Μακρύ καπό, κοντοί πρόβολοι, χαμηλό κέντρο βάρους, μαλακή οροφή: το σπορ διθέσιο που πραγματοποιεί γύρους στο κέντρο δοκιμών της BMW στο Miramas στη Νότια Γαλλία αναγνωρίζεται άμεσα ως ένα καθαρόαιμο roadster. Η νέα Z4 περνά από ένα ακόμα ιδιαίτερα σημαντικό στάδιο της διαδικασίας εξέλιξης, καθώς ωριμάζει στο δρόμο για τη μαζική παραγωγή.
Συγκεκριμένα, ένα πλήρως καμουφλαρισμένο πρωτότυπο δοκιμάζεται στον τομέα της δυναμικής συμπεριφοράς. Από τη δοκιμή θα προκύψουν σημαντικά ευρήματα για τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του νέου μοντέλου, το οποίο σύντομα θα κυκλοφορήσει στο δρόμο με αυθεντικό roadster χαρακτήρα, γνήσια οδηγική απόλαυση και έντονη σπορ γοητεία.
Οι δοκιμές στο Autodrome de Miramas επικεντρώνονται στο σετάρισμα όλων των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης. Ένας νέος, πανίσχυρος, εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας, χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες, νέο εμπρός άξονα, ζάντες αλουμινίου Μ με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός / πίσω, σπορ σύστημα φρένων Μ και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, μπλοκέ πίσω διαφορικό συνθέτουν ένα συνολικό πακέτο με το οποίο το μοντέλο της M Performance φιλοδοξεί να εγκαινιάσει νέα πρότυπα οδηγικής απόλαυσης στην κατηγορία roadster.
Όπως το Nürburgring-Nordschleife, το κέντρο δοκιμών του Miramas προσφέρει ιδανικές συνθήκες για να αναδειχτούν οι δυνατότητες δυναμικών επιδόσεων ενός σπορ οχήματος.
Το κέντρο περιλαμβάνει ένα μεγάλου μήκους οβάλ τμήμα πίστας και έναν περιφερειακό δρόμο για δοκιμές υψηλών ταχυτήτων και σλάλομ, φουρκέτες και κυκλικές πίστες και αρκετές διαδρομές ελέγχου συμπεριφοράς και σιρκουί με διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος. Αυτή τη στιγμή, στόχος είναι η λεπτομερής ανάλυση και βελτιστοποίηση της επιτάχυνσης, της κατευθυντικότητας και της απόκρισης των φρένων του roadster.
Για παράδειγμα, η Προσαρμοζόμενη Ανάρτηση Μ καθώς αλληλεπιδρά με το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης εξελίσσεται στην τελική της μορφή σε ένα σιρκουί που χρησιμοποιείται για δοκιμές και από την BMW Motorsport.
Η νέα γενιά Ζ4 θα λανσάρει σημαντικές βελτιώσεις στο τομέα της ευέλικτης συμπεριφοράς, της αμεσότητας και της ακρίβειας στις αλλαγές κατεύθυνσης και στη δυναμική επιτάχυνση κατά την έξοδο από τις στροφές, χωρίς να θίγεται η οδηγική άνεση.
Νίκος Τσάδαρης