Μετά την απρόσμενη και εν πολλοίς ανεξήγητη απόφαση του Αμερικανού να εγκαταλείψει την Yamaha στο τέλος του 1012, οι δημοσιογράφοι έχουν βαλθεί να ανακαλύψουν τι έχει παιχτεί και ποια είναι τα σχέδια του Spies για το μέλλον.
Ήδη πολλοί στοιχηματίζουν για το αν θα αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Superbike ή θα επιστρέψει στο Αμερικάνικο Πρωτάθλημα ΑΜΑ.

Όμως δεν είναι καν σίγουρο ότι θα αγωνιστεί ο Αμερικανός. Γιατί να μην πάρει από τη σημαία ένα χρονάκι άδεια; Ο ίδιος δεν έχει αναφέρει το παραμικρό μέχρι τώρα, αλλά όσοι τον ξέρουν καλύτερα, δεν διστάζουν να πουν ότι ίσως επιλέξει να μείνει για ένα διάστημα μακριά από τους αγώνες.

Ο Τεξανός έχει πολλά άλλα ενδιαφέροντα και συμφέροντα πέρα από τους αγώνες μοτοσυκλετών. Τρέχει σε ποδηλατικούς αγώνες, είναι ιδιοκτήτης αλυσίδας εστιατορίων και μια ποδηλατικής αγωνιστικής ομάδας.

Έτσι εξηγείται και το απίστευτο και όμως αληθινό: συνήθως κατά τη νεκρή χειμερινή περίοδο ο Spies δεν οδηγεί μοτοσυκλέτες. Τα δύο τελευταία χρόνια (στα MotoGP) δεν οδήγησε ούτε μια φορά ανάμεσα στις δοκιμές της Βαλένθια (μέσα Νοεμβρίου) που σηματοδοτούν το τέλος της μιας χρονιάς και στα πρώτα επίσημα δοκιμαστικά της IRTA, στις αρχές Φεβρουαρίου (της επόμενης χρονιάς).

Ούτε χωματερό, ούτε street για καφέ, τίποτα! Μάλιστα λίγο πριν τον αγώνα MotoGP 2011 στο Κατάρ είχε αστειευτεί κάνοντας σούζα με ένα σκουτεράκι στο paddock… «εντάξει, ξαναβρήκα τη φόρμα μου».

Είναι λόγω χαρακτήρα πολύ κοντά στον Stoner, έχουν γίνει φίλοι και τον στήριξε πάντα κατά τις διαμάχες του με τον Τύπο, με την Dorna και τους άλλους αναβάτες. Ο Spies ενδιαφέρεται κι αυτός μόνον για τους αγώνες και όχι για την πολιτική των αγώνων.

Ανέκδοτο σχετικό: μετά την ανακοίνωση του Stoner ότι αποσύρεται, κάποιος ρώτησε τον Spies αν το πιστεύει, και εκείνος απάντησε «φυσικά και το πιστεύω», με τρόπο που έδειξε ότι θεωρούσε την ερώτηση τελείως μα τελείως ηλίθια.

Ο Ben συνήθως κοιτάει τη δουλειά του και δεν σχολιάζει, φέτος όμως ξέφυγε από τον κανόνα του και καταφέρθηκε ανοιχτά εναντίον της κατάργησης του Rookie Rule, προκειμένου να έρθει το πουλέν της Honda, ο Marquez κατευθείαν στην εργοστασιακή ομάδα HRC.

Προφανώς στους αγώνες σημαντικότερο ρόλο παίζει πλέον η πολιτική και οι γνωριμίες με χορηγούς, παρά η αξία των αναβατών. Δεν είναι τυχαίο που δύο πολύ ντόμπροι τύποι σαν τον Stoner και τον Spies επέλεξαν ξαφνικά φέτος να αποσυρθούν.

Η απουσία τους είναι απώλεια για το πρωτάθλημα, αλλά χαιρόμαστε που υπάρχουν ακόμα τύποι που δεν ξεπουλάνε την ιδέα τους (όσο ρομαντική ή ‘παιδική’) για τους αγώνες αντί ενός πινακίου φακής ή, ακόμα καλύτερα, αντί ενός εκατομμυρίου ευρώ.

Για τους μεγαλύτερους η κατάσταση θυμίζει αρκετά την ιστορία του Graeme Crosby, στις αρχές της δεκαετίας του ’80. O Crosby είχε κερδίσει το πρωτάθλημα SBK της Αυστραλίας, τον 8ωρο αγώνα της Suzuka, την Daytona 200 και το Isle of Man TT πριν τον πάρει η Yamaha στην ομάδα GP, δίπλα στον πολύ Giacomo Agostini.

To ’82 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ο Crosby είχε ατυχίες και πολλούς τραυματισμούς, παρόλα αυτά κατάφερε να τερματίσει 2ος. Όλοι περίμεναν να διαπρέψει την επόμενη χρονιά, όμως με το τέλος της σαιζόν ο άνθρωπος δήλωσε αηδιασμένος με τις ίντριγκες (χρησιμοποίησε λιγότερο ευγενικό όρο) στην ομάδα, τα βρόντηξε και έφυγε, για να μην ξαναγυρίσει ποτέ.

Θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο και ο Spies; Σίγουρα ναι, λένε όσοι τον έχουν ψυχανεμιστεί…