Μετά τα VW up! και Skoda Citigo, έφτασε στην ελληνική αγορά ο νέος εκπρόσωπος της SEΑΤ στη μίνι κατηγορία. To Mii επιχειρεί να διεκδικήσει νέους αγοραστές, αποτελώντας το πιο «παθιασμένο» μοντέλο της τριάδας.

H ένταξη της SEAT στο VW Group αποδίδει καρπούς και στη δημοφιλή κατηγορία των μίνι. Σε μία κατηγορία που η ισπανική εταιρεία δεν συμμετείχε εδώ και πολλά χρόνια, ξεκινάει τώρα με το Mii που αποτελεί το αδελφό μοντέλο των πρόσφατα παρουσιασμένων VW up! και Skoda Citigo.

Παρά τα κοινά γνωρίσματα που έχει το Mii με τα άλλα δύο μοντέλα, η τοποθέτησή του στην αγορά είναι, σύμφωνα με την εταιρεία, διαφορετική, αφού το SEAT Mii καλείται να αποτελέσει το σπορτίφ κομμάτι της ομοούσιας τριάδας.

Κινητήρας: Πρόθυμος και οικονομικός

Το Mii εξοπλίζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1 λίτρου, 60 ίππων και 95 Nm ροπής, με καταγωγή από το group της VW. O κινητήρας αυτός έχει ως χαρακτηριστικό την πολιτισμένη λειτουργία του, όπως προκύπτει και από τις μετρήσεις θορύβου, παρά την ύπαρξη τριών κυλίνδρων που συνήθως συνεπάγεται κραδασμούς.

Οι επιδόσεις που προσφέρει στο ελαφρύ (930 κιλά) SEAT είναι ανώτερες του μέσου όρου της κατηγορίας, ειδικά όσον αφορά στις επιταχύνσεις εν κινήσει.

Αρωγός του σε αυτό η σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, που έχει ευχάριστη αίσθηση και είναι ακριβές στις γρήγορες αλλαγές.

Από πλευράς κατανάλωσης, η μέση τιμή που ανακοινώνει η SEAT, των 4,5 λτ./100 χλμ. είναι απολύτως ανταγωνιστική και μπορεί να επιτευχθεί από τον οδηγό σε μικτές συνθήκες κίνησης.

Σχεδίαση: «Μεσογειακός μοντερνισμός»

Έτσι αποκαλεί η SEAT τη σχεδιαστική προσέγγιση που ακολουθεί το Mii και η οποία είναι προορισμένη να του προσδώσει περισσότερο ταμπεραμέντο, έναντι των αδελφών μοντέλων.

Χαρακτηριστικά είναι τα εμπρόσθια φώτα που έχουν επιθετική σχεδίαση και πλαισιώνονται από έναν ευμεγέθη προφυλακτήρα που καταλήγει σε μία πιο σουλουπωμένη εκδοχή της μάσκας της SEAT.

Εξίσου γωνιώδης είναι και η σχεδίαση του πίσω μέρους, με τριγωνικά σχέδια στα φώτα και ένα πιο απλοϊκό μοτίβο από αυτό του up! που φανερώνει ότι τα φώτα δεν είναι μέρος της πίσω πόρτας, αλλά του αμαξώματος.

Με μήκος 3,56 μέτρα και πλάτος 1,64 μέτρα, οι συμπαγείς διαστάσεις του Mii τονίζονται από το μεγάλο (για τα δεδομένα της κατηγορίας) μεταξόνιο των 2,42 μέτρων που αναδεικνύει την προσπάθεια για βέλτιστη αξιοποίηση του εσωτερικού.

Εσωτερικό: Άνετο και ποιοτικό για τα δεδομένα της κατηγορίας

Στο εσωτερικό η αισθητική του Mii είναι λιτή, αλλά όχι απλοϊκή. Τα καθίσματα έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα και φαρδιά βάση. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για μοντέλο της κατηγορίας, ειδικά όσον αφορά στο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών και το εσωτερικό πλάτος στο εμπρόσθιο κάθισμα.

Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 251 λίτρα (ένα κορυφαίο νούμερο για την κατηγορία), μέγεθος που μπορεί να φτάσει τα 951 λίτρα, εφόσον πέσουν οι ασύμμετρα αναδιπλούμενες πλάτες του πίσω καθίσματος.

Από εκεί και πέρα, η ποιότητα είναι προσεγμένη, με σκληρά πλαστικά που έχουν καλή συναρμογή και καλό φινίρισμα. Η θέση οδήγησης είναι καλή και η περιφερειακή ορατότητα απρόσκοπτη, αν και το τιμόνι δε ρυθμίζεται στο «μέσα – έξω».

Οδηγός και επιβάτες έχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, αλλά η ύπαρξη ξεχωριστού διακόπτη για τα (προαιρετικά) ηλεκτρικά παράθυρα σε κάθε πόρτα στερεί από το Mii πόντους χρηστικότητας.

Οδική συμπεριφορά: Ευέλικτο, άνετο και σταθερό

Το Mii έχει πολλά από τα χαρακτηριστικά που ορίζουν την οδική συμπεριφορά τόσο του up!, όσο και του Citigo. Αυτό σημαίνει ότι, το αυτοκίνητο αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετο και προσεγμένο, όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο φιλτράρονται οι ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το χαρακτηριστικό του Mii, έναντι των άλλων δύο, είναι ότι το SEAT μοιάζει πιο «δεμένο» στο δρόμο, με λιγότερες κλίσεις και μηδενικές πλεύσεις.

Ασχέτως κατηγορίας, το τιμόνι του είναι ακριβές, στις στροφές εμπνέει σιγουριά και στον ανοιχτό δρόμο θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Επίσης έχει πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση φρένα, ενώ το μακρύ του μεταξόνιο το έχει απαλλάξει από τη νευρικότητα που συνήθως χαρακτηρίζει τα κοντά αυτοκίνητα σε πλήθος οδηγικών περιστάσεων (απότομο φρενάρισμα, «κλειστή» στροφή, υψηλές ταχύτητες).

Συμπέρασμα

Στη βασική τιμή των 8.750 ευρώ, η SEAT αποφάσισε να μην προσφέρει ηλεκτρικές ευκολίες, αλλά να περιλάβει στον βασικό εξοπλισμό του Mii, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) αλλά και 4 αερόσακους (2 μετωπικούς και δύο κεφαλής-θώρακος).

Αν ξεπεράσεις το φτωχό βασικό εξοπλισμό του και κάποια ατοπήματα στην εργονομία, το Mii δείχνει ώριμο για την κατηγορία του, τόσο αναφορικά με την οδική του συμπεριφορά, όσο και αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής, ενώ είναι άνετο, με ικανό και οικονομικό κινητήρα.

Πηγή: autotriti.gr