Ο εργοστασιακός οδηγός της Yamaha, Jorge Lorenzo επέστρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας μετά τη νίκη του στο Grand Prix της Γαλλίας. Κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες λόγω βροχής, τερμάτισε μπροστά από τον Valentino Rossi που σημείωσε τον καλύτερο τερματισμό του από τότε που πήγε στην Ducati.
Με τις χειρότερες καιρικές συνθήκες που έχουν σημειωθεί φέτος ο Dani Pedrosa ήταν εκείνος που έφυγε μπροστά στην εκκίνηση, όπως το συνηθίζει άλλωστε, περνώντας τον συναθλητή του στην εργοστασιακή ομάδα της Honda, Casey Stoner.
Πολύ γρήγορα όμως ήταν ο Lorenzo εκείνος που πήρε κεφάλι στον αγώνα, περνώντας και τους δύο στον ίδιο γύρο και αμέσως έκανε διαφορά. Ο Cal Crutchlow της Monster Yamaha Tech 3 έκανε επίσης καλή εκκίνηση στην 4η θέση ενώ ο Rossi μετά από καλή εκκίνηση ακολουθούσε από την 5η θέση.
Η απογοήτευση για τους γάλλους θεατές ήρθε νωρίς όταν ο τοπικός τους ήρωας, Randy de Puniet είχε πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του στη γραμμή της εκκίνησης ακόμη και αναγκάστηκε να πάρει τη 2η μοτοσυκλέτα του.
Μπροστά, ο Rossi ανέβαινε διαρκώς, πέρασε τον Crutchlow για την 4η θέση, όπως έκανε και ο Dovizioso που πίεζε για να μην χάσει την επαφή με την κορυφή. Κάπου εκεί ο οδηγός της Avintia Blusens, Iván Silva εγκατέλειψε τον αγώνα από πτώση στην πλημμυρισμένη από τη διαρκή βροχή πίστα.
Με τον Lorenzo να χτίζει διαφορά 3 δευτερολέπτων, ο Stoner πέρασε τον Pedrosa για να κυνηγήσει τον μεγάλο του φετινό αντίπαλο. Ο Pedrosa δεν έδειχνε και πολύ άνετος στη βροχή σε αντίθεση με τον Rossi που προχωρούσε διαρκώς μέχρι που πέρασε το μικρόσωμο Ισπανό για την 3η θέση, 21 γύρους πριν το τέλος του αγώνα.
Οι δύο οδηγοί της Tech 3 πέρασαν κι αυτοί τον Pedrosa καθώς έδειχναν ότι ο στόχος τους ήταν ο Valentino Rossi. Πιο πίσω ο συναθλητής του Lorenzo με την άλλη εργοστασιακή Yamaha, Ben Spies είχε τα δικά του προβλήματα. Μετά από ένα τρομακτικό γλίστρημα στις λευκές διαγραμμίσεις της πίστας, άρχισε να περνά νερό από τη ζελατίνα του κράνους του.
Η ορατότητα μειώθηκε και αναγκάστηκε να μπει στα pits για να αλλάξει κράνος. Επέστρεψε στον αγώνα χωρίς να ελπίζει σε κάτι, απλά για να συλλέξει στοιχεία στην τηλεμετρία του. Τερμάτισε στην 16η θέση, χωρίς να καταφέρει να πάρει έστω έναν βαθμό.
Το ίδιο πρόβλημα και εξέλιξη είχε και ο Chris Vermeulen που αντικατέστησε προσωρινά τον Colin Edwards για τον αγώνα, καθώς χρειάστηκε κι αυτός να μπει στα pits για αλλαγή κράνους. Ο τσέχος οδηγός της Cardion AB Racing, Karel Abraham εγκατέλειψε 17 γύρους πριν το τέλος.
Καθώς ο Lorenzo διατηρούσε τον έλεγχο του αγώνα με τη διαφορά από τον Stoner στα 3 δευτερόλεπτα, ήταν η μάχη για την 3η θέση που άναψε φωτιές παρά τις δραματικές συνθήκες.
Δέκα γύρους πριν το τέλος ο Crutchlow έχασε το μπροστινό τροχό στο πρώτο σικέιν της πίστας, αφήνοντας τους δύο Ιταλούς να συνεχίσουν τη μάχη για την τελευταία θέση του βάθρου. Τρεις γύρους αργότερα, ο Rossi πέρασε τελικά 3ος, ενώ ο Crutchlow κατάφερε να συνεχίσει παρά την πτώση και να τερματίσει 8ος.
Εν τω μεταξύ ο Lorenzo κατά την προσφιλή του τακτική, εκεί που οι αντίπαλοι άρχισαν να πλησιάζουν και να ελπίζουν, άνοιξε το γκάζι και διπλασίασε τη διαφορά του στα 6 δευτερόλεπτα. Ο Stoner τον ακολουθούσε φαινομενικά ασφαλής, άλλα 4 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Rossi.
Πέντε γύρους πριν την καρό σημαία, ο Stoner καθυστέρησε λίγο μέχρι να περάσει τον Yonny Hernandez που δεχόταν γύρο, επιτρέποντας έτσι στον Rossi να πλησιάσει ακόμη περισσότερο, στο μισό δευτερόλεπτο. Δύο γύρους αργότερα ο Dovizioso στην προσπάθειά του να μπει κι αυτός στην τελική μάχη είχε ένα γλίστρημα και πτώση, αφήνοντας την 4η θέση στον Pedrosa.
Οι τελευταίοι τρεις γύροι θα καταγραφούν μεταξύ των καλύτερων των τελευταίων χρόνων, καθώς παρά τις δραματικές συνθήκες και τη συνεχή βροχή, ο Stoner και ο Rossi έδωσαν μια μονομαχία που θύμισε τα παλιά, εναλλάσσοντας διαρκώς θέσεις.
Τελικά ήταν ο Rossi εκείνος που επικράτησε πειστικά χωρίς ούτε ο ίδιος ίσως να εννοούσε κάτι τέτοιο όταν δήλωνε ότι μια βροχή στο Le Mans θα τον ευνοούσε. Πέρασε τον Stoner στο πρώτο σικέην του τελευταίου γύρου και αμέσως έφτιαξε και μια διαφορά ασφαλείας. Η 2η θέση στο βάθρο είναι το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει πετύχει ο Rossi με την εργοστασιακή Ducati στις τελευταίες δύο σεζόν.
Ο θρίαμβος του Lorenzo που τερμάτισε φτάνοντας τη διαφορά στα 10 δευτερόλεπτα παρότι ουδέποτε απειλήθηκε, τον φέρνει και πάλι στην κορυφή της βαθμολογίας, 8 βαθμούς μπροστά από τον Stoner που τερμάτισε 3ος.
Ο Pedrosa διατηρήθηκε τελικά στην 4η θέση ενώ μία ακόμη έκπληξη ήρθε από τον Stefan Bradl που σημείωσε το καλύτερό του αποτέλεσμα στην μεγάλη κατηγορία, φέρνοντας την LCR Honda του στην 5η θέση.
Ο Nicky Hayden έφερε την άλλη εργοστασιακή Ducati στην 6η θέση, εμπρός από τον Dovizioso που κατάφερε να επιστρέψει στον αγώνα και να τερματίσει 7ος, μπροστά από τον συναθλητή στην Tech3, Cal Crutchlow.
O Héctor Barberá της Pramac Racing και ο Álvaro Bautista της San Carlo Honda Gresini συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Πρώτος οδηγός με CRT μοτοσυκλέτα ήταν ο James Ellison στην 11η θέση, ενώ ο De Puniet απογοήτευσε ακόμη μία φορά το κοινό του όταν είχε πτώση με τη 2η μοτοσυκλέτα του και εγκατέλειψε 6 γύρους πριν το τέλος του αγώνα της πατρίδας του.
Στην βαθμολογία τώρα προηγείται ο Lorenzo με 90 βαθμούς και ακολουθούν οι Stoner (82), Pedrosa (65), Crutchlow (45), Dovizioso (44), Rossi (42), Bradl και Bautista με 35, Heyden (33) και Barbera (26)
Επόμενος αγώνας για το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP θα γίνει στην Ισπανία, στην πίστα της Βαρκελώνης την 1η Ιουνίου.