Το αμέσως μεγαλύτερο νέο από την παρουσίαση του νέου Peugeot 208 είναι οι νέοι 3κύλινδροι κινητήρες του.
Από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της φετινής χρονιάς το Peugeot 208 είναι από τις περιπτώσεις εκείνες που κάνουν την πραγματική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν τους.
Φρέσκο σε εμφάνιση, μέσα και έξω, προσεγμένο σε ποιότητα, προχωρημένο σε εξοπλισμό, αθλητικό σε οδηγική φύση και με σύγχρονους κινητήρες, ξέρει πώς να διεκδικήσει τα αγοραστικά πρωτεία.
Ανάμεσα στις καινοτομίες που το διακρίνουν είναι και οι τελείως νέοι 3κύλινδροι κινητήρες που μπαίνουν για πρώτη φορά σε μοντέλο του group PSA.
Αναζωογονητική εμφάνιση
Το νέο 208, έχει μικρύνει ελαφρώς σε διαστάσεις (μήκος και ύψος), με αποτέλεσμα, τόσο τον περιορισμό του αεροδυναμικού συντελεστή στο πολύ καλό Cd: 0,29, όσο και, το κυριότερο, τον περιορισμό του βάρους.
Κατά τα λοιπά, η εμφάνιση είναι πολύ ενδιαφέρουσα, με νέα μάσκα μπροστά, χαρακτηριστικά φωτιστικά μπροστά και πίσω, αλλά και αρκετά διακοσμητικά σιρίτια περιφερειακά του αμαξώματος.
Όλα αυτά χαρίζουν ένα νεανικό αέρα στο σύνολο, με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας.
Σύγχρονο και με προσωπικότητα εσωτερικό
Στο εσωτερικό του, το Peugeot 208 αποπνέει τον ίδιο χαρακτήρα και νεανικό προφίλ που συναντούμε και στο εξωτερικό. Εντύπωση προκαλεί το σύγχρονο ταμπλό με τη μεγάλη οθόνη αφής, που δίνει πρόσβαση στο σύστημα infotainment.
Σχεδιαστικά είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό κυκλοφορεί σε αυτοκίνητο της κατηγορίας, ενώ καταφέρνει και σε κάνει να προσπερνάς το γεγονός ότι, δε συνδυάζεται απαραίτητα με CD-player. Από την άλλη, η ευχρηστία της είναι περιορισμένη.
Αφενός ο οδηγός αναγκάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο για να ελέγξει τις ρυθμίσεις, αφετέρου η περιήγηση στα υπομενού είναι δύσκολη και η multitouch οθόνη όχι πολύ ακριβής.
Από εκεί και πέρα, η ποιότητα του εσωτερικού είναι καλή, με σκληρά πλαστικά που έχουν καλό φινίρισμα και συναρμογή.
Αναλόγως καλοί είναι και οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (285 λίτρα), ενώ το εσωτερικό παραμένει ευάερο και ευήλιο, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (χωρίς φινιστρίνια στα πλευρικά παράθυρα) και καλή περιφερειακή ορατότητα. Καλή και η θέση οδήγησης, που στηρίζει σωστά το σώμα και τοποθετείται σωστά απέναντι στο τιμόνι.
Γαλλικός εκπρόσωπος στο δρόμο
Αυτή τη φρεσκάδα που σου βγάζει το νέο Peugeot 208 αισθητικά, στην επιβεβαιώνει με τον τρόπο που στέκεται στο δρόμο. Βασιζόμενο σε ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο, με προσεγμένη ακαμψία και πιο ελαφρύ, το 208 διατηρεί όλα τα στοιχεία της παιχνιδιάρικης οδικής συμπεριφοράς του 207, πηγαίνοντάς τα ένα βήμα πιο κάτω. Αυτό είναι κατ’ αρχήν καλό σε μία εποχή φίμωσης της επικοινωνίας του οδηγού με το δρόμο.
Εδώ, το turn in εξακολουθεί να είναι ακριβές και η τοποθέτηση ακριβής μέσα στη στροφή, το πίσω μέρος είναι συμμετοχικό, η πρόσφυση στις στροφές αυξημένη και το τιμόνι (με τη μικρή διάμετρο που θυμίζει playstation) κάνει ό,τι μπορεί για να αναβαθμίσει την εμπειρία.
Με την άνεση να κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, εκείνο που θα ήταν επιθυμητό είναι λίγο μεγαλύτερο ραφινάρισμα στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες, από τον πίσω άξονα.
Καινοτομία με ουσία κάτω από το καπό
Η έκδοση της δοκιμής εξοπλίζεται με το μεγαλύτερο (1,2 λίτρου) από τους δύο νέους 3κύλινδρους κινητήρες που θα συμπληρώσουν τη γκάμα του νέου μοντέλου. Και τα δύο μοτέρ (1,0 & 1,2 λίτρου) που είναι αλουμινένια, χαμηλών τριβών (με ειδική επένδυση DLC ή Diamond Like Carbon) και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (VTi).
Ο 1.200άρης αποδίδει 82 ίππους και δεν καταναλώνει πάνω από 4,5 λτ./100 χλμ. με εκπομπές ρύπων μόλις 104 γρ./χλμ. Στην πράξη, το μοτέρ βγάζει μια τεχνολογική φρεσκάδα ανάλογη των προδιαγραφών του.
Είναι ελαφρύ και το δείχνει, παρασύροντας προς τα κάτω και τη ζυγαριά για όλο το αυτοκίνητο, πράγμα που φαίνεται στο δρόμο, ειδικά σε σχέση με την πετρελαιοκίνητη έκδοση του 208.
Επίσης, λειτουργεί πολύ πολιτισμένα και χωρίς πολλούς κραδασμούς, παρότι είναι 3κύλινδρο, ενώ ο θόρυβος δεν φτάνει ποτέ στα αυτιά των επιβατών, ακόμα και στις ψηλές ταχύτητες.
Η απόδοση της δύναμης είναι γραμμική, με καλό τράβηγμα από χαμηλά (με τους όποιους περιορισμούς θέτει η μικρή ροπή των 118 Nm), ενώ ψηλά έχει επαρκή δύναμη. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, που είναι συνεργάσιμο στις ήπιες αλλαγές.
Παράλληλα, η κατανάλωση, υπό πραγματικές συνθήκες, μπορεί να παραμείνει πραγματικά χαμηλά, κάτι που έχει και τη μεγαλύτερη σημασία σήμερα.
Value for money
Ο κινητήρας έχει μικρές απαιτήσεις σε καύσιμο και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων, συμπαρασύροντας τα πάγια έξοδα του αυτοκινήτου. Ωστόσο, από την τιμή του αυτοκινήτου και μόνο αποδεικνύεται η value for money τοποθέτησή του.
Με full εξοπλισμό ασφαλείας, με 6 αερόσακους και ESP παντού, αλλά και ολοκληρωμένες ηλεκτρικές ευκολίες από τη βασική έκδοση, η τιμή που πέφτει κάτω από τα 11.000 ευρώ με απόσυρση, κρίνεται πολύ δελεαστική.
Το 208 είναι ένα μοντέλο που έχει πολλά χρόνια μπροστά του και μπορεί να χαρίζει πραγματικά ευχάριστες μετακινήσεις.
Πηγή: autotriti.gr