Ο Έλον Μασκ διαφήμισε με τον καλύτερο τρόπο την εταιρεία του Tesla, στέλνοντας με τον πανίσχυρο πύραυλο Falcon Heavy της SpaceX, ένα Tesla Roadster να ταξιδέψει στο διάστημα.

Το διθέσιο σπορ μοντέλο ωστόσο δεν αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που όχι μόνο ξεπέρασε την ατμόσφαιρα της γης, αλλά κινήθηκε και σε επιφάνειες εκτός του πλανήτη μας.

Αυτή η πρωτιά ανήκει στη NASA, η οποία στο μακρινό 1971 είχε εξελίξει σε συνεργασία με την Boeing, ένα ιδιόμορφο μπάγκι ώστε να διευκολύνουν το έργο των αστροναυτών που ταξίδευαν σε αποστολές στη Σελήνη.

Στις 26 Ιουλίου του 1971 το Lunar Roving Vehicle (LRV) έγινε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ταξίδεψε στο διάστημα ως μέρος του εξοπλισμού του Apollo 15. Λίγα 24ωρα αργότερα, στις 31 Ιουλίου, οι αστροναύτες Ντέιβιντ Σκοτ και Τζιμ Ίργουιν έγιναν οι πρώτοι άνθρωποι που οδήγησαν αυτοκίνητο στο Φεγγάρι. Το LRV ήταν ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τους αστροναύτες καθώς μπορούσαν να εξερευνήσουν περισσότερα σημεία σεληνιακής επιφάνειας και να συλλέξουν γεωλογικά πετρώματα και άλλα δείγματα.

11

Σκεφτείτε ότι κατά την αποστολή του Apollo 11, το 1969, οι Νηλ Άρμστρονγκ και Μπαζ Όλντριν κάλυπταν περπατώντας σε ημερήσια βάση απόσταση που δεν ξεπερνούσε τα 2/3 του μιλίου. Με το LRV «λύθηκαν» τα χέρια των αστροναυτών καθώς μπορούσαν πλέον να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις που κυμαίνονταν από 7 έως 13 μίλια τη μέρα.

To Lunar Roving Vehicle ήταν ένα διθέσιο, χωρίς οροφή, ηλεκτρικό όχημα με τετρακίνηση και έφερε μια μη επαναφορτιζόμενη μπαταρία που του εξασφάλιζε αυτονομία 57 χιλιομέτρων.

Για την πλοήγηση υπήρχε γυροσκόπιο και οδόμετρο που υπολόγιζαν την απόσταση και έδειχναν την κατεύθυνση. Tο σασί ήταν κατασκευασμένο από σωλήνες αλουμινίου, τα καθίσματα ήταν από νάιλον και οι ζώνες ασφάλειας ήταν με σκρατς. Το βάρος της κατασκευής ήταν 210 κιλά, στη Σελήνη όμως ζύγιζε μόλις 35! Το… ρεκόρ ταχύτητας στην επιφάνεια της Σελήνης με το LRV ανήκει στον διοικητή του Apollo 17, Τζιν Σέρναν, που στο πλαίσιο της τελευταίας αμερικανικής επανδρωμένης αποστολής στο Φεγγάρι, τον Δεκέμβρη του ’72, κατάφερε να κινηθεί με 18km/h.

22

Συνολικά κατασκευάστηκαν έντεκα LRV, τρία εκ των οποίων χρησιμοποιήθηκαν στις αποστολές Apollo 15, 16 και 17 και τα οποία έμειναν κάπου παρκαρισμένα στη Σελήνη, ένα χρησιμοποιήθηκε για ανταλλακτικά και επτά για διαφόρων ειδών δοκιμές και εκπαίδευση.

Όσο για την τιμή του, αυτή ήταν αστρονομική, καθώς κάθε Lunar Roving Vehicle κόστιζε 3,5 εκατομμύρια δολάρια, όσο κοστίζουν μαζί δηλαδή 17 -και κάτι παραπάνω- Tesla Roadster (στα 200.000 δολάρια η τιμή του).