Έκανε την έκπληξη της δεύτερης μέρας των δοκιμαστικών με τον 2ο καλύτερο χρόνο, επανήλθε την επομένη με την 3η θέση στις κατατακτήριες και απέδειξε ότι η επίδοσή του δεν ήταν τυχαία. Για πρώτη φορά στην καριέρα του ξεκινά από την πρώτη σειρά εκκίνησης δίπλα από τα δύο μεγαθήρια της χρονιάς, τον Jorge Lorenzo και τον Casey Stoner. Κι όμως ο Cal Crutchlow παραμένει προσγειωμένος.

«Δεν μπορώ να πω ότι ήταν το όριό μου, αλλά ήταν πολύ κοντά», είπε ο Cal Crutchlow για τον χρόνο που τον έφερε στη 2η θέση της FP3 και την 3η των κατατακτηρίων. Ωστόσο επέμεινε ότι δεν σκοπεύει να αλλάξει τα σχέδιά του και τη στρατηγική του αγώνα, λόγω αυτής της επιτυχίας.

Στην FP3 ο Άγγλος είχε επιλέξει, όπως και ο Jorge Lorenzo, τις μαλακές γόμες. Με αυτές πέρασε μάλιστα για λίγο πρώτος, πριν τον περιορίσει στη δεύτερη ο Jorge με διαφορά μόλις 154 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Τελικά όταν οι χρόνοι κατέβηκαν στις κατατακτήριες, έμεινε μόλις 388 χιλιοστά πίσω από τον Lorenzo και 167 από τον Stoner.

Παρά την απόδοσή του πάντως, ο Crutchlow επιμένει πως στοχεύει μόνον μια θέση στην εξάδα. Βέβαια το ίδιο κάνει και ο Valentino Rossi…

«Χαίρομαι που είμαι ο δεύτερος ταχύτερος, αλλά δε θα τρελαθώ, κιόλας λέγοντας πως αύριο θα είμαι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης», δήλωνε το βράδυ της Παρασκευής. Τελικά αυτό ακριβώς συνέβη και αυτό που δεν τολμούσε ούτε να ξεστομίσει το έκανε πράξη.

«Νομίζω ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί και θα το παλέψουμε, αλλά οι φιλοδοξίες μου για τον αγώνα της Κυριακής φτάνουν μέχρι τη διεκδίκηση μιας θέσης στην εξάδα και σίγουρα πιο κοντά στους πρώτους από ό,τι πέρυσι».

«Στο τέλος χρησιμοποίησα τη μαλακή γόμα, αλλά μπροστά φορούσα ένα σκληρό και φθαρμένο λάστιχο. Το μπροστινό ήταν στο όριο, αλλά ο χρόνος μού έδωσε μεγάλη χαρά. Και ξέρω ότι στην έξοδο της τελευταίας στρφής με καθυστέρησε μια μοτοσυκλέτα CRT. Αλλαξα από τρίτη σε τετάρτη λιγάκι πιο αργά από ό,τι συνήθως και έχασα αρκετή φόρα».

«Η θέση αυτή με τόσο μικρή διαφορά από τον Jorge βοηθά πολύ την αυτοπεποίθησή μου. Η ομάδα μου έκανε φοβερή δουλειά».

Ο Cal Crutchlow πρόσφερε και την εμπειρία του από τα νέα Bridgestone. Ζεσταίνονται πάρα πολύ γρήγορα είπε, αλλά έχουν πρόβλημα φθοράς. «Το πρόβλημα εμφανίζεται στην είσοδο της στροφής, εκεί ακριβώς όπου μπορείς να κερδίσεις χρόνο στα MotoGP. Τώρα γλιστάμε τόσο πολύ που κοντεύουμε να γίνουμε Moto2.

«Ωστόσο το λάθος είναι δικό μας», συνέχισε ο αναβάτης της Monster Tech 3 Yamaha. «Πέρσι παραπονιόμασταν ότι τα λάστιχα δεν ζεσταίνονταν αρκετά γρήγορα και τα άλλαξαν. Τώρα παραπονιόμαστε ότι τα λάστιχα γλιστράνε πολύ. Πήραμε αυτό που θέλαμε και τώρα θέλουμε πάλι να αλλάξουν».

Δεν παρέλειψε να τονίσει πάντως ότι τα λάστιχα είναι πραγματικά καλύτερα. Η αντοχή τους δεν είναι κακή, ξεκαθάρισε. «Μπορείς να πα από την αρχή στο όριο, αλλά μπορείς να κάνεις σταθερό γυρολόγιο. Ωστόσο η είσοδος στην στροφή έχει χειροτερέψει και όταν κλείνεις το γκάζι τείνουν να γλιστρήσουν προς τα έξω, οπότε αναγκάζεσαι να φρενάρεις λίγο νωρίτερα και γύρο με τον γύρο η ταχύτητα μέσα στη στροφή μειώνεται.

Νομίζω ότι το πλεονέκτημα θα το έχει αυτός με τα καλύτερα λάστιχα στο τέλος του αγώνα», δήλωσε και επισήμανε ότι ο ίδιος δεν δίνει υπερβολική σημασία στους χρόνους των δοκιμαστικών.

«Πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί: όλοι νομίζουν ότι ο Rossi παιδεύεται και ότι δεν έχει φέρει το σετάρισμα στα μέτρα του. Όμως εμένα μού φαίνεται ότι δουλεύει περισσότερο για το τέλος του αγώνα. Και είναι τόσο σταθερός στο γυρολόγιό του… ξέρετε, είναι κάποια από τα παιδιά εκεί έξω που προετοιμάζονται για το δεύτερο μισό του αγώνα, και κάποια που προετοιμάζοντα για το πρώτο μισό. Είναι δύσκολο όμως να ξέρεις ποιος ακριβώς κάνει τι…»

Το δεύτερο μισό του αγώνα, εκεί επικεντρώνει και ο ίδιος την τακτική του, είπε ο Crutchlow. «Θέλω τον καλύτερο δυνατό τερματισμό, οπότε όλη η δουλειά που κάνουμε αποσκοπεί σε αυτό. Ξέρω ότι από ταχύτητα είμαστε καλά στο πρώτο μισό του αγώνα, αλλά πρέπει να είμαι πολύ προσεκτικός, γιατί μπορείς να κάψεις τα λάστιχα μέσα σε 2 γύρους.

Στη διάρκεια του χειμώνα ήμασταν αρκετά σταθεροί, χρησιμοποιούσαμε παλιά λάστιχα συνεχώς, και νομίζω πως η κατάσταση σήμερα με βολεύει περισσότερο από ό,τι με τα Pirelli (εννοεί στα WSBK). Ισως τα παιδιά εδώ στα MotoGP να έχουν μάθει να πηγαίνουν μόνον ίσια με τα Bridgestone και τα ηλεκτρονικά. Ισως τελικά να είμαι λίγο παραπάνω συνηθισμένος στα γλιστρήματα».

«Όμως στους αγώνες θα συνεχίσουν να κερδίζουν τα ίδια πρόσωπα», συνέχισε. Γιατί; Μα επειδή είναι οι καλύτεροι στον κόσμο. «Αν βάλεις τον Lorenzo στη δική μου μοτοσυκλέτα, δεν θα πάει πιο αργά από ό,τι σήμερα».

Σίγουρα όμως πιστεύει πως είναι αναγκαίο να δημιουργηθούν διαφορετικές στρατηγικές: μία για τη συντήρηση των ελαστικών, μία για το πρώτο μισό του αγώνα, μία για το δεύτερο μισό και τον τερματισμό… και ότι όλα αυτά θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό και θα φέρουν περισσότερες προσπεράσεις.

Ίσως όχι στο Κατάρ, αλλά σε μια πιο κλειστή πίστα όπως είναι η Jerez, σίγουρα. Ειδικά η συντήρηση των ελαστικών θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα. Όποιος και το ποιος θα αντέξει να οδηγεί στο όριο για περισσότερη ώρα. Βλέπετε τα χιλιάρια θέλουν και περισσότερη φυσική δύναμη από τον αναβάτη.