Χάρη στον εξαιρετικό turbodiesel των 1.500 κ.εκ., η A-Class κερδίζει τα εύσημα και στην οικονομία, αφού εκτός από χαμηλή κατανάλωση, προσφέρει και απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας.

Η νέα A-Class έχει μπει δυναμικά στη μάχη των premium μικρομεσαίων. Με δυναμική εμφάνιση, αλλά και ουσιαστικά πλεονεκτήματα, όπως η ποιότητα, η ασφάλεια και η τεχνολογία, η A-Class φλερτάρει επιτυχημένα με την κορυφή.

Η Mercedes-Benz είναι μια φίρμα με παράδοση στους πετρελαιοκινητήρες και σίγουρα δεν θα περίμενε κάποιος λίγα από τη χειροκίνητη A180 CDI.

Να σημειωθεί πως, η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου διαθέτει κινητήρα 1.461 κ.εκ. 109 ίππων, ενώ εκείνη που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει κινητήρα 1.796 κ.εκ, ίδιας απόδοσης.

Θ(Α)ύμα γεύση

Η μόνη εξωτερική οπτική διαφοροποίηση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, έχει να κάνει με το λογότυπο Α180 CDI στο πίσω μέρος και όπου CDI βάλτε τα αρχικά των λέξεων Common-Rail Direct Injection. Από εκεί και πέρα, η πετρελαιοκίνητη A-Class είναι το ίδιο κομψή και δυναμική, όπως τη γνωρίζουμε στην έκδοση βενζίνης.

Το καλό φυσικά με την πετρελαιοκίνητη είναι το σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης μιας και η μέση κατανάλωση καυσίμου, όπως ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία, είναι μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. (αντί 5,5 λτ./100 χλμ. για την βενζίνη).

Το ακόμα καλύτερο είναι πως, με εκπομπές CO2 98 γρ./χλμ. από τον κινητήρα, ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι απαλλαγμένος από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Από την άλλη όμως, η τιμή αγοράς της είναι πιο… τσιμπημένη στα 26.500 ευρώ, ήτοι 2.600 ευρώ περισσότερα από τη βενζινοκίνητη Α180. Φυσικά, αν κάνετε πολλά χλμ. ετησίως η επιλογή της Α180 CDI είναι μονόδρομος!

Εσωτερικό-Χώροι: Ποιότητα και ευρυχωρία

Καμία αλλαγή στο εσωτερικό της Α180 CDI σε σχέση με όσα γνωρίζουμε στη βενζινοκίνητη Α180 με εξαίρεση την έναρξη της κόκκινης περιοχής του στροφόμετρου στις 4.000 σ.α.λ. Κατά τα άλλα, ξεχωρίζουν οι αεραγωγοί, η οθόνη του συστήματος infotainment και ο πίνακας οργάνων.

Τα υλικά φυσικά, έχουν πολύ καλή απτή ποιότητα, αλλά και εδώ σε μερικά σημεία (και με γνώμονα όχι το μέσο όρο των μικρομεσαίων, αλλά την κορυφή των premium) το φινίρισμα δεν είναι κορυφαίο.

Η συναρμογή είναι όμως άμεμπτη, όπως και η εργονομία, αν εξαιρεθεί όμως η θέση (και η επιλογή) του ηλεκτρικού χειρόφρενου. Καμία αλλαγή φυσικά δεν υπάρχει στη χωροταξία με τους επιβάτες να νιώθουν ιδιαίτερα άνετα με τα γόνατα και τα κεφάλια τους.

Το μόνο που μπορεί να επισημανθεί όχι κολακευτικά είναι πως ο χώρος αποσκευών «τερματίζει» στα 341 λίτρα. Πάντως, είναι απόλυτα κανονικός σε σχήμα και επεκτείνεται με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Κινητήρας – Επιδόσεις: Πολλά κερδίζεις, λίγα χάνεις

O 4κύλινδρος, 8άλβιδος πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιεί τεχνολογία άμεσου ψεκασμού common rail, διαθέτει τούρμπο με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας και αποδίδει 109 ίππους. Το σημαντικότερο είναι όμως η προσφορά 260 Nm ροπής από τις 1.750 μέχρι τις 2.500 σ.α.λ.

Στην πράξη, ο κινητήρας κινεί σβέλτα το βαρύ πολυτελές μικρομεσαίο, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.), όσο και εν κινήσει (60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 7,9/12,7 δλ και 80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η σε 11,8/14,7 δλ.).

Σε σχέση με την A180, η πετρελαιοκίνητη A180 υστερεί 2,2 δλ. στα 0-100 χλμ./ώρα, αλλά είναι ισάξια ή και γρηγορότερη στις ρεπρίζ, που αξίζουν στην καθημερινή οδήγηση.

Ο κινητήρας «ακούγεται» στο ρελαντί και στις υψηλές στροφές, αλλά δεν παρουσιάζει σημαντική υστέρηση απόκρισης στις χαμηλές στροφές εμφανίζοντας ένα ευρύ για πετρελαιοκινητήρα, φάσμα λειτουργίας.

Ένα ακόμα του πλεονέκτημα είναι ο μικρός, σχετικά, κυβισμός και φυσικά δε θα ξεχάσουμε να αναφέρουμε ξανά την χαμηλή κατανάλωση των 3,8 λτ. και την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας.

Στο δρόμο: Α-ρχόντισσα

Η άνεση και η ποιότητα κύλισης της A180 CDI είναι υψηλού επιπέδου και η απορρόφηση των ανωμαλιών γίνεται αποτελεσματικά και σαν αποτέλεσμα, οι επιβάτες μεταφέρονται κυριολεκτικά ατσαλάκωτοι.

Μόνο ο θόρυβος του κινητήρα στο ρελαντί και ψηλά μετριάζει κάπως την εικόνα, ενώ και κάποιες έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ενίοτε δεν απορροφούνται απόλυτα αποτελεσματικά.

Όπως και να έχει, η Α180 CDI εμφανίζει ατράνταχτη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ αν ξεπεραστούν τα όρια πρόσφυσης στις στροφές, η υποστροφή είναι προοδευτική και απόλυτα ελεγχόμενη.

Άλλωστε, το χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου εξασφαλίζει δυναμισμό στο turn in, τη στιγμή μάλιστα που το τιμόνι έχει σαφή αίσθηση στην ευθεία και «κόβει» σωστά στις στροφές, έχοντας και σχετικά κοντή κρεμαγιέρα (2,7 στροφές).

Άξιο μνείας είναι το σύστημα πέδησης με εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα (100-0 μ. σε 36,6 μ., ενώ το ESP, που δεν απενεργοποιείται εντελώς, λειτουργεί χωρίς να γίνεται ενοχλητικό. Στα συν της πετρελαιοκίνητης A180 CDI είναι και η μεγάλη αυτονομία, που θεωρητικά ξεπερνά τα 1.300 χλμ.!

Πηγή: autotriti.gr