Όταν πριν λίγους μήνες ολοκληρώθηκε η «τριλογία» της οικογένειας SUV της Opel με τον κωδικό Χ, σας είχαμε παρουσιάσει το μεγαλύτερο μοντέλο της σειράς που ακούσει στο όνομα Grandland X.
Πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο της μάρκας που παρουσιάζεται από τότε που εξαγοράστηκε από τον γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot-Citroen) και είναι κτισμένο πάνω στις ίδιες βάσεις με το Peugeot 3008, με δική του προσωπικότητα, αλλά και πολλές διαφορές που το τοποθετούν – κατά τη γνώμη μας- ουσιαστικά σε διαφορετικό καταναλωτικό κοινό.
Θυμίζουμε ότι, το Grandland X λοιπόν είναι ένα μεσαίο SUV με μήκος 4,477 μ. και μεταξόνιο 2,675 μ., που επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακας από τον Γάλλο «συγγενή» του, αλλά διαφοροποιείται αισθητά στην σχεδίαση και στην εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων.
Μεγαλύτερο από το Mokka X, επικεντρώνει την παρουσία του στο premium design, τις τεχνολογικές καινοτομίες, την συνδεσιμότητα (Opel On Star), στη σειρά κινητήρων και στο προαιρετικό, ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip, που εξασφαλίζει πρόσφυση σε ποικίλες οδηγικές συνθήκες.
Με επιβλητική εξωτερική εμφάνιση, και συμβατικής σχεδίασης εσωτερικό, διαθέτει πολύ καλή ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης.
Οι χώροι του φιλοξενούν άνετα (αν και θα θέλαμε λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω) 5 επιβάτες, προσφέρουν άφθονες έξυπνες λύσεις για τοποθέτηση μικροαντικειμένων και ο χώρος αποσκευών χωρά από 514 (488 με ρεζέρβα), έως 1652 (1626 με ρεζέρβα) λίτρα, όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας πάντως, είχε ρεζέρβα ασφαλείας, που θεωρείται για τις συνθήκες της χώρας μας πολύ καλύτερος εξοπλισμός από το κιτ επισκευής ελαστικού.
Ένα Grandland Χ, βαμμένο σε μια απόχρωση του μπλε (που του ταιριάζει πολύ), με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1200 κ.εκ., είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πριν λίγες ημέρες, για πολλά χιλιόμετρα.
Το μοντέλο ήταν εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα συστήματα υποστήριξης που κάνουν την οδήγηση πιο ξεκούραστη, όπως: Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού, Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness Alert), Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Advanced Park Assist) και Κάμερα 360°.
Ο 3κύλινδρος 1200άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας, αποδεικνύεται ελαστικός, πολιτισμένος, δυνατός και εύστροφος. Με γαλλική καταγωγή αποδίδει 130 ίππους και 23,4 kgm ροπής, που εύκολα και σβέλτα διαχειρίζονται τα 1.350 κιλά βάρους του αμαξώματος. Η απόδοση αυτή, σε συνδυασμό με την σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου με τον εύχρηστο επιλογέα, οδηγούν σε ικανοποιητικές επιδόσεις, με 11.6 δεύτερα για τα 0-100 και 188 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα.
Ιδιαίτερα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ο κινητήρας αυτός βρίσκεται στο στοιχείο του, με δυνατό τράβηγμα, ελάχιστο θόρυβο, ανύπαρκτο κραδασμό και λογική κατανάλωση. Η τελευταία, με το σύστημα start/stop να δουλεύει άψογα ήταν κατά μέσο όρο στη διάρκεια της δοκιμής μας, στα 7,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ ανέβαινε σημαντικά, αν ο οδηγός ζητούσε συνεχώς το μέγιστο από τον κινητήρα.
Σε επίπεδο οδηγικών εμπειριών τώρα, η ψηλή θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με το ελαφρύ (αλλά όχι όσο σαφές θα θέλαμε) τιμόνι, κρύβουν τον όγκο του αυτοκινήτου και δίνουν ευελιξία, μαζί με ευκολία χρήσης, στοιχεία που εξασφαλίζουν ξεκούραστη οδήγηση.
Στα δυνατά σημεία του μοντέλου εντοπίσαμε την ποιότητα κύλισης (με εξαίρεση μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες που φέρνουν την ανάρτηση στα όριά της και παράγουν θορύβους), την ηχομόνωση, την οδική συμπεριφορά, τα δυνατά φώτα και τα αποτελεσματικά φρένα.
Η αίσθηση της ανάρτησης είναι στιβαρή χωρίς να είναι σφιχτή (όπως του 3008), οι κλίσεις του αμαξώματος σχετικά μικρές και η οδική συμπεριφορά είναι σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων ουδέτερη, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «σπορτίφ».
Το χειροκίνητο κιβώτιο, με τις μακριές σχέσεις εκμεταλλεύεται σωστά την απόδοση του 3κύλινδρου κινητήρα που χαμηλά συμπεριφέρεται σαν diesel και ψηλά «τραγουδάει» γραμμικά μέχρι τον κόφτη των στροφών χωρίς κενά.
Ευχάριστη είναι και η αίσθηση του εσωτερικού, με μια μεγάλη (αλλά πολλές φορές δυσδιάκριτη) οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, με τους απαραίτητους διακόπτες και τον ευανάγνωστο έναν πίνακα οργάνων. Η ποιότητα είναι σε πολύ καλά επίπεδα, όπως επίσης και η εργονομία. Τα υλικά σε όλο το εσωτερικό και η καλή συναρμολόγησή τους δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ακριβότερο αυτοκίνητο, ενώ οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα διευκολύνουν την καθημερινότητα.
Συνοψίζοντας, θα επαναλάβουμε την αρχική μας άποψη για το Grandland Χ, που είναι ένα καλοκατασκευασμένο και ισορροπημένο οικογενειακό αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου, σαφώς διαφορετικό από το «αδελφό» 3008, με έμφαση στους χώρους, την άνεση και την οικονομία.
Ειδικά η έκδοση με τον τουρμποκινητήρα βενζίνης των 1200 κ.εκ., μας κέρδισε τόσο πολύ, ώστε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, να «αγνοούμε» την έκδοση diesel. Όσο για την τιμή, αυτή ξεκινά από περίπου 25.000 ευρώ και ανεβαίνει ανάλογα με τον εξοπλισμό.
Yπέρ
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης / Ηχομόνωση
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Φρένα/Φώτα
Κατά
- Αίσθηση τιμονιού
- Περιορισμένος χώρος για τα πόδια πίσω
- Δυσανάγνωστη (υπό προϋποθέσεις) οθόνη πληροφοριών
- Τιμή
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: SUV/Crossover, 5θυρο, 5θέσιο επιβατικό
Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, βενζίνης
Κυβισμός: 1.199 κ.εκ.
Ισχύς: 130 ίπποι/5.500 σαλ
Ροπή: 230 Nm/ 1.750 σαλ
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: χειροκίνητο 6 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson/Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
Ελαστικά: 225/55/18
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι/Πίσω Δίσκοι
Διαστάσεις: 4.477 Χ 1.856 Χ 1.609 χλστ
Μεταξόνιο: 2.675 χλστ
Βάρος: 1.350 κιλά
Ρεζερβουάρ: 53 λτ
Χώρος αποσκευών: 514 έως 1652 λτ
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ): 11,6 δεύτερα
Τελική ταχύτητα: 188 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,6 λτ/100χλμ
Νίκος Τσάδαρης