H Sportback έκδοση του Α1 με το diesel κινητήρα των 1,6 λτ. απόδοσης 90 ίππων και το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο, συνδυάζει premium και σπορτίφ χαρακτηριστικά με την οικονομία και την ευκολία στην οδήγηση.
Η νεότερη 5θυρη έκδοση του μικρού Audi, η Sportback, εκτός από τους TSI κινητήρες βενζίνης των 1,2 και 1,4 λτ. με 86, 122 και 185 ίππους, προσφέρεται και με τους ντίζελ των 1,6 λτ. απόδοσης 90 και 105 ίππων.
Μάλιστα, ο 1,6 TDI στις εκδόσεις με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο απαλλάσσεται ουσιαστικά από τα τέλη κυκλοφορίας (5ευρώ), καθώς εκπέμπει 99 γρ./χλμ. CO2, ωστόσο και με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο S tronic «πληρώνει» χαμηλά τέλη (99 ευρώ).
Όσον αφορά στην τιμή του, η αρχική έκδοση 1,6 TDI 90 PS κοστίζει 19.300 ευρώ συν άλλα 2.500 ευρώ για όσους επιλέξουν το S tronic.
Στο δρόμο: Σταθερό και συμπαγές
Η αίσθηση της συμπαγούς κατασκευής, όπως επίσης και το στιβαρό πλαίσιο με τις σφιχτές αναρτήσεις συνθέτουν ένα σύνολο, που από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης αποπνέει έντονη ασφάλεια.
Ο οδηγός του Α1 Sportback είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος και κυρίως της ροπής του 1,6 TDI κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα σε κάθε διαδρομή.
Έτσι, στην ευθεία η σταθερότητα του είναι υποδειγματική, ενώ σε μια διαδρομή με συνεχόμενες στροφές το αμάξωμα παρουσιάζει μικρές κλίσεις και οι τροχοί εμφανίζουν υψηλή πρόσφυση.
Επίσης, το γρήγορο στις χειροκίνητες αλλαγές S tronic και το θετικό σε αίσθηση και αμεσότητα (αν και όχι ιδιαίτερα βαρύ) τιμόνι, του χαρίζουν σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Τέλος, η προσφερόμενη άνεση δεν ανήκει στα δυνατά του σημεία, καθώς οι ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές στο εσωτερικό, όπως άλλωστε και ο θόρυβος κύλισης.
Εσωτερικό: Κορυφαίας ποιότητας
Στο θάλαμο των επιβατών του Α1 Sportack με τη σύγχρονη σχεδίαση, το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει είναι η υψηλή ποιότητα.
Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από άκρη σε άκρη από παχύ αφρώδες υλικό, ενώ σε συνδυασμό με τη στιβαρή του συναρμογή δίνει την αίσθηση ότι είναι «πακτωμένο».
Στα θετικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού ανήκουν επίσης η πολύ καλή εργονομία που προσφέρουν τα επιμέρους χειριστήρια και η εύκολη εύρεση της πολύ καλής θέσης οδήγησης.
Ωστόσο, όσον αφορά στους χώρους και ειδικότερα στο πίσω τμήμα της καμπίνας, 2 ενήλικα άτομα δε θα νιώσουν άνετα. Στο μέσο όρο της κατηγορίας τοποθετείται ο «τετραγωνισμένος» και με μεγάλο άνοιγμα χώρος αποσκευών των 270 λτ.
Κινητήρας: Αποδοτικός και πολιτισμένος
Το μικρότερης απόδοσης diesel μηχανικό σύνολο των 1,6 λτ. με τους 90 ίππους και τα 230 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά στο μικρό αμάξωμα του Α1, το οποίο κινεί άνετα, έχοντας παράλληλα μικρές απαιτήσεις σε καύσιμο.
Ο εν λόγω κινητήρας διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και είναι «γεμάτος» στις μεσαίες στροφές κυρίως, ωστόσο στις υψηλές χάνει τη δύναμή του.
Επίσης η λειτουργία του είναι πολιτισμένη, καθώς οι κραδασμοί και το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» που φτάνουν στην καμπίνα είναι περιορισμένοι και αρκετά φιλτραρισμένοι.
Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει το γρήγορο στις αλλαγές και ειδικά στις χειροκίνητες 7άρι S tronic.
Πηγή: autotriti.gr