Σε σημερινή της ανακοίνωση η Honda δηλώνει την πρόθεσή της να συμμετάσχει με εργοστασιακή ομάδα στο Rally Dakar που θα διεξαχθεί τον προσεχή Ιανουάριο στη Νότιο Αμερική.
Ο αγώνας ξεκινά στις 4 Ιανουαρίου του 2013 και θα διασχίσει το Περού, την Χιλή και την Αργεντινή.
Η Honda συμμετείχε επίσημα στο παρελθόν για εννέα συνεχή χρόνια και πέτυχε 5 νίκες, με τους Cyril Neveu (1982, ’86, ’87), Edi Orioli (1988) και Gilles Lalay (1989). Τα χρόνια εκείνα το Dakar ήταν «κανονικό» και λεγόταν Paris-Dakar, διέσχιζε τις αφρικανικές ερήμους και τερμάτιζε στο Dakar της Σενεγάλης.
Τώρα, 23 μετά την τελευταία εργοστασιακή συμμετοχή της, η Honda επιστρέφει σε ένα χώρο όπου μεσουρανούσε. Τότε είχε αποσυρθεί δηλώνοντας ότι δεν υπήρχε ισχυρός αντίπαλος κι έτσι δεν είχε πια ενδιαφέρον.
Η εργοστασιακή ομάδα της Honda θα προσφωνείται «Team HRC», και θα έχει στις τάξεις της τον πορτογάλο Helder Rodrigues, που ήταν 3ος στο Dakar του 2012 και το βραζιλιάνο Felipe Zanol, με μεγάλη εμπειρία σε κάθε είδους χωμάτινους αγώνες, motocross, enduro και rally.
Μια δεύτερη ομάδα υποστήριξης θα αποτελείται από το νεαρό φέρελπι βρετανό Sam Sunderland και τον αργεντινό Javier Pizzolito. Θα οδηγούν μία πρωτότυπη μοτοσυκλέτα που έχει εξελιχθεί ειδικά για τον συγκεκριμένο αγώνα από το κέντρο έρευνας και εξέλιξης μοτοσυκλετών του Honda R&D. Από το ίδιο τμήμα όπου εξελίσσονται οι μοτοσυκλέτες MotoGP…
Η μοτοσυκλέτα της οποίας υπάρχει μόνο σκίτσο αυτή τη στιγμή, θα είναι βασισμένη στην CRF450X, την enduro εκδιχή των γνωστών CRF 450 R. Τα αξεσουάρ και ανταλλακτικά που έχουν σχεδιαστεί ώστε να μετατρέψουν την CRF450X σε θεριό της ερήμου θα είναι επίσης διαθέσιμα σε ιδιωτικές συμμετοχές και ομάδες που θέλουν να συμμετάσχουν με Honda.
O Tetsuo Suzuki, πρόεδρος της Honda Racing Corporation, σχολίασε: «Το ράλι Dakar απαιτεί από τους οδηγούς να καλύπτουν εκατοντάδες χιλιόμετρα κάθε ημέρα για περισσότερο από δύο εβδομάδες. Χρειάζεται μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα από εκείνες που συμμετέχουν σε αγώνες motocross, enduro ή και αγώνων ταχύτητας».
«Η Honda έδωσε σημαντικές ποσότητες ενέργειας και πόρων στο σχεδιασμό και την κατασκευή μιας ισχυρής μοτοσυκλέτας, ικανής για τη νίκη. Στόχος μας είναι να κερδίσουμε από τον πρώτο κιόλας αγώνα».
Βαριές κουβέντες όταν απέναντί σου έχεις έναν κατασκευαστή σαν την ΚΤΜ που έχει αλώσει τα τρόπαια τα τελευταία 11 χρόνια.
Ακόμη όμως κι αν είναι απόλυτα εφικτό για την Honda να κατασκευάσει την καλύτερη μοτοσυκλέτα rally, το ερώτημα παραμένει για το πως θα καταφέρει να επικρατήσει απέναντι στην εμπειρία των θρύλων του σπορ, όπως ο Coma και o Despres που μονοπωλούν τον αγώνα τα τελευταία 7 χρόνια.
Όπως κι αν έχει, όταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εισέρχεται σε ένα θεσμό, τότε το ενδιαφέρον εκτοξεύεται και αυτό αναμένεται να συμβεί και στο Dakar του 2013.