Οδηγώντας το ολοκαίνουργιο Toyota GT 86, ήρθε η ώρα για ένα total recall των εποχών που τα ιαπωνικά «ξίφη» της αυτοκίνησης στοίχειωναν για τα καλά τα όνειρά μας.

Το νέο GT 86 δικαιούται μια διαφορετική προσέγγιση, από το μέσο Toyota, αφού θέλει να επαναφέρει το πάθος για μια μάρκα που έχει συνδεθεί με την volume seller λογική. Όχι ότι αυτό είναι κακό, ή ότι το GT 86 δεν το ασπάζεται. Απλά πάει την ιαπωνική θεωρία της δεύτερης, σε πωλήσεις, αυτοκινητοβιομηχανίας του πλανήτη, ένα βήμα πιο μπροστά. Και σίγουρα προς της σωστή κατεύθυνση.

Αλλά τι είναι το GT 86; Σύμφωνα με την Toyota, είναι το πιο compact, 4θέσιο, σπορ μοντέλο του πλανήτη, με την κίνηση πίσω και χαμηλά το κέντρο βάρους.

Λιτά, ιαπωνικό το εσωτερικό

Το εσωτερικό διακρίνεται για τις καθαρές αισθητικές φόρμες που απλοποιούν τη δουλειά του οδηγού.

Σε αυτό βοηθά το μικρό σε διάμετρο, τιμόνι, η αγωνιστική θέση οδήγησης, με μπάκετ επενδυμένο με αλκαντάρα, που είναι τοποθετημένη πιο χαμηλά από κάθε άλλο Toyota (ή όπως αναφέρει η εταιρεία, χαμηλότερα ακόμα και από Porsche Cayman), o πίνακας οργάνων με το μεγάλο στροφόμετρο στο κέντρο, η εγκάρσια τοποθέτηση του compact boxer κινητήρα, που καθιστά ικανή την κανονική τοποθέτηση των πεντάλ απέναντι από τη θέση οδήγησης, αφού δεν εισχωρεί ενοχλητικά στην καμπίνα.

Παράλληλα, η εργονομία είναι σχετικά απλή, με ομαδοποιημένους διακόπτες αεροπορικού τύπου στην κεντρική κονσόλα. Ακόμα ένα στοιχείο, ενδεικτικό των σπορ διαθέσεων του μοντέλου είναι ο κοντός λεβιές ταχυτήτων, με τις κοντές διαδρομές.

Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό χωράει 4 μόνο στα χαρτιά, αφού πίσω δύσκολα θα κάτσει κάποιος ενήλικας, ενώ εμπρός οι επιβάτες έχουν κάθε στιγμή την αίσθηση πού βρίσκονται.

Με την ποιότητα κατασκευής να θυμίζει κάθε άλλο κατασκεύασμα της Toyota, made in Japan, αξίζει η επισήμανση, ότι υπάρχει δυνατότητα customization, που σημάνει ακόμα και την πλήρη απογύμνωση του cockpit, για την τοποθέτηση roll cage….

Κινητήρας made in Japan

Στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, η συνεργασία με τη Subaru απέδωσε καρπούς, όσον αφορά στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, με κύριο τον boxer κινητήρα. Μια τέτοια επιλογή κρίθηκε απαραίτητη για τη διατήρηση χαμηλά του κέντρου βάρους, αλλά και την τοποθέτηση μέσα στο ρηχό διαμέρισμα του κινητήρα που καλύπτεται από το αλουμινένιο καπό.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα 2λιτρο, ατμοσφαιρικό, 4κύλινδρο μοτέρ, με διάταξη κυλίνδρων boxer (2 +2 σε αντικριστά ζεύγη) τοποθετημένο πάνω από τον μπροστινό άξονα. Το μοτέρ έχει φτιαχτεί για να λειτουργεί στις υψηλές στροφές (μέχρι 7.400 σ.α.λ), ενώ η συμβολή της Toyota έγκειται στην προσθήκη (για πρώτη φορά σε κινητήρα του είδους) του συστήματος D-4S, δηλαδή του άμεσου ψεκασμού καυσίμου.

Καθώς η έγχυση του καυσίμου γίνεται με δύο ξεχωριστά μπεκ για κάθε κύλινδρο, ένα για μέσα στο θάλαμο και ένα για την εισαγωγή, μαζί ή μόνο στον κύλινδρο, ανάλογα την ταχύτητα, επιτυγχάνεται ομοιογενές μείγμα, καλύτερη καύση, πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, ενώ η δύναμη και η ροπή του συνόλου απλώνεται σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών λειτουργίας. Παράλληλα, ευνοείται και η χαμηλή κατανάλωση.

Έτσι με 200 άλογα και 205 Nm ροπής, το μοτέρ καταναλώνει 7,8 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο σεβαστό για τα 1.239 κιλά του αυτοκινήτου, σε σχέση με τα σύγχρονα δεδομένα. Φυσικά η μαγεία αυτού του κινητήρα είναι χροιά του, που έχει ενισχυθεί ειδικά για να την απολαμβάνει ο οδηγός στο εσωτερικό, αλλά και η δυνατότητα λειτουργίας στις υψηλές στροφές.

Σε συνεργασία με το ακριβές και κοντό κιβώτιο ταχυτήτων, η οδήγηση μέσα στο GT 86 παίρνει τις αναμενόμενες διαστάσεις. Η Toyota προσφέρει, εναλλακτικά και ένα αυτόματο 6άρι κιβώτιο, που εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, και ισχυρίζεται ότι έχει τον πιο γρήγορο μετατροπέα ροπής στον κόσμο, για κιβώτιο του είδους.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι τετράγωνες διαστάσεις του κινητήρα (διάμετρος x διαδρομή κυλίνδρου) έχουν δώσει στο μοντέλο το όνομά του, αφού το μέγεθος σταματάει στα 86 χλστ. Ακόμα και η εσωτερική διάμετρος της απόληξης της εξάτμισης είναι 86 χλστ.

Παράλληλα, μία ακόμα υπενθύμιση της παράδοσης του μοντέλου είναι και η χωρητικότητα του μοτέρ που παρέμεινε στα 2 λίτρα.

Η αρχιτεκτονική ορίζει την οδική συμπεριφορά

Με το GT 86 στόχος ήταν να κατασκευαστεί ένα μοντέλο που να θυμίζει, εν πολλοίς, το MR2 σε σύγχρονη εκδοχή, και με πιο ψαγμένη κατασκευή. Έτσι, ο boxer κινητήρας εξασφάλισε το χαμηλό κέντρο βάρους, η «δίαιτα» σε όλα εξασφάλισε ότι το συνολικό βάρος δεν θα ξεπερνάει τα 1.300 κιλά (για την ακρίβεια θα προσεγγίζει τα 1.200), ότι η κατανομή του βάρους θα είναι ιδανική ανάμεσα στους άξονες (53-47%).

Πέρα της εγκάρσιας τοποθέτησης του κινητήρα, η πίσω κίνηση με το μπλοκέ διαφορικό, η ρύθμιση Sport στο ESP του μοντέλου, αλλά και οι ζάντες ελαφρού κράματος, όλα «μυρίζουν» σπορ.

Η κοντή, ηλεκτρική κρεμαγιέρα, μετατρέπει σε κίνηση κάθε εντολή του οδηγού, το μακρύ μεταξόνιο εξασφαλίζει προοδευτικές αντιδράσεις, το στιβαρό πλαίσιο σε βγάζει παντού ασπροπρόσωπο, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και η ανάρτηση είναι όσο σκληρή χρειάζεται για να μην σε αφήσει να ξεχάσεις ότι δεν οδηγείς το GT 86 για κυριακάτικες βόλτες.

Με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, το αποτέλεσμα είναι απλό και αποτελεσματικό. Δηλαδή, καλό turn in, εύκολος έλεγχος του πίσω μέρους, ομαλή έκβαση από τη στροφή και το drift option πάντα στη διάθεσή σου να θυμίζει τις παλιές καλές εποχές που τα αυτοκίνητα δεν τα όριζαν οι περιβαλλοντικές νόρμες.

Συμπέρασμα

Εν κατακλείδι, όντας ελαφρύ και σουλουπωμένο, το νέο GT 86 κάνει αυτό, ακριβώς, που υπόσχεται η εμφάνιση και οι προδιαγραφές του. Με τιμή κοντά στις 35.000 ευρώ, το μόνο παράπονο παραμένουν τα κυβικά του, όταν έρθει στην Ελλάδα, αλλά το όνομα της Toyota δελεάζει, a priori, για την αγοραστική υπέρβαση.

Πηγή: autotriti.gr