από τον «Korny» δεν μειώθηκε, αντίθετα μεγάλωνε μετά το μέσο του αγώνα.

Πιο πίσω, ο συναγωνισμός που περιμέναμε μεταξύ των τριών πιο συμβατικών αυτοκινήτων της Formula Saloon, βάσει των επιδόσεών τους το Σάββατο, δεν ήρθε ποτέ. Ο Γ. Κακαλέτρης (Opel Astra G Coupe) άργησε πολύ να φύγει στην εκκίνηση, οπότε δεν κατάφερε ποτέ να μαζέψει τη διαφορά που έχτισε από νωρίς ο Α. Εδίρνελης (Honda Civic GPS). Οι δυο τους πάντως σημείωναν εξαιρετικούς και πολύ κοντινούς χρόνους, με ταχύτερους γύρους 1:04.973 και 1:04.821, αντίστοιχα. Δυστυχώς ο Γ. Σταυρουλάκης (Toyota Corolla Turbo), λόγω των μηχανικών προβλημάτων που τον ταλαιπωρούσαν από το Σάββατο, δεν κατάφερε να βρεθεί στην εκκίνηση του αγώνα.

Ατομική Χρονομέτρηση HTTC

Στην κατηγορία Stock του Hellenic Time Trial Challenge, ο Δ. Δημολάς (Audi TTS) κινήθηκε ακόμα γρηγορότερα απ’ ό,τι στο σκέλος του Σαββάτου. Με ταχύτερο γύρο 1:09.410, βρέθηκε και πάλι στην 1η θέση, με συνολικό χρόνο 5:48.137. Πίσω του, ο «Ο+» (Lotus Elise 111S) χρειάστηκε 5:53.682, με ταχύτερο γύρο 1:10.278. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Γ. Καλοβυρνάς με VW Golf και 6:04.043, έχοντας αρκετό συναγωνισμό με τον ομόσταυλο Ι. Κοντογεωργίου (Seat Leon), με 6:05.639. Ο Ν. Κόκκιας (Honda Civic Type R) συμπλήρωσε την κατάταξη, με συνολικό χρόνο 6:10.939.

Ο Π. Παρθένης με Mitsubishi Lancer Evo 8 δεν είχε τρέξει στο 1ο σκέλος της κατηγορίας Sport, στο 2ο όμως όχι μόνο συμμετείχε, αλλά κατέκτησε την 1η θέση. Ο συναγωνισμός με τον Ε. Μηλιαράκη (Lotus Elise 111R) ήταν έντονος, με τους δύο οδηγούς να σημειώνουν πολύ κοντινό ταχύτερο γύρο, 1:08.327 και 1:08.443 αντίστοιχα, και συνολικό χρόνο 5:42.757 και 5:43.843. Πολύ κοντά στους πρώτους βρέθηκε και ο πρωτοεμφανιζόμενος Γ. Γεωργιάδης (Toyota MR2), με καλύτερο γύρο 1:08.617 και συνολικό χρόνο 5:45.524.

Η κόντρα του Σ. Σταύρου και του Ε. Ντελμπεντέρη για την 4η θέση βρήκε τελικά νικητή τον πρώτο, με συνολικό χρόνο 5:53.081 για το Peugeot 106, έναντι 5:54.532 του αντίπαλου Mazda MX5. Συναγωνισμός υπήρχε και για τις επόμενες θέσεις. Ο Η. Δρακάκης (Toyota Starlet Glanza) τελικά βρέθηκε εμπρός από τον Ι. Ψαρρό (Peugeot 106) με χρόνο 6:09.286 έναντι 6:09.705, ενώ στην πιο πολυπληθή κατηγορία του HTTC τερμάτισαν ακόμη οι Γ. Μητρόπουλος (Citroen AX) και Γ. Τρυπιτσίδης (Peugeot 206).

Η κορυφαία κατηγορία Extreme ήταν αποδεκατισμένη την Κυριακή, αφού στη γραμμή εκκίνησης στήθηκαν μόνο 3 αυτοκίνητα. Όπως και στο Σάββατο, 1ος ήταν ο Μ. Γεωργιάδης (Toyota MR2), βελτιώνοντας όμως ακόμα περισσότερο το χρόνο του. Έγραψε ταχύτερο γύρο 1:06.182, με συνολικό χρόνο 5:32.112. Πολύ κοντά του βρέθηκε ο Χ. Μπαλιούσκας (Nissan 350Z/370Z Drift) με 1:06.528 και 5:34.381, αντίστοιχα. Την τριάδα συμπλήρωσε ο Κολοβέντζος (Daihatsu Charade) με 1:20.342 και 6:52.454.

Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής θέλει να ευχαριστήσει τους οδηγούς που συμμετείχαν, τους αμέτρητους θεατές που έδωσαν το «παρών» και βέβαια τις εταιρίες που βοήθησαν στο να πραγματοποιηθεί αυτός ο αγώνας: Λουξ, Linea Sport, SKAG, Puma, Αγγλόπουλος Racing και Μ.Φ.Η. ΑΤΤΙΚH.

Το επόμενο ραντεβού μας είναι σε δύο μήνες από σήμερα, το Σαββατοκύριακο 4-5 Μαΐου, για τον 2ο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας και του Hellenic Time Trial Challenge.

Νίκος Τσάδαρης