Εδώ έχουμε να κάνουμε με το Honda Jazz 2018, την τελευταία έκδοση του πρακτικού και μικρού hatchback της ιαπωνικής μάρκας, που προσφέρει ένα μίγμα ευρυχωρίας, ποιότητας και τεχνολογίας στην κατηγορία B.
Το νέο Jazz βασίζεται στην επιτυχία των προκατόχων του. Το δημοφιλές μοντέλο, γνωστό και σαν «Fit» σε μερικές αγορές, έχει πουλήσει πάνω από 7 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο από το 2001 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά.
Η τελευταία έκδοση, ενώ διατηρεί την κλασική φόρμα ενός Jazz, διαθέτει ανανεωμένα, σπορ στιλιστικά στοιχεία, με πιο τολμηρή φυσιογνωμία, έντονες χαρακτηριστικές γραμμές και την προσθήκη μιας νέας έκδοσης Dynamic.
Το Jazz ενσαρκώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda, «man maximum, machine minimum». Αυτή στοχεύει στην επίτευξη μιας συμπαγούς αλλά αποδοτικής διάταξης του εσωτερικού, με μεγιστοποίηση του χώρου των επιβατών και ελαχιστοποίηση των εξωτερικών διαστάσεων.
Με μήκος 4μ. το Jazz διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο που επιτρέπει μεγαλύτερη ευρυχωρία και καινοτόμες χωροταξικές λύσεις. Το σύστημα Magic Seats της Honda διασφαλίζει μεγάλη ευελιξία του εσωτερικού και άφθονους χώρους (354 έως 1314 λίτρα χώρου αποσκευών) με ποικίλες διατάξεις για τη μεταφορά φορτίων και επιβατών.
Το νέο μοντέλο διαθέτει αναβαθμισμένη ποιότητα και προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, καθώς και μεγαλύτερη οικονομία και δυναμικότερη οδική συμπεριφορά.
Μαλακά, ποιοτικά υλικά και μελετημένη σχεδίαση εσωτερικού συνθέτουν ένα σύγχρονο περιβάλλον που συμπληρώνεται από μία οθόνη αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με το νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας Honda Connect (ανάλογα με την έκδοση).
Το νέο Jazz διατίθεται με δύο δυνατούς βενζινοκινητήρες, τον ήδη γνωστό 1.3 L i-VTEC (102 ίππων) της σειράς Earth Dreams Technology της Honda, και ένα νέο 1.5 i-VTEC (130 ίππων). Ο τελευταίος, προσφέρεται με το Jazz για πρώτη φορά στην Ευρώπη, σαν μία ισχυρότερη έκδοση κινητήρα.
Ο βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, και πετυχαίνει κατανάλωση 5,4λτ/100χλμ και εκπομπές CO2 από 124γρ/χλμ (όταν συνδυάζεται με το προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο CVT).
Επιπλέον, ο βενζινοκινητήρας 1.3 i-VTEC 102 ίππων θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις του Jazz, εκτός από τη νέα έκδοση Dynamic. Η μέγιστη ροπή είναι 123 Nm στις 5.000 στροφές.
Το νέο Jazz επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,7 δεύτερα (μηχανικό κιβώτιο) και 10,0 δεύτερα (CVT). Το σύστημα CVT έχει αναβαθμιστεί για να προσφέρει πιο γραμμική και άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση.
Και για τους δύο βενζινοκινητήρες, δύο ειδικά προγράμματα ελέγχου για το κιβώτιο CVT παρέχουν υποστήριξη στον οδηγό ανάλογα με τις συνθήκες: Πρόκειται για το Early Downshift During Braking (EDDB) και το σύστημα «Fast Off».
Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί το φρένο κινητήρα για υποστήριξη του οδηγού. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει μία επιβράδυνση, κατηφόρα ή στροφή μέσω του συστήματος πέδησης, το EDDB αυτόματα αυξάνει τις στροφές για αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Στη συνέχεια αυτό επιτρέπει ταχεία ανάκτηση της ταχύτητας μετά την επιβράδυνση ή ταχεία επιτάχυνση μετά τη στροφή.
Το Fast Off μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για ενεργοποίηση του φρένου του σε τέτοιες περιπτώσεις. Το σύστημα είναι προσαρμοσμένο στους Ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων και υψηλών ταχυτήτων. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός ετοιμάζεται να προσπεράσει ένα προπορευόμενο όχημα, αλλά δεν μπορεί να ολοκληρώσει τον ελιγμό εξ αιτίας κάποιου οχήματος στη γειτονική λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το πεντάλ του γκαζιού επιτρέποντας στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα, εν όψει της ολοκλήρωσης του ελιγμού προσπέρασης.
Ο συνδυασμός πολιτισμένης συμπεριφοράς, απόκρισης και κρατήματος οφείλεται σε ένα άκαμπτο και ελαφρύ πλαίσιο και σε μία προηγμένη ανάρτηση που έχει ρυθμιστεί ειδικά για τους Ευρωπαϊκούς δρόμους.
Ελαφριά εξαρτήματα ανάρτησης (γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας τύπου H πίσω) συνδυάζονται με το μακρύ μεταξόνιο για τη διασφάλιση της οδηγικής ευστάθειας μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος. Τα εξελιγμένα αμορτισέρ συμβάλλουν στην άνεση όλων των επιβατών και μειώνουν τη μεταφορά των κραδασμών από το δρόμο στην καμπίνα, δημιουργώντας μία αίσθηση άνεσης και ασφάλειας.
Η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης με χαμηλό εμπρός κέντρο κλίσεων, βοηθά ώστε η απόκριση του Jazz να είναι πιο ακριβής, φυσική και ευέλικτη στις στροφές. Στην αίσθηση αυξημένης ευελιξίας συντελεί το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, που παρέχει ακριβή πληροφόρηση (feedback) στον οδηγό.
Για την ακινητοποίηση φροντίζουν ένα νέο σύστημα δισκόφρενων με εμπρός αεριζόμενους δίσκους 262 χλστ και συμπαγείς δίσκους 239 χλστ πίσω. Ηλεκτρονικά βοηθήματα που αυξάνουν την ισχύ πέδησης και βελτιώνουν την ευστάθεια περιλαμβάνουν: Anti-Lock Braking System (ABS), Electronic Brakeforce Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Vehicle Stablity Assist (VSA) και Hill Start Assist (HSA).
Όπως όλα τα νέα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη, το Jazz είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη, ανάμεσά τους το σύστημα City-Brake Active system (CTBA) της μάρκας που βοηθά στην αποφυγή ή μείωση των επιπτώσεων συγκρούσεων με χαμηλή ταχύτητα.
Το νέο Jazz φορά ζάντες αλουμινίου 185/55 R16 και διατίθεται με τέσσερις μεταλλικές αποχρώσεις (Alabaster Silver, Tinted Silver, Brilliant Sporty Blue και Skyride Blue), δύο ιριδίζουσας (White Orchid και Crystal Black) και δύο απλές (Milano Red και Sunset Orange). Η Skyride Blue είναι νέα απόχρωση που ολοκληρώνει την εξωτερική στιλιστική αναβάθμιση.
Ο στάνταρ εξοπλισμός του Jazz περιλαμβάνει cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματους προβολείς και το σύστημα Ασφάλειας City-Brake-Active. Από μία οθόνη LCD πέντε ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, οι επιβάτες ελέγχουν τις λειτουργίες ραδιοφώνου, CD ή προσωπικών συσκευών μέσω του ηχοσυστήματος τεσσάρων ηχείων 180-watt.
Οι ανώτερες εκδόσεις περιλαμβάνουν σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας 7-ιντσών Honda Connect, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εισόδου & εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless entry & start), και προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας όπως Forward Collision Warning, Lane Departure Warning και Traffic Sign Recognition.
Οι διαστάσεις (ΜχΠχΥ) είναι 3.995 Χ 1.694 Χ 1.550 χλστ , το μεταξόνιο 2.530 χλστ, το βάρος από 1066-1136 κιλά (ανάλογα την έκδοση) και το δοχείο καυσίμων χωρά 40 λίτρα.
Νίκος Τσάδαρης