Ο ηλεκτρισμός στην αυτοκίνηση καλπάζει και τίποτα δεν δείχνει ότι θα ανακόψει την πορεία του, ακόμα και σε χώρες που δεν έχουν καμιά μέρισμα για αυτή την «καθαρή» μορφή αυτοκίνησης.
Αυτός είναι και ο λόγος που η ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan, κάλεσε τους εκπροσώπους του ειδικού τύπου στο κέντρο τεχνολογίας της συμπρωτεύουσας «Νόησις», για να αναγγείλει την έναρξη των πωλήσεων του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας και στη χώρα μας.
Το Leaf είναι πρώτο σε πωλήσεις στον κόσμο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων αυτοκίνητο. Περισσότεροι από 300.000 πελάτες έχουν επιλέξει το πρώτης γενιάς Leaf, από το 2010 όπου και κυκλοφόρησε.
Η 2η γενιά του μοντέλου προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια, βελτιωμένο σχεδιασμό, κορυφαίες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού και καλύτερη συνδεσιμότητα.
Έχει ψηφιστεί σαν το «Πράσινο» Αυτοκίνητο της Χρονιάς και έλαβε την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία με πέντε αστέρια στην ασφάλεια, από το Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, καθώς και την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων στις πλέον αυστηρές δοκιμές ασφάλειας του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού ασφάλειας, Euro NCAP.
Σχεδίαση
Με συνολικό μήκος 4,49μ., πλάτος 1,79μ., ύψος 1,54μ. και μεταξόνιο 2,70μ., το νέο Leaf διαθέτει ένα κομψό προφίλ με δυναμική εμφάνιση, αλλά και εξαιρετική αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,28. Με προβολείς σχήματος μπούμερανγκ, μάσκα με τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό V-motion και τα μπλε στοιχεία στην εμπρός μάσκα και τον πίσω προφυλακτήρα, μοιάζει αρκετά με το Pulsar, αλλά ταυτόχρονα υποδηλώνει και την διαφορετικότητά του.
Το νέο Leaf, διατίθεται στους εξής 10 εξωτερικούς χρωματισμούς: Arctic Solid White, Solid Red, Bronze Metallic, Gun Metallic, Spring Cloud, Silver Blade, Magnetic Red, Pearl Whit, Metallic Black και σε δίχρωμο με Pearl White στο αμάξωμα & Metallic Black στην οροφή.
Οδηγοκεντρικό εσωτερικό
Το εντελώς ανασχεδιασμένο εσωτερικό, εστιάζει στον οδηγό και συνδυάζει την έξυπνη διαρρύθμιση του χώρου με την βέλτιστη λειτουργικότητα. Ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από την μπλε ραφή στα καθίσματα, το ταμπλό και το τιμόνι, δημιουργώντας μια χαλαρή ατμόσφαιρα, καθώς και αίσθηση υψηλής ποιότητας.
Ο χώρος αποσκευών χωρητικότητας 435 λίτρων και το αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα 60/40, προσφέρουν πολλές επιλογές αποθήκευσης και μέγιστη χρηστικότητα, ικανοποιώντας και τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η μέγιστη χωρητικότητα με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα φτάνει τα 1.176 λίτρα.
Μεγαλύτερη αυτονομία
Το νέο e-powertrain προσφέρει ισχύ 110 kW (150 ίππους) και ροπή 320 Nm (32,6 χγρμ), βελτιώνοντας την επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ στα 7,9 δευτερόλεπτα. Το νέο Leaf έχει -θεωρητική- εμβέλεια 378 χλμ. NEDC, ενώ είναι το πρώτο EV που υποβλήθηκε σε δοκιμές WLTP*, επιτρέποντας στους κατόχους του να οδηγούν έως και 415 χλμ. σε συνθήκες πόλης, με μία μόνο φόρτιση. Αυτή η διαδικασία μετρήσεων, αντικατοπτρίζει τις πραγματικές καταστάσεις στην οδήγηση, με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Βέβαια όλα τα παραπάνω αποδεικνύονται σε ιδανικές συνθήκες, γιατί στην πράξη και σε μικτές διαδρομές, η εμβέλεια με μια φόρτιση δεν ξεπερνά τα 280 χιλιόμετρα με την μπαταρία να έχει αναβαθμιστεί στις 40 KWh (από 30 KWh της 1ης γενιάς).
Ο χρόνος φόρτισης από την στιγμή ειδοποίησης μέχρι το 80% (γρήγορη φόρτιση – 50kw) διαρκεί 40 με 60 λεπτά, ενώ είναι 7,5 ώρες από την στιγμή ειδοποίησης έως το 100% με το Wallbox των 7Kw. Όσον αφορά την φόρτιση σε οικιακή πρίζα, αυτή απαιτεί 21 ώρες.
Ασφάλεια
Τα στάνταρ χαρακτηριστικά από την αρχική έκδοση του μοντέλου, περιλαμβάνουν έξι αερόσακους (μπροστινούς, πλευρικούς και κουρτίνας), υποδοχή ISOFIX, σύστημα αντί-μπλοκαρίσματος φρένων (ABS), ηλεκτρονική κατανομή δύναμης πέδησης (EBD), υποβοήθηση πέδησης (BA) και σύστημα Hill Start Assist (HSA). Η αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων και η προειδοποίηση Blind Spot είναι επίσης στάνταρ, όπως και η έξυπνη πέδηση έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων.
Οι σύγχρονες τεχνολογίες ασφάλειας όπως η Προειδοποίηση Αναχώρησης Λωρίδας, η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας και η Προειδοποίηση Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, αποτελούν επίσης μέρος του στάνταρ εξοπλισμού.
Τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού
Το νέο Leaf είναι εξοπλισμένο με την πρωτοποριακή τεχνολογία Intelligent Mobility, συμπεριλαμβανομένης της βοήθειας του οδηγού ProPILOT για ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση, όπως και με το ProPILOT Park, για πλήρως αυτόνομο τρόπο στάθμευσης με το πάτημα ενός κουμπιού.
Το ProPILOT έχει σχεδιαστεί για χρήση σε μία λωρίδα σε έναν αυτοκινητόδρομο και έχει βελτιστοποιηθεί για λειτουργία σε βαριά κυκλοφοριακή συμφόρηση, ή σε σενάρια οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας.
Το e-Pedal
Η νέα επαναστατική τεχνολογία e-Pedal αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι οδηγούν επιτρέποντας την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και την πλήρη στάση με την απλή αύξηση ή μείωση της πίεσης που ασκείται στο γκάζι. Απελευθερώνοντας το γκάζι, το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει και θα φτάσει σε πλήρη στάση, ακόμη και αν βρίσκεται σε ανηφορικό σημείο, χωρίς να χρειαστεί να πιεστεί το πεντάλ του φρένου.
Με ρυθμό επιβράδυνσης έως και 0.2G, το e-Pedal εξαλείφει την ανάγκη οι οδηγοί να μετακινούν συνεχώς το πόδι τους από το γκάζι στο πεντάλ του φρένου για να επιβραδύνουν ή να σταματήσουν. Αυτό βοηθάει στην μείωση της κούρασης και της πίεσης στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, επιτρέποντας στον οδηγό να χρησιμοποιεί το πεντάλ του φρένου έως 90% λιγότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Κεντρική οθόνη
Η νέα βελτιωμένη οθόνη 7 ιντσών, πλήρους χρώματος (TFT), απεικονίζει βασικά χαρακτηριστικά λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένου του ηχοσυστήματος και της πλοήγησης.
Η τελευταία έκδοση του Συστήματος Πλοήγησης Nissan Connect EV περιλαμβάνει συνδεσιμότητα Bluetooth και ραδιόφωνο DAB. Εκτός από τις τυπικές λειτουργίες πλοήγησης, περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα πλησιέστερα σημεία φόρτισης. Τα Apple CarPlay και Android Auto είναι επίσης διαθέσιμα για βελτιωμένη συνδεσιμότητα (ανάλογα με την αγορά).
Μια από τις δυνατότητες στο νέο Leaf είναι η ρύθμιση του κλιματισμού και η ενεργοποίησή του σε μια συγκεκριμένη ώρα, γεγονός που συμβάλλει στην εξοικονόμηση μπαταρίας.
Το Leaf είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά, με περιορισμένο αριθμό (καθώς η διεθνής ζήτηση απορροφά όλη την παραγωγή) αυτοκινήτων και τιμή που ξεκινά από τις 32.990 ευρώ.
* Σύμφωνα με τους όρους που ορίζει η νομοθεσία της ΕΕ, η εργαστηριακή δοκιμή της Παγκοσμίως Εναρμονισμένης Διαδικασίας Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 από τα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς και των εκπομπών ρύπων τους.
Νίκος Τσάδαρης