Η Opel εφοδιάζει πλέον το Grandland X με ένα νέο και μοντέρνο κινητήρα. Συγκεκριμένα, το συμπαγές SUV θα εφοδιάζεται με ένα νέο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, που συνδυάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με ιδιαίτερα ομαλές αλλαγές σχέσεων.
Παρά τις ισχυρές επιδόσεις της, η αλουμινένια μονάδα PureTech παράγει χαμηλούς ρύπους, χάρη σε ένα προηγμένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων με Φίλτρο Σωματιδίων Βενζίνης – Gasoline Particulate Filter (GPF). Το Grandland X 1.6 Direct Injection Turbo με start/stop (κατανάλωση καυσίμου[1],[2]: 7,2-7,1 λτ/100 χλμ στην πόλη, 5.0-4.9 λτ/100 χλμ εκτός πόλης, 5.8-5.7 λτ/100 χλμ και 132-130 γρ/χλμ CO2 στο μικτό κύκλο) ήδη συμμορφώνεται με το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP.
Ο 4κύλινδρος κινητήρας με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο αποδίδει μέγιστη ισχύ 180 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 250 Nm μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός, επιταχύνει το Grandland X από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 8,0 δευτερόλεπτα και το φτάνει στην τελική ταχύτητα των 222 χλμ/ώρα.
Η μεταβλητή βύθιση των βαλβίδων και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, επιτρέπει τη συνεχή ρύθμιση βύθισης και διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων, για βελτιωμένη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Ο νέος κινητήρας θα διατίθεται και με την ανώτερη έκδοση «Ultimate» του μοντέλου που είναι εξοπλισμένη με γνώμονα την πολυτέλεια. Το σπορ SUV διαθέτει επίσης 19άρες ζάντες αλουμινίου «BiColor» και ασημί ράγες οροφής. Τέλος, εργονομικά καθίσματα, δερμάτινη ταπετσαρία, premium ηχοσύστημα Denon και πολυάριθμα, υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ενημέρωσης/ψυχαγωγίας υπόσχονται ευχάριστες διαδρομές για οδηγό και επιβάτες.
[1] Οι μετρήσεις WLTP μετατράπηκαν σε τιμές NEDC για λόγους σύγκρισης.
[2] WLTP τιμές μικτού κύκλου (μόνο για πληροφοριακούς σκοπούς, ώστε να μην συγχέονται με τις επίσημες τιμές NEDC): κατανάλωση 8.0-7.1 l/100 km, ρύποι 181-161 g/km CO2.
Νίκος Τσάδαρης