Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) ξεκίνησε το τετραήμερα που μας πέρασε (24-27/01), με το διάσημο Ράλι Μόντε Κάρλο και τους καλύτερους οιωνούς, για όσους περιμένουν να απολαύσουν συναγωνισμό, ή καλύτερα ανταγωνισμό, μέχρι το τέλος της χρονιάς (περιλαμβάνονται 14 αγώνες).
Το ότι, μέχρι και την τελευταία ειδική διαδρομή, πέντε πληρώματα (στο τιμόνι τριών από τα τέσσερα WRC Cars που θα διεκδικήσουν φέτος το πρωτάθλημα), πάλευαν στα δευτερόλεπτα για δυο θέσεις (την 1η και την 3η), υπόσχεται το πλέον ενδιαφέρον WRC -πιθανόν- από καταβολής του θεσμού.
Τελικοί και πανάξιοι νικητές του πολύ δύσκολου (λόγω συνθηκών που επικρατούσαν στις ειδικές διαδρομές), αναδείχθηκαν οι Γάλλοι Οζιέ – Ινγρασιά, που οδήγησαν ιδανικά το Citroen C3 WRC, ήταν από την αρχή επικεφαλής του αγώνα και δεν πτοήθηκαν ούτε όταν – οι τελικά 2οι -, Βέλγοι Νεβίλ – Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC, τους πλησίασαν στα 0,4 του δευτερολέπτου (!), πριν το ξεκίνημα της τελευταίας ειδικής, της power stage (οι πέντε πρώτες θέσεις της οποίας δίνουν και έξτρα βαθμούς).
Εκεί, λοιπόν, και παρά ένα μικροπρόβλημα στο γκάζι του C3, οι Γάλλοι έξι συνεχόμενες φορές πρωταθλητές, κατάφεραν να σταθούν όρθιοι, να αυξήσουν στα 2,2 δεύτερα τη διαφορά τους και να κερδίσουν για έκτη φορά το Μόντε Κάρλο, οδηγώντας σε αυτήν την πορεία τρία διαφορετικά αυτοκίνητα (VW Polo, Ford Fiesta & Citroen C3). Όσον αφορά το 2ο αυτοκίνητο της ομάδας, με πλήρωμα τους Λάπι – Φερμ κινήθηκαν μέτρια μέχρι το μέσον της 2ης ημέρας, όταν ο κινητήρας του C3 σταμάτησε να εργάζεται.
Πάντως, ο Νεβίλ έχει κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένος, καθώς ήταν ο μόνος που μπόρεσε να σταθεί κοντά στον Οζιέ, που αγωνιζόταν στους δρόμους της ιδιαίτερης πατρίδας του.
Στην 3η θέση της κατάταξης τερμάτισε το πλήρωμα του αγώνα, οι Εσθονοί Τάνακ – Γιαρβεόλα που στο τιμόνι του Toyota Yaris WRC, έκαναν… όργια, κερδίζοντας 7 από τις 15 ειδικές του αγώνα και «καταπίνοντας» εύκολα, στον δρόμο για το πόντιουμ, τόσο τον ομόσταβλο Λάτβαλα, όσο και τον θρύλο του WRC που ακούει στο όνομα Σεμπαστιάν Λεμπ και έτρεξε για πρώτη φορά με άλλο αυτοκίνητο (Hyundai i20 WRC) εκτός του γκρουπ PSA. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι, οι Εσθονοί θα κέρδιζαν, αν δεν είχαν την καθυστέρηση από κλαταρισμένο λάστιχο που αναγκάστηκαν να αλλάξουν μέσα σε ειδική διαδρομή.
Στην 4η θέση ακολούθησε το άλλο πλήρωμα του αγώνα, οι Γάλλοι Λεμπ – Ελενά, που «πασπαλισμένοι» ακόμα από τη σκόνη του Ράλι Ντακάρ, έφθασαν εσπευσμένα στη Νότια Γαλλία, οδήγησαν μόλις μια μέρα το Hyundai i20 WRC και ξεκίνησαν τον αγώνα (στο παρελθόν τον έχουν κερδίσει 7 φορές), χωρίς ποτέ να θεωρήσουν εαυτούς εκτός συναγωνισμού κορυφής. Κέρδισαν 2 από τις 15 ειδικές (3 κέρδισε ο Νεβίλ, από μία οι Οζιέ, Λάτβαλα και Μικ, ενώ μια μοιράστηκαν οι Οζιέ και Λάτβαλα), ήταν μέχρι τέλους στην μάχη για την 3η θέση και τερμάτισαν τελικά 4οι, δίνοντας στην ομάδα της Hyundai, πολύτιμους βαθμούς, που τη φέρνουν 1η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Πίσω από τους Γάλλους, τερμάτισαν οι Φινλανδοί Λάτβαλα – Άντιλα, με Yaris WRC, σε έναν αγώνα που μάλλον θα θέλουν να ξεχάσουν, αν κρίνουμε και από τον εκνευρισμό του οδηγού, που δέχθηκε ότι ο πιο αργός ρυθμός σε σχέση με τους ομόσταβλους Τάνακ και Μικ, ήταν δικό του λάθος.
Την 6άδα συμπλήρωσαν οι Βρετανοί Μικ – Μάρσαλ, στην πρώτη τους εμφάνιση με Toyota Yaris WRC, με ένα πλατύ χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπο του συμπαθέστατου οδηγού. Ο εκρηκτικός, 40χρονος Κρις, είχε κάθε λόγο να χαίρεται, αφού δικαίωσε τον Τόμι Μάκινεν (τιμ μάνατζερ της Toyota) που τον εμπιστεύτηκε, καθώς κινήθηκε γρήγορα μέσα στον δρόμο και κατάφερε να κερδίσει την power stage, την ώρα που οι Οζιέ και Νεβίλ, έδιναν τον «υπέρ πάντων» αγώνα.
Όσον αφορά την ομάδα της M Sport, με τα Fiesta WRC, όλα δείχνουν ότι θα έχει μια δύσκολη χρονιά, μετά την αποθέωση και τους τίτλους που κέρδισε με τον Οζιέ. Το Fiesta δείχνει ανταγωνιστικό, αλλά οι οδηγοί δεν πείθουν ακόμα, εκτός -ίσως- από τον Έβανς, που όμως βγήκε από τον δρόμο την ώρα που ήταν 6ος. Ο νεαρός Σούνινεν δεν έδειξε ανταγωνιστικός στις δύσκολες συνθήκες του Μόντε Κάρλο, ενώ ο Τίντεμαντ κινήθηκε στους ρυθμούς της υποδεέστερης κατηγορία (WRC2).
Στην μάχη των νέων του WRC (WRC2 PRO), τις εντυπώσεις έκλεψε και πάλι ο 18χρονος Κάλε Ροβάνπερα με Skoda Fabia R5, αλλά βγήκε στο ξεκίνημα του αγώνα, καθυστέρησε και τελικά τη νίκη πήρε εύκολα ο Βρετανός Γκρίνσμιθ, που οδήγησε με ψυχραιμία Ford Fiesta R5.
Ο διάσημος αγώνας είχε και μια ελληνική συμμετοχή, αυτή του Θεσσαλονικιού Νίκου Παυλίδη, που με συνοδηγό τον Βρετανό, Άλαν Χάριμαν, και «όπλο» ένα Peugeot 208 R2, κατάφερε να τερματίσει (για 3η συνεχόμενη χρονιά) στην 49η θέση (τερμάτισαν 67), γεγονός που δεν είναι καθόλου δεδομένο, σε έναν αγώνα σαν το Ράλι Μόντε Κάρλο.
Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι, τόσο μικρή διαφορά (2,2 δευτερόλεπτα) μεταξύ των 2 πρώτων στο Ράλι Μόντε Κάρλο, είχε να συμβεί από το 1979, όταν ο Μπερνάρ Νταρνίς (Lancia Stratos), κέρδισε για 6 δευτερόλεπτα τον Μπιορν Βάλντεγκαρντ (Ford Escort), ενώ η μικρότερη διαφορά για τη νίκη ενός παγκόσμιου Ράλι, συνέβη το 2011 στην Ιορδανία, όταν ο Οζιέ είχε κερδίσει τον Λάτβαλα για 0,2 δευτερόλεπτα.
Έτσι, τώρα και ενόψει του Σουηδικού Ράλι (14-17/02), οι βαθμολογίες έχουν διαμορφωθεί ως εξής:
Οδηγοί: Οζιέ 29 β., Νεβίλ 21 β., Τάνακ 17 β.
Ομάδες: Hyundai 30 β., Citroen και Toyota 25 β., M Sport 14 β.
Νίκος Τάδαρης