Σε μητέρα όλων των μαχών εξελίχθηκε ο 7ος αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι που τελείωσε πριν λίγη ώρα στην Σαρδηνία.

Συγκεκριμένα, ο οδηγός της Hyundai Thierry Neuville, οδηγώντας ένα από τα τρία i20 WRC, κέρδισε μόλις στην τελευταία ειδική τον 5άκις παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastian Ozier , που οδηγούσε ένα από τα τρία Ford Fiesta WRC.

Η μονομαχία των δυο βασικών διεκδικητών του φετινού τίτλου, είχε ξεκινήσει στην 6η από τις 20 ειδικές διαδρομές του αγώνα, όταν ο Ozier εκμεταλλευόμενος την ομίχλη, πέρασε από την 5η στην 1η θέση, αφήνοντας τους διώκτες του άφωνους. Μάλιστα η διαφορά του από τον 2ο Neuville, έφθασε στην 11η ειδική στα 19.5 δεύτερα, για να αρχίσει από εκεί και πέρα η αντεπίθεση του Βέλγου, που ψαλίδιζε δευτερόλεπτο με δευτερόλεπτο την διαφορά του από τον Γάλλο.

Αποτέλεσμα αυτής της αντεπίθεσης, ήταν το να φθάσουν οι δυο τους στην εκκίνηση της τελευταίας ειδικής (που δίνει και έξτρα βαθμούς στους 5 πρώτους) με 0.8 δεύτερα διαφορά υπέρ του Γάλλου.

13968_ThierryNeuville-Italy-2018_002_944x531

Η ένταση των πληρωμάτων ήταν τόση που ο Julien Ingrassia (συνοδηγός του Ozier) ξέχασε στο στοπ της προηγούμενης ειδικής την κάρτα αναγραφής των χρόνων, άνευ της οποίας είναι αδύνατη η παρουσία της συμμετοχής σε οποιοδήποτε κοντρόλ. Καθώς ο κανονισμός απαγορεύει ρητά την κίνηση αυτοκινήτου αντίθετα στην φορά του αγώνα, οι Ozier – Ingrassia, παρέμειναν εντός αγώνα, μόνο επειδή ο επερχόμενος οδηγός της Toyota Otti Tanak, πήρε από τον κριτή την κάρτα και τους την έδωσε.

Στην 20η και τελευταία ειδική του αγώνα λοιπόν, εκεί όπου όλοι οι οδηγοί προσπαθούν για τις 5 πρώτες θέσεις που δίνουν τους έξτρα βαθμούς, οι Ozier και Neuville, κινήθηκαν στον δικό τους ρυθμό, με τον δεύτερο να κερδίζει 1.5 δεύτερα από τον πρώτο και την πρώτη θέση της γενικής (για 0.7 δεύτερα) κατάταξης, που τον βάζει πρώτο φαβορί για τον τίτλο του φετινού WRC, που θα κριθεί μετά από ακόμα 6 αγώνες.

Αυτή η ελάχιστη διαφορά μεταξύ των δυο πρώτων πληρωμάτων, έχει συμβεί άλλες δυο φορές στο πρόσφατο παρελθόν, με αποκορύφωμα τα 0.3 δεύτερα που χώριζαν τον 1ο Gronholm (Ford) από τον 2ο Loeb (Citroen) στο ράλι της Νέας Ζηλανδίας στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας.

13964_ThierryNeuville-Italy-2018_002_896x504

Η μάχη μέχρι το νήμα των δυο πρώτων, επισκίασε όλα τα άλλα συμβάντα στον αγώνα της Σαρδηνίας, όπως την –και πάλι- ατυχία του Latvala (Toyota Yaris WRC), που τερμάτισε μόλις 7ος, αλλά και την 3η θέση που κατέκτησε πανάξια ο πιο νέος οδηγός των κορυφαίων του WRC, E. Lappi (Yaris WRC).

Άτυχος ήταν και ο Νορβηγός Α. Mikkelsen, που εγκατέλειψε από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του i20 WRC, ενώ ήταν 2ος.

Στην 4η θέση της κατάταξης τερμάτισε ο 3ος οδηγός της Hyundai, ο Αυστραλός H. Paddon, που την τελευταία ημέρα άντεξε στην πίεση του Νορβηγού οδηγού της Citroen M. Ostberg (5ος), και αντί να υποχωρήσει, αύξησε και άλλο την διαφορά που τους χώριζε.

Την 6άδα της κατάταξης, έκλεισε ο Ιρλανδός οδηγός της Citroen C. Breen, ολοκληρώνοντας ένα ήσυχο αγώνα και επιβεβαιώνοντας ότι, η πιο δυνατή ομάδα του 21ου αιώνα στα ράλι, δεν έχει οδηγούς αντάξιους της ιστορίας της.

13962_Lefebvre-Italy-2018_233_592x333

Τέλος, στην κατηγορία WRC2, ο Τσέχος J. Kopecky με το Skoda Fabia R5, κέρδισε εύκολα, καθώς μετά την εγκατάλειψη του Γάλλου S. Lefevre (Citroen C3 R5) δεν είχε αντίπαλο.

Έτσι και ενόψει του Ράλι της Φινλανδίας (26-29/7), η διαφορά των διεκδικητών του φετινού πρωταθλήματος οδηγών, έχει διαμορφωθεί στους 27 βαθμούς (149 έναντι 122) υπέρ του Neuville, ενώ για τον τίτλο των κατασκευαστών η Hyundai αύξησε περισσότερο την διαφορά της από την Ford.

13961_Kopecky-Italy-2018_331_896x504 13959_Latvala-Italy-2018_029_896x504 13958_Ogier-Italy-2018_673_896x504 13953_SebOgier-Italy-2018_004_896x504 13946_Ogier-Italy-2018_291_896x504 13942_AndreasMikkelsen-Italy-2018_001_896x504

Νίκος Τσάδαρης