Ο θρυλικός «Ναός της Ταχύτητας» υποδέχεται αυτό το Σαββατοκυριακό τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Είναι η 21η φορά που επισκέπτονται τα Superbike την ιστορική πίστα στην 25χρονη ιστορία τους.

Η Μonza είναι η κατεξοχήν πίστα όπου κυριαρχούν οι τετρακύλινδροι κινητήρες και όπου αναβάτες όπως ο Max Biaggi μπορούν να πετύχουν μέση ωριαία ταχύτητα πάνω από 200km/h.

Ο ιταλός πρωταθλητής 2010 είχε μετρηθεί πέρσι με τελική 334,8 km/h. Για τον λόγο αυτό θεωρείται και φαβορί για τον διπλό αγώνα της Κυριακής, ειδικά καθώς η ομάδα του θα παρουσιάσει μια ειδική έκδοση του κινητήρα V4, με ακόμη περισσότερη δύναμη.

Ο συναθλητής του στην ομάδα Eugene Laverty (που πέρυσι κέρδισε και τα δύο σκέλη εκεί με την απούσα φέτος ομάδα της Yamaha) θα τρέξει επίσης με τον αναβαθμισμένο κινητήρα.

Μετά τη λανθασμένη επιλογή ελαστικών στο δεύτερο σκέλος του Assen, ο Carlos Checa κατεβαίνει σε μια πίστα που δεν ταιριάζει στην Ducati, αφού το ιταλικό δικύλινδρο υστερεί σημαντικά σε τελική, παρά τα 200 επιπλέον κυβικά του. Το καλύτερο που μπορεί λοιπόν να ελπίζει ο Carlos, είναι να περιορίσει τις απώλειες στο ελάχιστο δυνατό.

Η Μonza θα μπορούσε να είναι η πίστα όπου επιτέλους οι Marco Melandri και Leon Haslam θα φέρουν την BMW S1000RR στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, μετά τη ενθαρρυντική εμφάνισή τους στον ολλανδικό γύρο.

Ένας ακόμα αναβάτης με πολύ γρήγορη μοτοσυκλέτα που είναι σε θέση να ανατρέψει τα νικηφόρα σχέδια των Biaggi-Aprilia είναι ο Tom Sykes. Η Kawasaki του έχει την δύναμη, αλλά πρέπει να πάψει να κατασπαράζει τα ελαστικά της, ώστε να αντέξουν επιτέλους έναν ολόκληρο αγώνα.

Η Kawasaki μόλις ανακοίνωσε ότι αντικαταστάτης του τραυματία Joan Lascroz, θα είναι ο Sergio Gadea. Θυμίζουμε ότι πρώτη επιλογή της ήταν David Salom που όμως απέρριψε την προσφορά της, προτιμώντας να μείνει πιστός στην ιδιωτική Pedercini.

Ο Jonathan Rea έχει ανεβασμένο ηθικό μετά τη νίκη στο 2ο σκέλος του Assen, όμως η προϊστορία του στην Monza δεν προδιαθέτει για εξαιρετικό αποτέλεσμα. Πολύ συχνά ο Rea εγκαταλείπει στην ιταλική πίστα μετά από πτώση.

Ας δούμε τι δήλωσαν ενόψει του αγώνα οι πρωταγωνιστές:

Carlos Checa: Ξέρουμε ότι η Monza είναι η πιο δύσκολη πίστα για εμάς, το είδαμε και τις δύο προηγούμενες σεζόν. Παρόλα αυτά θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να πάρουμε όσο περισσότερους βαθμούς μπορούμε, ωστόσο αναγνωρίζουμε ότι αυτό το σαββατοκύριακο η δουλειά μας έχει περισσότερο να κάνει με τον περιορισμό της ζημιάς στον μικρότερο δυνατό βαθμό. Δύο τερματισμοί στη δεκάδα για παράδειγμα θα ήταν καλοί, τερματισμός στην πεντάδα ισοδυναμεί με νίκη για μένα!

Davide Giugliano: Το βάθρο στο Assen μού ανέβασε το ηθικό. Καταλαβαίνω ότι κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο στην Monza, η μοτοσυκλέτα μας μειονεκτεί σε πίστες με μεγάλες ευθείες, αλλά θα παλέψω για να βελτιώσω τη θέση μου στη βαθμολογία με δύο καλά αποτελέσματα την Κυριακή. Είναι αλλιώς να αγωνίζεσαι σπίτι σου, γι’ αυτό θα κάνω ό,τι μπορώ για να ικανοποιήσω τους Ιταλούς θεατές.

Leon Camier: Σίγουρα η Monza θα είναι δύσκολη. Είναι μια πίστα όπου πάνω απ’ όλα μετράει η ταχύτητα. Όμως και οι στροφές της χρειάζονται ειδική προσέγγιση. Το slipstreaming είναι πολύ σημαντικό, μπορείς για παράδειγμα να είσαι τέταρτος μπαίνοντας στην «Ascari» και ωστόσο να πάρεις τον αγώνα.

Αλλά γι’ αυτό πρέπει να βγεις πρώτος από την «Parabolica», διότι η γραμμή τερματισμού είναι πολύ πιο κοντά στην τελευταία στροφή τώρα, από όσο παλιότερα. Πέρυσι ήμουν ταχύτερος από τον συναθλητή μου στο δεύτερο σκέλος αλλά έπεσα και έχασα κάθε ελπίδα. Το ευμετάβλητο του καιρού στον τελευταίο αγώνα μάς στέρησε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε όσα νέα πράγματα θα θέλαμε στη μοτοσυκλέτα, οπότε κατά τα πρώτα Ελεύθερα Δοκιμαστικά θα κάνουμε μόνον δοκιμή νέων σεταρισμάτων. Προσβλέπω με χαρά στην Monza και εύχομαι για ένα τριήμερο με καλό καιρό, ώστε να ολοκληρώσουμε τη δουλειά μας από την πρώτη μέρα. Αν το καταφέρουμε αυτό, αισιοδοξώ ότι μπορούμε να πάρουμε ένα καλό αποτέλεσμα.

John Hopkins: Περίεργος πώς, δεν έχω οδηγήσει ποτέ ξανά στην Monza, οπότε πρέπει να ξεκινήσω την προσπάθειά μου μαθαίνοντας την πίστα. Συνήθως μαθαίνω γρήγορα, και επειδή έχω παρακολουθήσει πολλούς αγώνες εδώ από την τηλεόραση, δεν πιστεύω ότι θα αντιμετωπίσω κάποιο μεγάλο πρόβλημα.

Πέρα από τα σικέην, τα υπόλοιπα σημεία είναι απλά. Αν δεν βρέξει, πιστεύω ότι θα βρω τον ρυθμό μου εύκολα. Μετά τον τελευταίο αγώνα δεν είχα απολύτως καμιά ενόχληση στο χέρι μου. Και επιπλέον άρχισα να κάνω mountain-bike και λίγο motocross και το χέρι είναι μια χαρά. Ένιωθα πολύ άνετα με την Crescent FIXI Suzuki μου στο Assen και πανευτυχής που επιτέλους οδηγώ και γνωρίζω τη μοτοσυκλέτα χωρίς εμπόδια. Δεν βλέπω την ώρα να αγωνιστώ στην Monza όπου πιστεύω ότι θα κάνω το καλύτερο μέχρι σήμερα αποτέλεσμα.

Jonathan Rea: Μετά το χαλαρωτικό διάλειμμα της πατρίδας μου, πηγαίνω στη Monza με την αυτοπεποίθηση που κέρδισα στο Assen. Όμως ξέρω πως το κεφάλαιο εκείνο έκλεισε ήδη και ένα νέο ανοίγει στην Ιταλία. Ο αγώνας εκεί είναι πολύ ιδιαίτερος, καθώς έχει εξελιχθεί σε μια επίδειξη ισχύος των κατασκευαστών.

Στους τελευταίους αγώνες δυστυχώς έμπλεξα άσχημα στις πρώτες στροφές και έπεσα –είναι δύσκολο να περάσουν όλοι από το στενό σικέην στο τέλος της ευθείας. Έχουμε πάρει νέο εξελικτικό δρόμο με τη μοτοσυκλέτα μας και εργαζόμαστε πάνω σε ένα διαφορετικό σετάρισμα που υπόσχεται πολλά. Ελπίζω να μπορέσω να το εκμεταλλευτώ στην Monza, η οποία απαιτεί σταθερότητα, ειδικά κατά τις επιβραδύνσεις –και ήταν το αδύνατο σημείο για μας στο παρελθόν. Είναι πολύ ωραίο να επιστρέφω στην Ιταλία, λατρεύω τους αγώνες εκεί και οι Ιταλοί φίλαθλοι είναι τόσο παθιασμένοι που στο μεταδίδουν.

Hiroshi Aoyama: Η Μonza είναι μία ακόμα νέα πίστα για μένα και γνωρίζω ότι έχει μεγάλη ιστορία. Έχω επίσης ακούσει ότι είναι πολύ γρήγορη με μέση ωριαία ταχύτητα πάνω από 200 χ.α.ω! Έχω λοιπόν πολλά να μάθω και παρόλο που έχω πάρει μια μυρωδιά μέσω του Playstation, πρέπει να ξεκινήσω να τη μαθαίνω κομμάτι – κομμάτι. Στο Assen αντιμετωπίσαμε κάποια προβλήματα με την πρόσφυση πίσω που εδώ πρέπει να τα ξεπεράσουμε. Σκοπεύω λοιπόν να καθίσω κάτω με την ομάδα την Τετάρτη και την Πέμπτη και να συζητήσουμε τη στρατηγική μας. Αλλά πραγματικά αυτό που περιμένω πως και πως, είναι να έρθει η Παρασκευή και να βγω για πρώτη φορά στην πίστα.

Marco Melandri: Νομίζω ότι η Monza μπορεί να αποδειχτεί καλή πίστα για εμάς. Έχει όμορφη χάραξη και τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά από ό,τι στις συνηθισμένες πίστες. Είναι πάρα μα πάρα πολύ γρήγορη, έχει μεγάλες ταχύτητες και απαιτεί πολύ δυνατά φρένα.

Μου αρέσουν όλες οι στροφές της, αλλά η «Ascari» ξεχωρίζει, συνδυάζοντας τρεις διαφορετικές στροφές σε μία. Είναι πολύ διασκεδαστική. Και η τελευταία στροφή είναι πολύ σημαντική για ένα καλό αποτέλεσμα. Ελπίζω μόνον ο καιρός να είναι καλύτερος από της Ολλανδίας. Πρέπει να συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά και να προσπαθήσουμε να έχουμε διάρκεια μέσα στον αγώνα. Το πρωτάθλημα είναι ανοιχτό και το λάθος έρχεται εύκολα, ειδικά όταν οι συνθήκες είναι δύσκολες.

Leon Haslam: Η Monza μού αρέσει, πέρυσι μάλιστα κατάφερα να ανέβω στο βάθρο. Θα είχα ανέβει και στα δύο σκέλη στο βάθρο αν με έριχναν κάτω στην πρώτη στροφή του 2ου σκέλους. Στην πίστα αυτή πρέπει να φρενάρεις πολύ δυνατά και γι’ αυτό πρέπει να έχεις πολύ σταθερή μοτοσυκλέτα.

Η σχεδίασή της μοιάζει με μια σειρά σικέην που βγάζουν σε μεγάλες ευθείες, γι’ αυτό χρειάζεσαι επίσης καλή επιτάχυνση βγαίνοντας από τα σικέην. Προφανώς η Aprilia έχει τον πρώτο λόγο εδώ, αλλά και η RR μας είναι δυνατή και πολύ γρήγορη. Ελπίζω σε έναν καλό αγώνα και στη δυνατότητα να παλαίψω για τη νίκη. Έχουμε κάνει μεγάλα βήματα βελτίωσης, στην Imola πήραμε δύο βάθρα και αν τα πράγματα πήγαιναν λίγο καλύτερα, θα μπορούσα να κοντράρω τον Carlos για τη νίκη.

Στο Αssen είχαμε σίγουρα τη δυνατότητα να κερδίσουμε και στα δύο σκέλη, αν διαλέγαμε το σωστό λάστιχο και αν δεν έπεφτα. Βέβαια με «αν» δεν κερδίζονται οι αγώνες, αλλά τουλάχιστον τώρα είμαστε σε θέση να πούμε αυτό το «αν», που για μένα είναι μεγάλη βελτίωση.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα Ελεύθερων Δοκιμαστικών World Superbike στην Monza, Παρασκευή 4 Μαΐου 2012:

1. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR 1m 43.042s
2. Michel Fabrizio ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 43.049s
3. Marco Melandri ITA BMW Motorrad S1000RR 1m 43.171s
4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 43.374s
5. Ayrton Badovini ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 43.893s
6. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 1m 43.922s
7. Jonathan Rea GBR Honda WSBK CBR1000RR 1m 43.939s
8. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1m 43.965s
9. Niccolo Canepa ITA Red Devils Ducati 1098R 1m 44.119s
10. Chaz Davies GBR ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 1m 44.151s
11. Jakub Smrz CZE Liberty Effenbert Ducati 1098R 1m 44.174s
12. Maxime Berger FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1m 44.258s
13. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R 1m 44.445s
14. Davide Giugliano ITA Althea Ducati 1098R 1m 44.565s
15. John Hopkins USA Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 1m 44.569s
16. Lorenzo Zanetti ITA PATA Ducati 1098R 1m 44.623s
17. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1m 44.629s
18. Leon Camier GBR Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 1m 44.992s
19. David Salom ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 45.226s
20. Hiroshi Aoyama JPN Honda WSBK CBR1000RR 1m 45.770s
21. Leandro Mercado ARG Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 46.088s
22. Sergio Gadea ESP Kawasaki Racing ZX-10R 1m 49.466s
23. Mark Aitchison AUS Grillini Progea BMW S1000RR No Time

Monza – επίσημα ρεκόρ γύρου στο WSBK

Ταχύτερος γύρος: Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia RSV-4 1m 41.745s (2011)
Ταχύτερος Γύρος αγώνα: Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF-R1 1m 42.937s (2010)