H Ducati του πρωταθλητή Carlos Checa ήταν στην ευθεία 30 ολόκληρα χιλιόμετρα πιο αργή από τα τετρακύλινδρα! Αν είδατε τον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος WSBK στην Μόσχα, θα το προσέξατε. Αν όχι, αυτή ήταν η αιτία της προστριβής

Η διαφορά ισοδυναμεί με άλλη αγωνιστική κλάση. Τόση είναι για παράδειγμα η διαφορά ανάμεσα στα πρωτότυπα MotoGP και τα CRT, όταν αγωνίζονται μαζί. Και βέβαια κανείς δεν περιμένει από μία μοτοσυκλέτα CRT να κερδίσει κάποιον αγώνα MotoGP.

Αυτό όμως ακριβώς συμβαίνει στo Παγκόσμιο Superbike. Και γι’ αυτό έγινε έξαλλος μετά τον αγώνα της Μόσχας ο Genesio Bevilacqua, αφεντικό της Althea Racing.
Τώρα απειλεί πως αν δεν αλλάξει ο κανονισμός που καθορίζει το ελάχιστο βάρος των μοτοσυκλετών, και ειδικότερα αυτός που επιβαρύνει τα δικύλινδρα των 1.200 κυβικών, τότε θα αποσύρει την ομάδα του από το πρωτάθλημα του 2013.

Οι αντιρρήσεις του Bevilacqua παρουσιάστηκαν σε πρόσφατη συνέντευξή του προς το www.moto.it. “Οι κανονισμοί τιμωρούν άδικα τις Ducati”, δήλωσε. Εξαιτίας αυτού πιστεύει πως ο Carlos Checa οδηγεί στο απόλυτο όριο τη μοτοσυκλέτα του, απλά και μόνο για να μπορέσει να μείνει κοντά στα τετρακύλινδρα.

Στην όχι ιδιαίτερα μεγάλη ευθεία της μοσχοβίτικης πίστας ο Checa υστερούσε σε τελική κατά 30 ολόκληρα χιλιόμετρα, και μόνον στις στροφές στο πίσω μέρος της πίστας κατάφερνε να πιάσει τους προπορευόμενους. Αλλά ούτε σκέψη για να προσπεράσει…

Αυτό πάντως που ανησυχεί πραγματικά τον Ιταλό, είναι το τί θα συμβεί όταν του χρόνου η ξεπερασμένη πλέον 1098R αντικατασταθεί από την 1199 Panigale… Θα της επιβληθεί ακόμα μεγαλύτερη ποινή βάρους, αν αποδειχτεί ταχύτερη των τετρακύλινδρων; Η Panigale είναι πολύ σημαντική για την Ducati, για να αφεθεί να αποτύχει αγωνιστικά.

Το αφεντικό της Althea ζητά λοιπόν να ακυρωθούν οι παράλογοι και άδικοι κανονισμοί και να καθοριστούν καινούργιοι, αλλά όχι από τους Κατασκευαστές και τις Ομάδες, όπως μέχρι σήμερα. Τη θέση του «νομοθέτη», προτείνει ο Bevilacqua, πρέπει να πάρει μια Επιτροπή Τεχνικών και Μηχανικών.

Αν η κατάσταση συνεχιστεί ως έχει, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην λάβει μέρος η ομάδα του στο Πρωτάθλημα Superbike του 2013, καθώς χωρίς τη δυνατότητα νίκης, δεν υπάρχει και το κίνητρο να επενδύσει κανείς –εννοώντας την εταιρεία κεραμικών Althea που ουσιαστικά φέτος, με την απουσία της επίσημης Ducati, πληρώνει για την παρουσία των “κόκκινων” στο πρωτάθλημα μέσω μιας ιδιωτικής ομάδας.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό, από φέτος τα δικύλινδρα 1.200 κυβικών πρέπει να ζυγίζουν τουλάχιστον 171 κιλά, όταν το όριο για τα τετρακύλινδρα είναι 165. Η αλλαγή αυτή αποφασίστηκε πέρσι στα τέλη Οκτωβρίου, σε μια προσπάθεια των διοργανωτών του World Superbike να μειώσουν τα κόστη για τις ομάδες. Μαζί ήρθε και η επιβολή του “κανόνα της μίας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη”. Κατά τον διοργανωτή του Πρωταθλήματος, Ιταλό Paolo Flammini, όλες μαζί οι αλλαγές, γλιτώνουν κάθε ομάδα από έξοδα που μπορεί να φτάνουν και τις 100.000 ευρώ ετησίως.

Πόσο γίνεται πραγματικά αιτία το βάρους για να χάνει μια μοτοσυκλέτα 30 χιλιόμετρα από την τελική της; Σε καμία περίπτωση αν μιλάμε για 6 κιλά διαφοράς και όλοι το γνωρίζουν αυτό. Υπάρχει απώλεια, ναι, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό. Περισσότερο μοιάζει η ιστορία σαν προσπάθεια να δημιουργηθούν όσο γίνεται καλύτερες συνθήκες για την υποδοχή της Panigale, το 2013.

Πόσο πραγματικός είναι ο κίνδυνος να αποσυρθεί η Althea; Όχι και τόσο. Aπλά τώρα είναι η εποχή των διαπραγματεύσεων για τους κανονισμούς της επόμενης χρονιάς και κάθε ενδιαφερόμενος αρχίζει να πυροβολεί προληπτικά πριν καθίσει στο τραπέζι με τους υπόλοιπους.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει αυτόν τον καιρό στα MotoGP, με την απειλή της απόσυρσης αυτήν τη φορά να εκτοξεύεται από την Honda…