Το ηλεκτρικό 500ράκι, για το οποίο τόσα έχουν ειπωθεί και γραφτεί, έκανε επίσημη εμφάνιση στην έκθεση του Λος Άντζελες 2012.
Το FIAT 500e με το εντυπωσιακό πορτοκαλί «Electrico Arancione» ελάχιστα διαφέρει εμφανισιακά από το απλό FIAT 500, με τις αλλαγές να περιορίζονται στους προφυλακτήρες και τις ζάντες. Παρόλα αυτά, η αεροδυναμική (Cd) βελτιώθηκε σημαντικά, από 0.36 σε 0.31.
Στο εσωτερικό νέος είναι ο πίνακας οργάνων, ενώ ο λεβιές ταχυτήτων έχει δώσει τη θέση του σε από μια σειρά μπουτόν, με διαφορετική όμως διάταξη από αυτή που συναντάμε στα Abarth 500 με το ημιαυτόματο 6άρι κιβώτιο.
Το ηλεκτρικό FIAT 500e έχει ισχύ 111 ίππων, ροπή 200 Nm και αυτονομία που, σύμφωνα με τη FIAT, ξεπερνά τα 130 χλμ.
Ειδικά σε αστικές διαδρομές, η μπαταρία δίνει αυτονομία μεγαλύτερη από 160 χλμ(!), ενώ για την πλήρη φόρτισή της σε δίκτυο 240V χρειάζεται λιγότερο από 4 ώρες.
Εφαρμογές iPhone και Android κρατούν ενήμερο τον οδηγό για το φορτίο της μπαταρίας και την κατάσταση του αυτοκινήτου μέσω του smartphone.
Χασούρα 10.000 δολάρια σε κάθε 500e
Όπως ήδη γνωρίζουμε, η Chrysler είχε αναλάβει να εξελίξει το ηλεκτρικό FIAT 500 το οποίο πρωτοείδαμε ως πρωτότυπο στο Ντιτρόιτ το Γενάρη του 2010.
Όπως έχει παραδεχθεί το αφεντικό της FIAT, Sergio Marchionne, η εταιρεία θα μπαίνει μέσα σε κάθε 500e που θα πουλά, με τη χασούρα να υπολογίζεται κοντά στα 10.000 δολάρια ανά αυτοκίνητο!
Οι λόγοι που ωστόσο οι Ιταλο-Αμερικάνοι προχωρούν στην ολοκλήρωση του project, είναι:
– επειδή οι νόμοι της Καλιφόρνια το επιβάλουν και
– για να εξοικειωθούν οι μηχανικοί της Chrysler στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το 500e θα ξεκινήσει να πωλείται το 2013 στην Καλιφόρνια, αλλά η FIAT δεν αποκαλύπτει αν έχει και άλλα εμπορικά πλάνα για το νέο μικρό ηλεκτρικό της.
Πηγή: gocar.gr