Η Honda άλλαξε τον χάρτη των Superbikes εκεί κάπου στα 1992 με την πρώτη CBR 900 RR Fireblade. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1998 ήταν η σειρά της Yamaha. Ούτε λίγο ούτε πολύ, έκρυψε τον ήλιο από τον ανταγωνισμό εκτοξεύοντας στην παραγωγή την εκρηκτική R1 των 150 ίππων. Ήταν ταυτόχρονα η ισχυρότερη και ελαφρύτερη superbike παραγωγής, φορτωμένη τεχνολογία και αγωνιστική αύρα.

Ακολούθησε μια 10ετία όπου η υπόθεση superbike μοτοσυκλέτα παραγωγής μιλούσε αποκλειστικά Ιαπωνικά. Κάθε άλλη προσπάθεια συνήθως εξ Ευρώπης προερχόμενη, συνοδευόταν από την ‘συμπάθεια’ του κόσμου ‘για την καλή προσπάθεια’ που ποτέ όμως δεν ήταν αρκετή να εκθρονίσει την κυρίαρχη τετράδα των Ιαπώνων.

Οι εξελίξεις τρέχουν πια πιο γρήγορα κι από τις κορυφαίες αυτές μοτοσυκλέτες και οι συνεχείς επιθέσεις των Ευρωπαίων έπιασαν τόπο. Με όπλο την ευελιξία των τμημάτων εξέλιξης και την χρήση ηλεκτρονικών, κατεδάφισαν το Ιαπωνικό οικοδόμημα μέσα σε μία 3ετία.

Σήμερα, οι Ιάπωνες επιστρέφουν να πάρουν πίσω το στέμμα. Πως; Μα αξιοποιώντας τα όπλα των αντιπάλων – την τεχνολογία των ηλεκτρονικών και την πληθωρικότητα των αριθμών. Ίπποι, επιδόσεις, χαμηλό βάρος. Σε συνδυασμό με την δική τους τεράστια εμπειρία, αν μη τι άλλο, προσθέτουν ένταση, χρώμα και ενδιαφέρον στην αμφίρροπη μάχη της επικράτησης.

Honda CBR1000RR Fireblade

H πολλά υποσχόμενη supersport μοτοσικλέτα της Honda ουσιαστικά είχε εμφανιστεί στο Le Mans, στον 24 ώρο αγώνα του 2011. Επίσημα όμως η νέα CBR1000RR Fireblade παρουσιάστηκε στην EICMA της ίδιας χρονιάς.

Ως βάση χρησιμοποιήθηκε το προηγούμενο μοντέλο, στο οποίο έγιναν μερικές πολύ δραστικές αλλαγές. Τοποθετήθηκε σύστημα ride-by-wire στο γκάζι και επαναπρογραμματίστηκε το σύστημα ψεκασμού.

Το CBR 1000RR, διαθέτει νέες σοφιστικέ αναρτήσεις και επανασχεδιασμένες ζάντες, που αυξάνουν την ακαμψία και μειώνουν το φερόμενο βάρος.

Αναλυτικότερα, οι αλλαγές ξεκινούν με το ολοκαίνουργιο και πατενταρισμένο νέο αμορτισέρ πίσω, που φέρει την υπογραφή της Showa και διαθέτει, μεταξύ άλλων, και εσωτερικό κύλινδρο ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη και πιο ελεγχόμενη απόσβεση των ανωμαλιών.

Νέο είναι και το πιρούνι, επίσης από τη Showa. Ακολουθεί τη νέα τεχνολογία Big Piston και έχει ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ακρίβεια, την ομαλότερη απόσβεση, τον καλύτερο έλεγχο και τη βελτιωμένη πληροφόρηση. Νέο είναι και το φέρινγκ που πλέον προστατεύει αποτελεσματικότερα τον αναβάτη, ενώ παράλληλα ευνοεί την εισροή αέρα για την ψύξη του κινητήρα.

Ο νέος προγραμματιζόμενος πίνακας οργάνων έχει γίνει πιο εργονομικός, διαθέτοντας πολλές χρήσιμες ενδείξεις και πολλά custom προφίλ. Το προαιρετικό C-ABS δέχτηκε κάποιες μικροαλλαγές, ώστε να αποκτήσει ένα περισσότερο sport προφίλ, ειδικά στο πίσω φρένο.

Νέοι είναι και οι χρωματισμοί σε κόκκινο και σε τριχρωμία λευκό-μπλε-κόκκινο. Η ισχύς πλέον έχει φτάσει τους 175,5 ίππους στις12.000 στροφές με ροπή τα 11,4 χιλιογραμμόμετρα στις 8.500 στροφές ενώ το βάρος έφτασε τα 200 κιλά (211 κιλά για το μοντέλο eC-ABS).

Kawasaki ZZR1400

Tο νέο υπερόπλο της Kawasaki, είναι έτοιμο να σας ξεριζώσει τα χέρια και να σας ξυρίσει τα μαλλιά αν τυχόν κάνετε το λάθος και βγείτε από την προστασία του φαίρινγκ…

Κυρίες και κύριοι, υποδεχθείτε την ταχύτερη μοτοσικλέτα παραγωγής όλων των εποχών. Το ZZR1400 στην Ευρώπη και Ninja ZR-14R στην Αμερική, είναι για την εταιρία από το Akashi ένα ιστορικό μοντέλο.

Μετά από αρκετά χρόνια η Suzuki Hayabusa εκθρονίζεται και την θέση της παίρνει δίκαια η ZZR1400. Όπως μαρτυρά και το όνομά της, πρόκειται για τη μοναδική μοτοσικλέτα του αφιερώματος που φτάνει σε κυβισμό τα 1.400 κ.εκ. και την μοναδική που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί supersport αλλά sport-touring. Ωστόσο επειδή πρόκειται για μια ιστορική μοτοσικλέτα, αποφασίσαμε να την συμπεριλάβουμε, αφήνοντας παραπονεμένη την ΖΧ10 που δικαιωματικά θα είχε θέση στο αφιέρωμα.

Με 210 ίππους (με το RAM Air στη μέγιστη απόδοση), η ΖΖΡ 1400 είναι επίσης η πιο δυνατή μοτοσικλέτα παραγωγής. Πρόκειται για ένα GTi όχημα, που μπορεί να σας μεταφέρει από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη σε θεωρητικά 2 ώρες, εύκολα, ξεκούραστα και με ασφάλεια, αν και για το τελευταίο δεν παίρνουμε και όρκο…

Το ‘πράγμα’ ξεπερνά εύκολα τα …300 χιλιόμετρα την ώρα. Ο ορίζοντας συμπιέζεται, ο χρόνος επιμηκύνεται, τα πάντα νομίζετε (γιατί δεν είναι ακριβώς έτσι) πως συμβαίνουν σε slow motion.

Ο μεγάλος κινητήρας γουργουρίζει ευχάριστα και το κοντέρ γράφει ‘μόλις’ 180 χλμ./ώρα. Όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, η ZZR1400 χαρίζει απλόχερα τις απόλυτες επιδόσεις, προσφέρει πολυτέλεια και ποιότητα κύλισης, ακόμα και άνεση και ασφάλεια, αλλά ζητά σεβασμό, λογική και μυαλό, καθώς αυτές οι επιδόσεις χρειάζονται ιδιαίτερη αντιμετώπιση…

Suzuki GSX-R 1000

Πρόκειται για το πιο φιλικό από όλα τα υπόλοιπα supersport, αυτό με το οποίο πετυχαίνεις τους καλύτερους χρόνους στην πίστα δίχως να πάρεις τρομερά ρίσκα. H superbike που μετρά τα μοντέλα της σε Κ1, Κ2, ανάλογα με το έτος κατασκευής, άφησε αξιομνημόνευτους σταθμούς την Κ1, την Κ5 και την Κ9 και έφτασε αισίως στην Κ12.

Το μοντέλο του 2012, έρχεται βελτιωμένο στα σημεία γιατί είναι λογικό πως δύσκολα μπορείς να κάνεις καλύτερο κάτι ήδη κορυφαίο. Ωστόσο υπήρχαν κάποιες παρατηρήσεις, που η Suzuki άκουσε και προχώρησε στις μικρές μεν, σημαντικές δε, αλλαγές των φρένων και της εξάτμισης.

Οι ενστάσεις που υπήρχαν αφορούσαν την αίσθηση των φρένων και όχι την αποτελεσματικότητά τους. Το θέμα λύθηκε με την συνεργασία της Suzuki με τον κορυφαίο κατασκευαστή φρένων, την Brembo.

Oι περισσότερες άλλωστε supersport μοτοσικλέτες, Brembo φορούν, παραμετροποιημένα στις δικές τους προδιαγραφές. Μετά …είχαμε τα δύο τελικά εξάτμισης, που παρά την καλύτερη αναπνοή και απόδοση, έδιναν μερικά κιλά παραπάνω.

H Suzuki ικανοποίησε και αυτό το αίτημα. Πλέον η εξάτμιση είναι 4 σε 1, με το γνωστό εντυπωσιακό ήχο που συνοδεύει αυτή τη λύση. Συμπερασματικά μπορούμε εύκολα να πούμε, πως η GSX-R1000 είναι η μοτοσικλέτα που όλοι οι άλλοι κατασκευαστές θέλουν να ξεπεράσουν.

Εύκολη, γρήγορη, προβλέψιμη και οικονομική στην αγορά της, παραμένει κορυφαία πρόταση στην κατηγορία. Όταν πρέπει τα αξιοθαύμαστα νούμερα και οι επιδόσεις των πληροφοριακών δελτίων να πρέπει να οδηγηθούν κιόλας…

Yamaha YZF-R1

Το προηγούμενο μοντέλο αυτής της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας, στα χέρια του Ben Spies κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes το 2009.

Είναι λογικό πως το επόμενο μοντέλο, αυτό που παρουσιάζουμε εδώ, βελτιωμένο σε πολλά σημεία, να είναι ακόμη καλύτερο. Φυσικά η κύρια αλλαγή και πιο σημαντική, είναι η πρόσθεση του Traction Control System TCS με 6 διαθέσιμα modes που μεταμορφώνει την μοτοσικλέτα ακόμα και στα χέρια ενός όχι τόσο έμπειρου οδηγού.

Αλλαγές υπάρχουν και στο εμπρός τμήμα της μοτοσυκλέτας με την αλλαγή της πάνω πλάκας τιμονιού που έρχεται αυτούσια από το MotoGP και από την YZR M1.

Νέα είναι και τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, τα φώτα θέσης που πλέον είναι LED, τα προστατευτικά των εξατμίσεων, και η ύπαρξη διακόπτη alarm στην πλάκα του τιμονιού.

To Traction Control είναι αναμφίβολα το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της νέας Yamaha YZF-R1. Οι αισθητήρες στους δύο τροχούς, ανιχνεύουν οποιοδήποτε γλίστρημα λόγω επιτάχυνσης και ακαριαία στέλνουν μήνυμα στην ECU να προσαρμόσει το άνοιγμα του γκαζιού, τον ψεκασμό και το χρονισμό της ανάφλεξης, ώστε να ελαττώσει την ισχύ την δεδομένη στιγμή.

Υπάρχουν 6 επίπεδα ρύθμισης του TCS, ενώ επιπλέον υπάρχει και η πολύ χρήσιμη δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος για τους πιο γενναίους. Στόχος του TCS είναι η προσαρμογή στο στυλ οδήγησης του αναβάτη αλλά και στις δεδομένες συνθήκες οδήγησης.

Η Yamaha δηλώνει ότι προσφέρει 21 διαφορετικούς συνδυασμούς ρυθμίσεων του κινητήρα θέλοντας να διασφαλίσει ότι η μοτοσικλέτα μπορεί να προσαρμοστεί σε πληθώρα συνθηκών και στυλ οδήγησης. Σίγουρα πρόκειται για μια μοτοσικλέτα με αναγνωρισμένη ταχύτητα, κορυφαία ποιότητα και διαχρονική υπεροχή.

Πηγή: Bestever Quarterly