Ήταν το 1927, τότε που ο νεαρός επ’ ονόματι Wilson Miller στα 23 του χρόνια αποφάσισε να φτιάξει το δικό του αεροπλάνο.
Η ιστορία λίγη σχέση έχει με τη στήλη, ωστόσο έχει το ενδιαφέρον της από την άποψη της ευρηματικότητας, του αποτελέσματος και της εξέλιξης ενός παθιασμένου μοτοσυκλετιστή.
Τρία χρόνια δουλειάς στο γκαράζ του σπιτιού του χρειάστηκε ο Miller για να ολοκληρώσει το όνειρό του και να αφήσει άφωνους τους αεροναυπηγούς της εποχής του. Ένα λαμπρό μυαλό, πραγματικό ταλέντο της μηχανολογίας, έφτιαξε το πρώτο υπερελαφρύ αεροπλάνο.
Σπούδαζε τα αεροπλάνα από πολύ μικρή ηλικία, από την εφηβεία του κιόλας και στη συνέχεια πιο επίσημα στο High School του Oneido. Το 1927 ανέλαβε τη συμμετοχή της σχολής του στο διαγωνισμό των «Νέων Μηχανικών» της εποχής, καταθέτοντας το δημιούργημά του.
Απέσπασε το πρώτο βραβείο πανηγυρικά στο διεθνή μάλιστα διαγωνισμό, επικρατώντας απέναντι σε καταξιωμένους σχεδιαστές και ναυπηγούς των ΗΠΑ και του Καναδά. Κέρδισε και το ποσό των 100 δολαρίων που συνόδευε το βραβείο, για την πληρότητα και την γνησιότητα του έργου του.
Με άνοιγμα φτερών μόλις 6 μέτρα, μήκος ατράκτου 4,2 μέτρα και πλάτος φτερών 1,27 μέτρα, επρόκειτο για ένα μικρό μονοθέσιο αεροπλάνο, κάτι σαν μοτοσυκλέτα. Όταν λοιπόν ήρθε η ώρα για την κινητήριο δύναμη, ο ευρηματικός Wilson βρήκε εύκολα τη λύση.
Χρειαζόταν έναν αντίστοιχα ελαφρύ και αποδοτικό κινητήρα. Δεν χρειάστηκε να ψάξει και πολύ καθώς την έβλεπε δίπλα του, στο ίδιο γκαράζ πάνω στην καινούργια Harley-Davidson της οικογένειας.
Με ισχύ 18-20 ίππων, ο V-2 κινητήρας JD του 1927 μπορούσε να κινήσει το αεροπλάνο με ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα και να προσδώσει ταχύτητα ταξιδιού που ξεπερνούσε τα 100 χ.α.ω.
Η κατασκευή του αεροπλάνου έγινε εξ ολοκλήρου στο γκαράζ και τα αποσπώμενα φτερά έδωσαν τη δυνατότητα εύκολης μεταφοράς του… οδικώς μέχρι το αεροδρόμιο της Oneida.
O Miller και το δημιούργημά του, το «Miller Light Plane» έγιναν πρώτη είδηση στα Μέσα της εποχής, ενώ ο ίδιος έκανε μια αναμενόμενα λαμπρή καριέρα στην αεροναυπηγική και αργότερα ως ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο του Oneido.
Η πρώτη πτήση του αεροσκάφους έγινε το καλοκαίρι του 1927 και αποτέλεσε την αρχή για μια νέα κατηγορία αεροσκαφών, των μεσαίων και ελαφρών. Ο Wilson πέθανε πλήρης ημερών στα 81 του χρόνια το 1985, ενώ το αεροπλάνο αγνοείτο για αρκετά χρόνια.
Το 1992 και μετά από επισταμένη έρευνα του Dale Walksler, εφόρου του μουσείου τεχνολογίας «Wheels Through Time Museum» στο Maggie Valley της βόρειας Carolina, βρέθηκε το σπάνιο πρωτότυπο και έκτοτε φιλοξενείται εκεί.
Μαζί με το πρωτότυπο βρέθηκαν και όλα τα σχετικά έγγραφα, σχέδια, άρθρα και φωτογραφίες της εποχής. Όχι όμως και το κουφάρι της Harley Davidson JD που το 1927 είχε δωρίσει τον κινητήρα της, πριν προλάβει να φθείρει ούτε ένα ζευγάρι λάστιχα στη ζωή της…